⁨⁨בריקן⁩⁩

⁨1937⁩

מחפש...

אודות העיתון

כותר: ⁨⁨בריקן⁩⁩; אויסגאבע פאר ליטעראטור און קונסט
זמינוּת באתר: 1 ינואר 1937 - 1 ינואר 1937 (1 גיליונות; 52 עמודים)
שפה: ⁨יידיש⁩
אזור: ⁨מזרח אירופה⁩
מדינה: ⁨ליטא⁩
עיר: ⁨קובנה⁩
אוסף: ⁨המדור לעיתונות יידיש⁩
המקור מהאוסף של: ⁨הספרייה הלאומית⁩
העיתון בקטלוג הספרייה: https://www.nli.org.il/he/journals/NNL-Journals002123246/NLI
תיאור:

'בריקן' ['גשרים'] היה מאסף ספרותי שיצא מטעם ה'חברה לתאטרון ואמנות' ['געזעלשאַפֿט פֿאַר טעאַטער און קונסט'] בקובנה. הסופרים שיזמו את הוצאתו, חיים ילין ודוד אוּמרוּ, היו מקורבים אל הקומוניזם וקיבצו סביבם סופרים שהחזיקו בעמדות דומות. במקביל, הופיע בקובנה המאסף 'טויערן' ['שערים'], סביבו התקבצו סופרי יידיש הליטאים שהיו מתנגדי הקומוניזם. סופרי היידיש של ליטא אמנם מצאו מקום להדפסת שני מאספים ספרותיים שונים ב-1937, אך למעשה היו סופרי ליטא בתקופה זו קבוצה קטנה ומבודדת. עם סיפוחה של וילנה לפולין לאחר מלחמת העולם הראשונה, סופרי קובנה נותקו מן העיר שהיתה לפנים הלב הפועם של תרבות יידיש בליטא; ובאופן כללי נותקו סופרי ליטא מן המרכז הספרותי המשגשג שבפולין בגלל היעדר קשרים דיפלומטיים בין פולין וליטא כמעט לאורך כל התקופה שבין מלחמות העולם.

בדברי הפתיחה למאסף כתבו חברי המערכת כי מטרתם היא לתת במה לסופרים צעירים שאינם זוכים לפרסם את יצירתם בעיתונות היהודית, הנוטה אל הסנסציוניות והשטחיות. במאסף התפרסמו דברי שירה וסיפורת (ובכלל זה סיפורת מתורגמת מליטאית), רפורטז'ות, מאמרים על ספרות ואמנות, ביקורות ורשימות קצרות על אמנות ותאטרון.

[ + הצג עוד ]
אפשרויות שימוש: למידע נוסף לחצו כאן

העיתון הועלה לאתר בעזרת:

⁨Michael Singer and Adina Cimet-Singer⁩