חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף משפחת הלוי - בואנוס, באמצעות מינהל קהילתי לב העיר ירושלים

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

משפחת הלוי הגיעה מספרד לארץ ישראל לפני יותר מעשר דורות. אוסף התמונות המונה חמישה עשר הגיע לארכיון התמונות של יד יצחק בן צבי כחלק ממיזם משותף של מנהל קהילתי 'לב העיר' בירושלים שבמסגרתו הונצחו ותועדו משפחות שייסדו ובנו את השכונות באזור נחלאות. אחת מהמשפחות שהתגוררה באוהל משה הייתה משפחת בואנוס הלוי שתמונותיה מוצגות כאן באלבום. הגב' ורדה בואנוס הלוי, רעייתו של אלעזר הלוי, בנם של בנימין וסולטנה הלוי, העבירה את התמונות למיזם 'תמונה באבן'. הרב בנימין הלוי (1953-1880) (דור שמיני בארץ ובנו של ר' אברהם אשר הלוי), נשא לאישה את בת דודו סולטנה הלוי (1884-1975) ביתו של יעקב מרדכי הלוי, אחי אביו). בבגרותו שימש כמנהל בית זקנים ולאחר מכן לימד תלמוד בבית חינוך לעיוורים ובישיבות 'תפארת ירושלים' ו'פורת יוסף'. הוא נמנה עם מייסדי אגודת 'על המשמר' שהפיצה גישה דתית-לאומית תוך מתן עזרה הדדית. כמו גם שימש כיושב ראש של וועד שכונת אוהל משה וכיהן כגבאי ראשי של בית הכנסת הגדול שהיה בו. לימים היה גם חבר בוועד הלאומי לכנסת ישראל ובשנת 1944 כיהן כסגן יו"ר הבחירות למועצת הרבנות הראשית. לבני הזוג נולדו תשעה ילדים (רק שישה מבניהם זכו להגיע לבגרות): אשר, בנם בכורם נישא לשושנה לבית דיאמנט, הבן יעקב נישא ליהודית לבית מיוחס והבן אלעזר נישא לורדה לבית בואנוס (בן טובים), הבת אסתר נישאה ליעקב מונבז והבת יפה נישאה לשפרמן. הבת נעמי נישאה לד"ר חיים גולדמן. אלעזר הלוי (1913- 1989), בנם של בנימין וסולטנה, היה מורה בתלמוד תורה "בית אהרן" בעת לימודיו לתואר במשפטים בבית הספר למשפטים של ממשלת המנדט. תלמוד התורה נוסד מעזבונו של חיים אהרן ולירו והיווה מקום מקלט וחינוך לבנים ששוטטו ברחובות. אלעזר הלוי עבד כעורך דין במשך כשנתיים. לאחר קום המדינה התמנה לרשם בית המשפט המחוזי בירושלים. בשנת 1953 מונה לכהונת שופט שלום ראשי ובשנת 1962 מונה לכהונת שופט מחוזי בפועל בירושלים. הוא כיהן במשרה זו עד לפרישתו בשנת 1983. נעמי הלוי, בתם הצעירה ביותר של בנימין וסולטנה הלוי, נישאה לד"ר חיים גולדמן בשנת 1948 בבית המשפחה בשכונת מקור ברוך בירושלים. ד"ר חיים גולדמן שרת במח"ל במהלך מלחמת השחרור כרופא מתנדב מדרום אפריקה. אחרי תום המלחמה נסעו בני הזוג לדרום אפריקה ושהו שם למשך מספר שנים. שם נולד מיכאל, בכור ששת ילדיהם. לאחר שובם לארץ בשנת 1953 עבד ד"ר גולדמן בתל השומר, ואחר כך היה ממקימי בית החולים פוריה. היה רופא אורתופד אהוב ומוערך מאד בכל רחבי הגליל. נעמי הלוי גולדמן עסקה בהוראה. חיים גולדמן נפטר מדום לב בשנת 1972. לאחר כשנה, ב-7.10.1973 נפל בנם בכורם, מיכאל גולדמן כאשר שרת במעוז ה"מפרקת" על תעלת סואץ. הוא קיבל את עיטור העוז לאחר מותו. האב והבן קבורים בבית הקברות של קבוצת כנרת.

סימול
IL-INL-YBZ-0029
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0029
תאריך
01/01/1927-31/12/1951
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף משפחת הלוי - בואנוס, באמצעות מינהל קהילתי לב העיר ירושלים.
כותרים נוספים English title: Halevy-Boanus Family, via the "Lev Ha-Ir" Community Center, Jerusalem
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-02/10/2003 ועד 06/08/2015
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628340805171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים