קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף בא-גד שלום ויונה

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

הבנות מביה"ס "שפיצר" למדו אז בביתה הפרטי של המורה שושנה רזיאל. לאחר שנה חזרה המשפחה להתגורר בשכונת בית-ישראל. יונה המשיכה את לימודיה בבי"ס "שפיצר" עד לשנת 1953. משם עברה ללמוד בביה"ס התיכון "אפרתה" שהיה בשעתו גם סמינר למורות וגננות. כנערה, הצטרפה לתנועת הנוער 'בני עקיבא' והייתה למדריכה בתנועה. יונה עבדה כארבע שנים כרכזת של "מרכז נוער תקוותנו" בקריית היובל, וטיפלה בבני עולים חדשים. בשנת 1958 סיימה את לימודי התעודה לגננת מוסמכת לגיל הרך. בשנת 1958 נישאה לשלום בא-גד. לימים נולדו לזוג שלושה ילדים: ירחמיאל, רבקה וורד. בשנת 1961 החלה יונה לעבוד בעיריית ירושלים כרכזת של 'בית-התלמיד' (צהרונים) בבית הספר בר-אילן שבשכונת "אוהל משה". לימים התמנתה למפקחת על בתי התלמיד והקייטנות של העירייה. יונה כתבה חוברות הדרכה רבות ועבדה בעיריית ירושלים למעלה משבע עשרה שנים. לימים החל משנת 1970 עבדה בתוכנית האינטגרציה לשילוב תלמידים חלשים עם חזקים במערך החינוך בירושלים. בשנת 1973 התמנתה לרכזת החטיבה הצעירה בביה"ס "נווה עציון" בירושלים. החל משנת 1977 עבדה בבי"ס "פרדס" במשך 12 שנים כמורה בכיתה א' וכמרכזת שכבה וסגנית המנהל. בשנת 1990 בגיל 50 פרשה יונה לגמלאות. עם פרישתה נסעה יחד עם המשפחה לשליחות בעלה בבית המועצות. שם עסקה בלימוד השפה העברית ויחד עמו הקימה במקום את סניף תנועת הנוער בני עקיבא. כששבה מהשליחות עסקה בהוראת השפה העברית לעולי ברית המועצות בבית הספר "דרור אמי"ת". במקביל שימשה כמנחת רכזים בפרויקט "זהירות בדרכים" בבתי הספר וכן עבדה כמדריכה פדגוגית במכון 'גולד'. האוסף חושף בפנינו תמונות משפחתיות ונופיות של ביתם של סבו וסבתו של שלום, ירחמיאל ושיינה שטיינברג במוצא בפאתי ירושלים, שנבנה בשנת 1890 לצד הבית האדום שבנה מיכאל (מיכל) אחיו של ירחמיאל, ששימש בית חרושת ללבנים ורעפים. ביתו של שטיינברג שימש ליקב ולמגורים, ופעל בו גם בית כנסת. שטיינברג, שנחשב לאחד ממייסדי מוצא, נודע בפי כל כ"מוכתר" של המקום. כמו גם תמונות מעבודתו של שלום בא-גד במסגרת משרד השיכון ומעבודתה של יונה במערכות חינוך שונות, ועוד.

סימול
IL-INL-YBZ-0590
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0590
תאריך
01/01/1890-31/12/2009
היקף
532 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף בא-גד שלום ויונה.
כותרים נוספים English title: Ba-Gad Shalom and Yona
יוצרים נוספים בא-גד, יונה REI-YBZ ((יוצר האוסף))
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-07/02/2012 ועד 10/11/2016
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628336905171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים