חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף יוסי בנאי ומשפחתו, באמצעות מינהל קהילתי לב העיר ירושלים

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

יוסי בנאי נולד ב-5.10.1932 בירושלים בסביבות שוק מחנה יהודה המפורסם, למשפחה ענייה ומרובת ילדים. לאחר לימודים בבית ספר יסודי, רכש את השכלתו בכוחות עצמו. כילד, העלה יחד עם חבריו ואחיו חיים, מופעים במסגרות לא מקצועיות. הוא נהג להסתנן להצגות שהגיעו לעיר ומשיכתו לתחום זה הלכה וגברה. בהשפעת אחיו הגדול יעקב בנאי, היה יוסי בין ראשוני המצטרפים ללהקת הנח"ל עם הקמתה בשנת 1950 בתפקיד בדרן. באמצע שנות החמישים והשישים ביים מספר תוכניות ללהקה. הוא כתב בעצמו חלק מתוכניות הבידור שבהם שיחק לצידה של רבקה מיכאלי ומאוחר יותר עבור "הגשש החיוור" בו שיתף את אחיו הצעיר גברי. לאחר השחרור מצה"ל למד בסטודיו למשחק של פאני לוביץ ומאוחר יותר התקבל ללימודים בבית הספר למשחק של "הבימה". כאן החלה להתפתח הקריירה שלו: תחילה קיבל תפקידים של שחקן מתחיל ולאחר מכן תפקידי אופי גדולים. באמצע שנות העשרים לחייו התפטר מ"הבימה", בשאיפה להיות שחקן עצמאי, נסע לפריז, שם הושפע מתרבות צרפת והשנסונים. לאחר שובו ארצה החל לשחק על בימות התיאטרון והבידור במחזות שפרסמו אותו והפכו אותו לאחד מהשחקנים היותר אהובים על ידי הקהל הישראלי. הוא שיחק בחלק ממחזותיו של ניסים אלוני והושפע ממנו רבות : "בגדי המלך", "הצוענים של יפו","הכלה וצייד הפרפרים". משנותיו בפריז נשארה לו אהבה מיוחדת לשירים של ז'ק ברל וג'ורג' בראסנס, אותם תרגמה עבורו נעמי שמר - ביצועיו הנפלאים התחבבו מיד על הקהל הישראלי הפכו לקלאסיקה של ממש. למרות שעזב את עיר הולדתו עם גיוסו לצבא ועבודתו כשחקן בתל-אביב, יוסי בנאי נשאר קשור לימי ילדותו בירושלים, להם הקדיש את השיר "אני וסימון ומואיז הקטן". הוא נהג להזכיר בערגה את אמו, בכורה, שהעניקה ערכים ואהבה לילדיה למרות תנאי החיים הקשים של המשפחה. בשנת 1998 זכה יוסי בנאי בפרס ישראל לתיאטרון ובפרס השחקן התיאטרון הטוב ביותר לשנת 2005 . בתאריך 11.5.2005, נפטר יוסי בנאי בגיל 73 לאחר מחלה קשה. יוסי בנאי הטביע חותם עמוק על התרבות הישראלית באישיותו החמה והכישרון המיוחד שמצא ביטוי בתפקידים רבים ומגוונים על הבימה העברית.

סימול
IL-INL-YBZ-0026
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0026
תאריך
01/01/1935-31/12/1948
היקף
2 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף יוסי בנאי ומשפחתו, באמצעות מינהל קהילתי לב העיר ירושלים.
כותרים נוספים English title: Yossi Banai and his family, via the "Lev Ha-Ir" Community Center, Jerusalem
יוצרים נוספים משפחת בנאי REI-YBZ (יוצר האוסף)
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-10/10/2002 ועד 03/08/2015
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628341105171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים