חזרה לתוצאות החיפוש

סגלות קמעות אגרות

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • כתב יד
כותר סגלות קמעות אגרות.
כותרים נוספים סגולת החיות
גורלות אנא בכח
מזלות
יעירוני רעיוני
רעמים ורעשים
אדון נשגב אלהי הצבאות עושה בלי חקר גדולות
מי מנה מעט מצער
שאלת חלום
שמוש תהלים
שם של שבעים ושתים
סוד הקדיש
שבע אותיות שחקק האל יתברך בבריאת העולם
תפלת החסידים והותיקין
מאמר על החומר התחתון
משל הנשמה
תוכחות חיים
שם של ארבעים ושתים
סוד המגפה
אנא בכח גדולת ימינך
ברכי נפשי אל ה' ואל תשכחי כל גמוליו
שבעים ושנים פסוקים עם שבעים ושתים שמות
אורים ותומים
גורלות אחיתופל
גורל החול
גורלות הנקודות
הכרת פנים
שלשה עשר עקרים
תפלת נחוניא בן הקנה
יוצרים נוספים יצחק בן שלמה בן צדיק אלאחדב ((ממנו))
מהללאל, דוד בן שלמה (בעלים קודמים)
שושן, דוד אבן
בנבנשתי, יהודה ((אליו))
בנבנשתי, וידל ((ממנו))
אבן ארבי, וידל ((ממנו))
יהודה, הכהן, 975 בערך-1053 בערך ((מוזכר))
אלמושנינו, אבשלום ((ממנו))
עזיאל, שמואל ((ממנו))
טרפון, יעקב ((ממנו))
יוסף דלה רינה, המאה ה-15 ((ממנו))
חושאי, אברהם בן אהרן ((מוזכר))
אלפזרי ((ממנו))
חזק, אברהם ((מוזכר))
בונפיד, שלמה בן ראובן ((ממנו))
יחיא, שלמה אבן ((אליו))
בית-הלוי, שלמה ((ממנו))
דפירה, שלמה בן משלם ((ממנו))
זרחיה בן יצחק, הלוי, 1125?-1186 ((אליו))
אלטביב, דוד אבן ((ממנו))
בנבנשת בן לביא ((ממנו))
לב, יוסף אבן ((מוזכר))
אלמושנינו, משה בן ברוך, 1518-1579 ((ממנו))
עובדיה, חיים בן יעקב ((אליו))
מובחר, שלמה ((אליו))
ברזילי, משה ((מוזכר))
נתן, הירחי ((מוזכר))
שלום בן יחיאל ((מוזכר))
אהרן, הלוי ((מיוחס לו))
ברוך, מטולדו ((מוזכר))
ג'יקטיליה, יוסף בן אברהם ((מיוחס לו))
יהודה, הלוי, 1075 בערך-1141 ((ממנו))
משה בן נחמן, 1194-1270 ((מיוחס לו))
משה בן מימון, 1138-1204
נחוניה בן הקנה ((מיוחס לו))
מולכו, שלמה, 1500-1532 ((ממנו))
עקריש, יצחק ((מוזכר))
אברהם אב בית דין ((מוזכר))
Private Collection
(current owner)
The Schocken Institute for Jewish Research Israel
(former owner)
מקור/בעלים Private Collection
הערות כולל: "שאלת חלום" (2א)
בסגולות מוזכרים: "מהר' יצחק עקריש ז"ל" ([1]א), "קבלה מר' אברהם אב בית דין" ([3]א), "שאלת חלום מר' שלמה מולכו יצ"ו" ([8]ב) ראה מ' אידל, שלמה מולכו כמאגיקון, ספונות ג (יח) (ירושלים, תשמ"ה) עמ' 193-219, "קבלתי מהחכם ... כמה"ר יאודה כהן נר"ו" ([9]א).
שער מעוטר ולאחריו בכתיבה שונה "תפלת היחוד לר' נחוניא בן הקנא" ([32]א-[33]ב), "סימן שלש עשרה עיקרים להרמב"ם ז"ל" ([34]א-[35]א), "שבעים ושתים פסוקים עם שמות" ([35]א-[37]ב), ולאחר מכן תפלות ובהן "אזהרת הנפש לר' [חסר? צ"ל יהודה] הלוי ז"ל" "ברכי נפשי אל ה' ואל תשכחי על גמוליו" ([37]ב), תפלת "אנא בכח בדרך אחר: אנא בכח גדולת ימינך תלקט צדיק קדוש ראה עונות" ([44]ב-[45]א), "סוד המגפה" ([45]א-[45]ב), "פסוקים של שם של מ"ב אותיות" ([46]ב-[47]א), "תוכחות חיים לר' יהודה הלוי זצ"ל" ([48]א), "עיקרי האמונה דברי מוסר ויסוד חכמה אשר חבר ולקט מחבורי חכמי המחקר תלמיד אחד מחכמי ספרד בדרך משל הנשמה מזהרת את הגוף" בהמשך "שאלת הגוף מאת הנשמה", "דברי האדם ותלונותיו על הזמן" ([56]א-[63]ב), "החרוזים בענין הרפואה שחבר כה"ר יוסף בן ג'יקאטילייא זצ"ל" ([64]א-[65]ב) עם שינויים מכ"י פריס - הספריה הלאומית heb. 1171 (ס' 15075), דף 36א-41א,
"זה הקמיע מרבינו מרדכי זצ"ל" ([81]א), "של הרב ר' ברוך הגדול שהיה יחיד בדורו והיה בטוליטלא" ([81]ב), "סודות אמר החסיד ר' יצחק הצרפתי זצ"ל" ([82]א), "קבלה מר' יהודה החסיד" ([82]א-[82]ב), "שם הכותב" ([84]ב), "שם הדורש" (85]א),
"לצרך לילד אשה בהריון מקובל מר' אהרן הלוי ז"ל" ([89]א), "תפלת החסידים והותיקין" ובסופו "זאת התפלה נעתקה מספר הגדול והנורא ([90]א-[91]ב), "בענין אחר מקבלת ר' ברוך ז"ל" ([94]ב), "אלו הן שבע אותיות שחקק האל יתברך בבריאת העולם על שבעיות ולעל אות ואות שם הראשונה" ([100]א-[100]ב), "סוד הקדיש, מפי קדושי ישראל כפי מה שקיבלו מאבותינו הקדושים" ([101]ב-[102]ב), "שם של ע"ב" ([114]א-[115]א), "כל אלו תאמר בכ"א לחדש ותצליח" ולאחר מכן מספר תפלות " תפלת הדרך", " ויהי נועם", "תפלת הדרך לרב ר' אהרן הלוי ז"ל" ועוד ([115]ב), "תועלת כל המזמורים ושמותיהם", לאחר מזמור יא כתב המעתיק "בכאן חסר ל מזמורים שלא נמצא טופס" ([124]ב-[135]א), "בשם ר' שלום בר יחיאל לשמירת הגוף מכל צרה" ([139]א), "אלו השמות הביא אותם חכם אחד מפורטוגאל ששמו ר' שמואל ג'לג'לאין" ([141]א), "שאלת חלום לר' מרדכי" ([145]א-[145]ב, "זהו מסרת מקבלת ר' נתן הירחי ז"ל שמסר לאיש אחד ובדק אותו כמה פעמים" ([150]א-[150]ב),
כתבים ובהם: "כתב ששלח הר' משה אלמושנינו להר' חיים עובדיה" מתחיל במילים: "מי מנה מעט מצער" אקרוסטיכון משה אלמושנינו ([160]א-[160]ב), "כתב השלוח להחכם כה"ר יוסף ן' לב נר"ו" ([160]ב-[162]א), "כתב אשר שלח בנבנשת בן לביא" ([162]א-[162]ב), "כתב אשר שלח הנבון כה"ר דוד ן' אל טאביב" ([162]ב-[163]ב), "כתב ששלח שלמה דאפיאינה [צ"ל דאפירה] לרבינו זרחיה הלוי בהיותו בספרד" ([163ב]ב-[164]ב), "כתב אשר שלח הנבון ... הר' סעדיא יצ"ו לאבי מארי נר"ו" ([165]א, אגרת ובסופה "פראנסישקו" ([165]ב-[166]א), "כתב שאר שלח ... הר' שלמה הלוי לישיש ... דון שלמה ן' יחיא יצ"ו" ([166]ב-[167]א), "תשובה מהר' שלמה בונפיד על הכתב אשר שלח המשומד יש"ו" ([167]א-[169]א), "כתב אשר שלח ... כה"ר אבשלום אלמושנינו נר"ו להחכם ... כמה"ר שמואל עוזיאל נר"ו", "ותשובתו", "תלונות להחכם ... כמה"ר שמואל עוזיאל נר"ו על אשר לא כתב לי דברי שלום בהיותו בכפר פיליסטירייא שנת ש'ו'ל' תשולו" ([174]א-[175]ב), "זאת המליצה עשה ... דון דוד ן' שושאן לרב דוד יודא בנבנשת ז"ל" ([176]ב), "לחכם ... שלמה מובחר" ([185]א).
פיוטים ובהם: "מי כמוך לאדון ... כה"ר יצחק המכונה בן אלחדב זצ"ל לש"פ" מתחיל במילים "אדון נשגב אלהי הצבאות עושה בלי חקר גדולות ונפלאות" ([169]א-[171]א). נמצא גם בכ"י מינכן 246 דף 254 אורה רענן, שירי יצחק בן שלמה אלאחדב (לוד תשמ"ח), עמ' 67-55. "של החכם כה"ר יעקב טרפון, יעירוני רעיוני משנתי ערבה" ([171]ב-[172]א), "דון וידאל ן' אל ארבי" (173]א) ותשובה אליו מאת "דון וידאל ן' בנבנשת נר"ו" ([174]ב),
"התחלות לכתבים" ([177]ב-[178]ב), "חתימות כתבים" ([178]ב-[180]ב).
בדף [189]ב: "כתוב על מצבת קבורת הריב"ש ז"ל".
גורלות: גורלות אורים ותומים ([191]א-[229]ב, [325]ב-[331]ב). גורלות הראב"ע ([230]א-[253]א). "גורל להרמב"ן" ([275]א). "גורלות של אלפיזרי הישמעאלי" ([306]א-[325]א). "גורלות החולה" ([344]א-[345]א). "גורלות שם בן נח" ובו קכ שאלות ותשובות ([345]ב-[358]ב). גורלות "אחיתופל" עם שמות 20 עופות, עשר תשובות לכל עוף ([358]ב-[371]ב). גורלות "אנא בכח" ([390]א-[408]א). גורל חול שנקרא כאן "גורלות הנקודות חברם בלעם הרשע" ([409]א-[411]א).
סגולות, קמיעות, השבעות ומזלות ([259]א-[274]ב).
בדף [271]א: "שאלת חלום לרב' הר' יוסף דלארינה ז"ל". בסופו: "וזה קבלתיו מפי ... אברהם בר אהרן חושאי" ([272]ב).
"הכרת פנים" ([275]ב-[278]א). "סגולת החיות" ([280]א). "קבלת רבינו יאודה החסיד" ([332]). תקופות ([337]א-[338]א).
סימנים: "הורדת המטר" ([333]ב). "צבע הקשת" ו"סדר הרעמים" ([334]). "רעשים" ([335]א). "ימי החדש איש איש על עבודתו" ([372]א-[374]ב).
בדף [376]ב: "ניחות נפשא שאמר הרב הגדול הרמב"ן ז"ל על קבר ר' אברהם חזק".
מזלות ([280]ב-[305]ב, [374]ב).
בכתיבה מזרחית מאוחרת יותר: "ומה שקבלתי אני מהחכם בר' יאודה הכהן נר"ו" ([82]א בשוליים), "קבלתי מהחכם כמ"ר משה ברזילי נר"ו שקבל מרבו" ([152]א).
עם ציורים, שער מעוטר ([31]א), גלגל המזלות ([78]א), יד ועליה ציור לוחם רוכב על אריה (79]א), צפורים, דגים ופרחים ([241]א), "מגן דוד" ([256]א), "דגל מחנה אפרים" ([256]ב). "זאת החרב שיצא שנת השפ"ג פה קוסטנדינה" ([336]א).
בדף 11ב שתי רשימות היסטוריות הראשונה: "יום ג' בפרשת חיי שרה, נפטר שולטאן אחמד והמליכו את אחיו שולטאן מוסטאפא וישב על כסא המלוכה תשעים ושלשה ימים ובפתע פתאום יום ב' ר"א אדר המרידהו והמלך במקומו שולטאן אחמד הנקרא שולטן אוסמאן והחזירו העטרה ליושנא ולא אזר החרב כחוקם עד שמונה ימים אחרי כן כי הרגליים לא היו רוצים עד שנתן להם הבקשיש". המאורעות המתוארים כאן אירעו בשנת 1619.
הרשימה השניה לא שלמה: "גם את זה עשנו אלקים בשנת אראנו ב'י'ש'ע' אלקים לפ"ק [=שפ"ד] יום ב לסיון נתקבצו כל העם מקצהו היינו אוכלי פת המלך ... והרגליים ועשו ברית בניהם בשבועת אלה והלכו בחצר המלך ושאלו מאת המלך את משנהו שהיה דילויר פשה ... והמלך קם בחמתו אל גינת הביתן אשר לו והאנשים בשמעם חרה להם עד מאד והעזו פנים כלפי ראשיהם ושופטיהם ונכנסו בחמתם תוך היכל המלך פנימה ושללו ובזזו הרבה ... ובשובם אמרו בקול רמה אין לנו חלק בעוצ'מן ולא נחלה בבן אחמד יחי המלך מוסטפא ובקשו בכל החצר ולא מצאהו עד שנתגלה להם א' מסריסי המלך ואמר אחי מה תבקשון ענו ... את המלך שולטן מוסטאפה אנו מבקשים ... הנה הוא בידכם ... הוציאוהו ... אשר היה אסור ג' ימים בלי לחם ובלי מים ויגלחוהו ויחליפו שמלותיו וישמיהו בתוך עגלה ... והוליכוהו לאישו שראיי .... והאנשים ... היו מבקשים המלך שולטן עוסמן ... לא ידעו מה נעשה ממנו בבקר אור יום ... לסיון [הסוף קשה לקריאה].
דף 17א-18א: תפלה עם "כוונות התפילה"
נושא נוסף: מדעים. רפואה
נושא נוסף: פילוסופיה כללית
נושא נוסף: מצבות
נושא נוסף: אגרות
נושא נוסף: חלום
נושא נוסף: עקרי האמונה
נושא נוסף: תפלה. תפלות על דרך הקבלה
נושא נוסף: תפלה
נושא נוסף: פולקלור. סגולות והשבעות
נושא נוסף: פולקלור. גורלות וקמיעות
Private Collection
The Schocken Institute for Jewish Research Jerusalem Israel Ms. 15926
The Schocken Institute for Jewish Research Jerusalem Israel Ms. KAB 101 (alternative)
במספר כתיבות.
בכה"י מספר ספירות עמודים, הספירות אינן רציפות ולכן נתייחס לספירה שאינה קיימת בגוף כה"י.
נושא Digitized manuscripts
סוגה Personal correspondence
סימול במוסד בעלים ציון בעלים: "זה הספר ... דוד[?] ב... שלמה מהללאל" ([408]ב).
לפנים ירושלים - מכון שוקן 15926
היקף החומר במספר כתיבות.
בכה"י מספר ספירות עמודים, הספירות אינן רציפות ולכן נתייחס לספירה שאינה קיימת בגוף כה"י.
שפה עברית
סימול PH SCHOLEM 28
מספר מערכת 990026017660205171
קישורים For transcription of text of fols 169-171 אדון נשגב אלוהי, click here

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?