⁨⁨אל-פג'ר⁩ - ⁨الفجر⁩⁩

מחפש...

עיתון זה הוא עיתון מתוך אוסף ג'ראייד (עיתונות ערבית בארץ ישראל העות'מאנית והמנדטורית). על מנת ליהנות מכלי חיפוש מותאמים ומתקדמים לאוסף זה לחצו כאן.

אודות העיתון

כותר: ⁨⁨אל-פג'ר⁩ - ⁨الفجر⁩⁩
זמינוּת באתר: 21 יוני 1935 - 15 יולי 1935 (3 גיליונות; 153 עמודים)
שפה: ⁨ערבית⁩
אזור: ⁨המזרח התיכון⁩
מדינה: ⁨ארץ ישראל המנדטורית⁩
עיר: ⁨יפו⁩
אוסף: ⁨ג'ראייד- ארכיון עיתונות ערבית בארץ ישראל העות'מאנית והמנדטורית⁩
תדירות: ⁨שבועון⁩
תיאור:
אל-פג'ר הוא כתב עת שבועי אומנותי. הגיליון הראשון שלו יצא ביפו בשנת 1935. המנהל שלו היה עארף סולימאן אל-עזוני והעורך מר מחמוד סייף א-דין אל-איראני. כמו כן השתתפו בעריכתו מיטב הכותבים בפלסטין ובארצות ערב. בעלי כתב העת אל-פג'ר ובית הדפוס שלו היו איראני, עזוני וסקא. בגיליון הראשון של כתב העת ניתן לקרוא בבירור מהי מטרתו: "תנועת האינטלקטואלים עדיין אינה בעלת אופי ברור ומובהק. היא בעלת גוון מעורפל, מטרתה אינה ברורה, ועבודותיהם של הסופרים נטולות כיוון. מתוקף כך, הם זקוקים למסר ספרותי אשר ילכד ויאחד אותם, ויעביר את המסר". כתב העת "אל-פג'ר" הסביר את המסר שלו כך שייצג את כל הזרמים הרעיוניים בספרות, בחברה, באמונות ובמדעים. הגישה המקיפה הזו משתקפת בתכנים של כתב העת ובפרסומים שלו, והוא מאגר המכיל בתוכו מידע רב ותחומי ידע מגוונים. כתב העת טיפל באומנות מקומית ופירסם פרסומות מיוחדות של חברות הפועלות למען חיזוק האומנות הפלסטינית. כתב העת "אל-פג'ר" יצא לאור רק שנתיים, אך הוא היה עדות לשלב חשוב מאוד בהתפתחות התרבות הפלסטינית. אך ככל הנראה, הפוליטיקה הייתה חזקה ממנו, והמרד הערבי הגדול פרץ ועצר את פרסומם של עיתונים וכתבי עת רבים, ובהם כתב העת "אל-פג'ר".
[ + הצג עוד ]