קוקיז (עוגיות)

אתר הספרייה הלאומית עושה שימוש בעוגיות (cookies) על מנת לשפר את חווית הגלישה שלך. הגלישה שלך באתר מהווה הסכמה לשימוש בעוגיות. למידע נוסף, אנא עיינו במדיניות הפרטיות

חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף משפחת לזר אטס

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

משפחות אטס-לזר דניאל ואסתר אטס (ATES): סבה וסבתה של פנינה מנור, נולדו בסלוניקי. בשנות השלושים של המאה העשרים הם הגיעו לארץ-ישראל במטרה לבקר את ילדיהם, שחלקם התגוררו בה עם משפחותיהם. דניאל ואסתר התגוררו תקופה מסוימת בתל אביב ואז שבו לסלוניקי במטרה למכור את רכושם ולעלות לארץ. הם לא הצליחו לממש את תוכניתם ובמלחמת העולם השנייה שניהם נספו באושוויץ. בנם של דניאל ואסתר, מואיז (משה) אטס, נישא לימים לבלה לבית קפון. הם נישאו בסלוניקי בינואר 1930. בתם אסתר (שלימים נישאה לשמואל (סמי) לזר, בנם של דוד וקלרה לזר, היא אמה של פנינה מנור, בעלת אלבום התמונות). עוד באלבום התצלומים תמונה של ריקטה לבית קפון, אחותה של בלה שנישאה לימים לאליהו צרפתי וכן תצלומים אחדים של משפחת לזר: האב דוד, האם קלרה וילדיהם. בנם שמואל (סמי) לזר הוא אביה של פנינה מנור בעלת האלבום. באלבום התצלומים תמונות אישיות ומשפחתיות של משפחות לזר ואטס מהקהילה היהודית בסלוניקי ערב מלחמת העולם השנייה.

סימול
IL-INL-YBZ-0728
סימול מקורי
יד יצחק בן צבי;YBZ.0728
תאריך
01/01/1927-31/12/1942
היקף
19 פריטים.
מיקום
  • יד יצחק בן צבי
כותר אוסף משפחת לזר אטס.
הערות אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-01/09/2011 ועד 31/07/2020
מתוך יד יצחק בן צבי
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997009628327105171
      1. הצג את 10 הפריטים הבאים מתוך 351
      2. הצג הכל

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים