חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף תמר בן סירא

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אלבום תמר בן סירא ארץ - מוצא המשפחה בשנת 1912 שמחה שטופלר ורעייתו שרה (לבית גרוזובסקי) עברו ממינסק (רוסיה הלבנה) לוילנה (ליטא) עם שלוש בנותיהן חנה (שהיתה אמי), מינה והבת הצעירה ששמה היה כנראה שושנה: (היא נפטרה בילדותה). סיפור העלייה של המשפחה: בביקורו בארץ בשנת 1924, מצא שמחה שטופלר עבודה אצל פנחס רוטנברג בחברת החשמל. ככל הידוע הוא היה מנהל החשבונות הראשי של חברת החשמל, וכנראה עסק גם בעניני האדמיניסטרציה של החברה. לאחר שקיבל את המשרה, חזר שטופלר לוילנה כדי להסדיר את עניניו שם. הוא עלה ארצה בגפו בקיץ 1924 כדי להתארגן ולמצוא דירה למשפחתו. רעייתו שרה ושתי הבנות עלו באביב 1925 (כנראה שהפליגו מנמל אודסה, כי בדרך ארצה האניה עצרה בנמל איסטנבול). מקומות המגורים של המשפחה בארץ: מעלייתם ב-1924 ועד 1929 התגוררו בתל אביב. עם מעבר משרדי חברת החשמל לחיפה ב-1929 עברה המשפחה גם כן לעיר הכרמל. תחילה התגוררו במושבה הגרמנית (אלנבי פינת שדרות הכרמל של היום). אחר כך עברו להדר הכרמל. בתחילה התגוררו ברחוב הרצל ואחר כך ברחוב נורדאו. בסוף שנות ה-30' רכש שטופלר מגרש בקרית מוצקין ובנה עליו את ביתו. שם התגורר עם משפחתו עד פטירתו בקיץ 1940. שרה נשארה לגור בבית עד פטירתה בשנת 1950. עיסוקים של בני המשפחה בארץ: כאמור, שטופלר היה מנהל החשבונות הראשי של חברת החשמל מ-1924 ועד פטירתו בקיץ 1940. ידוע שפרט לכך עסק גם בענייני ציבור והיה פעיל ב"ועד הקהילה" של הדר הכרמל. שרה לא עבדה מחוץ לבית. לנכדתה תמר בן סירא זכור שהיא עסקה הרבה בעזרה לזולת. ביתם חנה (אימה של תמר), למדה בסמינר לוינסקי בתל אביב והוסמכה כגננת. במשך שנים רבות הייתה גננת פרטית בחיפה. הבת השנייה - מינה למדה גם היא בסמינר לוינסקי והוסמכה כמורה. היא לימדה "בהתיישבות העובדת". זמן מה היתה מורה בנהלל. אחר כך עבדה שנים רבות כמורה בקרית חיים. בתחילת שנות ה-50' עברה להתגורר בחיפה ולימדה באחד מבתי הספר בעיר. האוסף כולל שתי תמונות קבוצתיות שבהן מופיע שמחה שטופלר סבה מצד האם של תמר בן סירא (בעלת האלבום). התמונות צולמו בירושלים בחג הפסח תרפ"ד (1924). אנשי הקבוצה הגיעו אז ארצה כדי לבדוק אפשרויות תעסוקה כדי שיוכלו לעלות עם משפחותיהם.

סימול
IL-INL-YBZ-0362
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0362
תאריך
01/01/1924-31/12/1924
היקף
3 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף תמר בן סירא.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/06/2008 ועד 30/09/2012
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628436805171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים