חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף משפחות קלוגאי, ראובני ומזר

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אהרון החליף את שמו לראובני על שם סבו ראובן שימשילביץ'. (אחיו יצחק החליף את שם משפחתו משימשי לבן-צבי על שם אביו). בשנת 1916 נשא לאשה את שרה (סופי) לבית ירמנס (1890). לאחר מאורעות תר"פ (1920) השתתף במשלחת של ועד העיר ליהודי ירושלים, שנסעה ללונדון כדי לתבוע את סידור מעמדה המדיני של ירושלים וארץ ישראל. בשנת 1929 פרש ממפלגת "פועלי ציון" ותקף בחריפות את המנהיג ברל כצנלסון. נוצר קרע בינו לבין מחנה השמאל. הוא נותר בודד הן מבחינה פוליטית-חברתית והן מבחינה תרבותית-ספרותית. במהלך שנות הארבעים של המאה העשרים אהרון ראובני כותב טרילוגיה "עד ירושלים" המתארת את ירושלים במהלך מלחמת העולם הראשונה ועל כך בשנת 1955 הוא זוכה בפרס ירושלים על מפעלו הספרותי. בשנת 1969 זכה בפרס ביאליק על מפעלו הספרותי. אהרון ראובני נפטר בשנת 1971. רעייתו שרה (סופי) נפטרה בשנת 1975. דינה מזר (שימשלביץ') דינה מזר היא בתם של צבי ועטרה (קריינה) שימשלביץ' ואחותם הצעירה של יצחק (לימים יצחק בן צבי נשיא המדינה), אהרן ראובני ושולמית (לימים קלוגאי). נישאה לארכיאולוג פרופסור בנימין מזר (מייזלר) בשנת 1932. לפני הקמת המדינה עבדה כפקידה בבנק אנגלו-פלסטינה בירושלים. לדינה ובנימין נולד בן ושמו אורי (1933), אורי נישא לאסתר לבית שארף מגרמניה ונולדו להן שתי בנות: אילת (1956) אביטל (1954). הבת אילת עוסקת בארכיאולוגיה כמו סבה. אורי היה חוקר היסטוריה מקראית. למעוניינים להרחיב על משפחות: שמשי, בן-צבי, ראובני, קלוגאי ומזר ניתן לעיין במגילת יוחסין מאת צבי שמשי, מהדורה שנייה, ירושלים תשי"ז.

סימול
IL-INL-YBZ-0111
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0111
תאריך
01/01/1869-31/12/1992
היקף
690 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף משפחות קלוגאי, ראובני ומזר.
כותרים נוספים English title: Klogay, Reuveni and Mazor Families
יוצרים נוספים משפחת מזר REI-YBZ (יוצר האוסף)
משפחת ראובני REI-YBZ (יוצר האוסף)
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-31/01/2009 ועד 09/08/2018
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628348005171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים