חזרה לתוצאות החיפוש

סדרה 1: אל גטאר

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר סדרה 1: אל גטאר.
תיאור הסדרה כוללת תצלומים שצלם דנצ'ו ארנון, המתעדים את הילולת הנשים המתקיימת לכבוד סלאת אל-גטאר, קדושה תוניסאית. כך מספרים יוצאי תוניס: היה היו בתוניס שלוש אחיות, יפות וחכמות. חשקו בהן השכנים הערבים וניסו לאלץ אותן להתחתן אתם. כדי לא להתחתן עם גויים, נכנסו הבנות לים, טבעו ונעלמו. לשתיים מהן עשו היהודים בית כנסת. רק לצעירה, סלאת אל-גטאר, לא היה בית כנסת. בשנת 1928 חלמה צדקת בשם רחל סיס כי אל-גיטאר מבקשת ממנה להקים עבורה בית כנסת. היא אספה תרומות והקימה בית כנסת, ומאז אל-גטאר נודעה כעושה ניסים. בתה של רחל סיס, פולט, עלתה לישראל וגם היא חלמה שאל-גטאר מבקשת ממנה להקים בית כנסת. בעזרת כמה נשים היא אספה כספים והקימה בית כנסת לאל-גטאר על גבול לוד - רמלה. בבית כנסת זה נקבע שתתקיים הילולה לזכר הקדושה כל שנה, שמונה ימים לפני ראש השנה. לימים הסתכסכו הנשים המייסדות ופולט הקימה בית כנסת אחר עבור אל-גטאר. כיום יש כמה בתי כנסת לאל-גטאר, אך זה שבלוד מקיים את ההילולה הגדולה ביותר ליוצאי תוניס. התצלומים בסדרה זו צולמו בשנת 2019 ומתייחסים לטקס החינה וליום ההילולה המתקיימים במקום.
שנה 2019
מתוך ארכיון דנצ'ו ארנון
שפה פריט ללא תוכן מילולי
סימול ARC. 4* 2080 04 01
רמת התיאור Series Record
מספר מערכת 997008880384405171
      1. הצג את 5 הפריטים הבאים מתוך 15
      2. הצג הכל

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?