חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף מרדכי (מקס) וולפסון

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

מרדכי בן יהושע וולפסון נולד בשכונה נווה צדק ביפו בשנת 1900. יחד עם הוריו, יהושע וסימה וואלפנזאהן, עבר בשנת 1911 למושבה פתח תקווה ושם ניהל אביו פרדס. סבו אברהם וואלפנזאהן, היה מתלמידי הגר"א ובשנת 1809 עלה עם בני העדה הפרושית משקלוב לארץ ישראל והתיישב בצפת. הוא למד בתלמוד תורה 'שערי תורה' בשכונת נווה שלום ובבית הספר 'תחכמוני' בנווה צדק, ולאחר מכן בבית המדרש למורים של חברת "עזרה" בירושלים. בתום מלחמת העולם הראשונה הוא התנדב למשטרה ושרת בראשון לציון ובפתח תקווה. בשנת 1921 נסע לדרום אפריקה, שם הכיר את רעייתו לעתיד רחל. הוא חזר ארצה בשנת 1933 והחל לעבוד במחלקת הגזברות בעיריית פתח תקווה. מתחילת שנות הארבעים שימש מזכיר עיריית פתח תקווה. בזכות שליטתו המלאה בשפה האנגלית מונה לקצין הקשר בין העירייה (אז בראשות שלמה יצחק שטמפפר) לבין שלטונות המנדט, המשטרה והצבא. וולפסון שרת בתפקיד זה בתקופתם של ראשי העירייה שטמפפר, יוסף ספיר, מרדכי קרואפמן, פנחס רשיש וישראל פיינברג. בשנת 1946 נשלח על ידי השלטונות הבריטיים והעירייה למשך שישה שבועות לקורס השתלמות של מזכירי רשויות מקומיות. בשנת 1949 ניהל ופיקח על מפקד האוכלוסין הראשון במדינת ישראל. לאחר פרישתו לגמלאות הרצה בהתנדבות בפני עולים חדשים על השלטון המקומי ועל שרותי העירייה לאזרח. מרדכי וולפסון נישא לרחל (ריי) לבית סינמון, ילידת דרום אפריקה (1935). רחל הייתה פעילה במועדון החיילים של בנות הברית במלחמת העולם השנייה ומתנדבת בארגון ויצ"ו בפתח תקווה. ב-1936 נולד בן לרחל ולמרדכי, יהושע (טוטי). באלבום שלפנינו מוצגות תמונות מימיו של מרדכי בתפקיד מזכיר העירייה בפתח תקווה, מתנת חבריו בעירייה עם פרישתו לגמלאות. עוד באוסף תמונות ילדות של בנו, יהושע. רעייתו של יהושע, אילנה זוהר לבית קסובסקי, מסרה את אלבום התמונות לארכיון התמונות ביד יצחק בן-צבי.

סימול
IL-INL-YBZ-0464
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0464
תאריך
01/01/1898-31/12/1976
היקף
58 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף מרדכי (מקס) וולפסון.
כותרים נוספים English title: Mordechai (Max) Wolfson
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-21/06/2009 ועד 15/04/2018
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628433405171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים