חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון גבי לרון

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
צילום: גבי לרון, 1973מתוך ארכיון גבי לרון

גבי לרון נולד ב-12 במרץ 1949 במחוז טולנה שבהונגריה. החל את הקריירה שלו כעוזר צלם ב"סרטי שבט" בסרטים באורך מלא כגון: "אני אוהב אותך רוזה", "מציצים", "הבית ברחוב שלוש", "טייק טו", "סברה קומנדו" ועוד סרטים קצרים שונים. כמו כן, היה צלם רפואי בבית החולים "שערי צדק" בירושלים וניהל את המדור לצילום של המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית שם עבד 30 שנה. ארכיונו מהווה אוסף תצלומים מגוון. הוא כולל נושאים שקרובים לליבו של הצלם כמו אתנוגרפיה, ירושלים, מאה שערים, ועוד. כמו כן, בארכיון תצלומים רבים "מאחורי הקלעים" מתקופת עבודתו בתחום הקולנוע והטלוויזיה כעוזר צלם ב"סרטי שבט" ומתקופת עבודתו בבית החולים "שערי צדק" בירושלים בצילום רפואי, בסרטים רפואיים ובבית הספר לרפואה. חלק נכבד מהארכיון סוקר חפירות ארכיאולוגיות שונות כגון: חפירות בית שאן, ציפורי ואדי חמאם, הרודיון וכמו כן, חפירות מצדה, יריחו, טבריה, חצור, גשר בנות יעקב, ממשית, ועוד חפירות מטעם המכון לארכיאולוגיה בתקופות שונות. תצלומיו של גבי לרון מתאפיינים ברגישות לפרטים ארכיטקטונים ואנושיים, של העבר ושל ההווה.

סימול
ARC. 4* 2074
תאריך
1968-2021
היקף
10,000 Photographs.
שפה
עברית;
תיאור
ארכיון גבי לרון הוא אוסף תצלומים מגוון. באוסף נושאים שקרובים לליבו של הצלם כמו אתנוגרפיה, ירושלים, מאה שערים, ועוד. כמו כן, בארכיון תצלומים רבים "מאחורי הקלעים" מתקופת עבודתו בתחום הקולנוע והטלוויזיה כעוזר צלם ב"סרטי שבט" ומתקופת עבודתו בבית החולים "שערי צדק" בירושלים בצילום רפואי, בסרטים רפואיים ובבית הספר לרפואה. חלק נכבד מהארכיון סוקר חפירות ארכיאולוגיות שונות כגון: חפירות בית שאן, ציפורי ואדי חמאם, הרודיון וכמו כן, חפירות מצדה, יריחו, טבריה, חצור, גשר בנות יעקב, ממשית, ועוד חפירות מטעם המכון לארכיאולוגיה בתקופות שונות. תצלומיו של גבי לרון מתאפיינים ברגישות לפרטים ארכיטקטונים ואנושיים, של העבר ושל ההווה.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר ארכיון גבי לרון.
כותרים נוספים English title: Gabi Laron Archive.
הערת ציטוט ARC. 4* 2074 ארכיון גבי לרון, מחלקת ארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך ארכיון גבי לרון.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי גבי לרון (נ. 12 במרץ 1949) נולד בשם גבריאל לרון למאיר צבי ולילה שרה בעיר סקסארד במחוז טולנה שבהונגריה. לרון גדל בעיירה הודייס עד גיל 8, אז עבר עם משפחתו לבודפשט שם התגורר עד עלייתו ארצה ב1964 בהיותו בן 15. עם העלייה ארצה, המשפחה התגוררה בבני ברק ולאחר מכן ברמת גן. לרון שירת בצה"ל בחיל האוויר. לאחר שחרורו עבד ב"אולפני הרצליה" עד תחילת לימודיו ב"בית צבי" במגמת הקולנוע 1969-1971 (בזמנו היה בית ספר של משרד העבודה לצילום והסרטה בירושלים). לאחר לימודיו התקבל לעבודה ב"סרטי שבט" של הצלם אדם גרינברג ואורי גבריאלי, שם עבד כעוזר צלם בסרטים באורך מלא כגון: "אני אוהב אותך רוזה", "מציצים", "הבית ברחוב שלוש", "טייק טו", "סברה קומנדו" ועוד סרטים קצרים שונים. לאחר מכן המשיך לעבוד בתחום הטלוויזיה והתחיל לביים סרטים דוקומנטריים בנושאים ארכיאולוגיים ובמשך ארבע שנים עבד לצד פרופ' יגאל ידין בתכנית "חדשות ועתיקות", "גלגל חוזר", תוכניות בנושא אושיות בתנועה הציונית עם חנה זמר ועוד. בין השנים 1978-1986 עבד בבית החולים "שערי צדק" בירושלים בצילום רפואי, בסרטים רפואיים ובבית הספר לרפואה. לאחר מכן הוזמן לנהל את המדור לצילום של המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית שם עבד 30 שנה. בנוסף לעבודת השדה, צילם גם את הממצאים השונים מהחפירות אשר התפרסמו בקטלוגים לתערוכות בארץ ובעולם. לרון היה הצלם הראשי של חפירות בית שאן, ציפורי ואדי חמאם וההרודיון. כמו כן, צילם בחפירות מצדה, יריחו, טבריה, חצור, גשר בנות יעקב, ממשית, ועוד חפירות מטעם המכון לארכיאולוגיה בתקופות שונות. לאחר פרישתו, לרון מצלם בפרויקטים שונים של המכון לארכיאולוגיה. תצלומיו התפרסמו בספרים ובעיתונות מקצועית בארץ ובעולם בנושא ארכיאולוגיה ואמנות, בנוסף לכך בניו יורק טיימס, נשיונל ג'יאוגרפיק, גאו ועוד. בנוסף לעבודתו המקצועית, מצלם נושאים שקרובים לליבו כמו אתנוגרפיה, ירושלים, מאה שערים, ועוד.
היסטורית בעלים הארכיון הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית באדיבותו של הצלם גבי לרון.
מספר מערכת 997009451681305171
קישורים תמונת ארכיון

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?