חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון יד טבנקין - מבחר חומרי ארכיון בתחום המחול

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • ארכיון
בדימוי: כרזה של להקת המחול הקיבוצית, 12/11/1980מתוך: ארכיון יד טבנקין, מבחר מייצג בתחום המחול.

ארכיון יד טבנקין הוא הארכיון המרכזי של התנועה הקיבוצית. זהו ארכיון ציבורי שמטרתו לשמר את הזיכרון ההיסטורי של התנועה הקיבוצית ולחקור את קורותיה בעבר ובהווה. הארכיון מסודר לפי הגופים שיצרו את החומרים או לפי האישים והארגונים שהפקידו בו את חומרי הארכיון. בארכיון יד טבנקין שמורים חומרים ארכיוניים מגוונים בתחום המחול, ובעיקר חומרי מחול שנוצרו בקיבוצים, כגון: אוסף כרזות גדול ואוסף קלטות וידיאו של הלהקה הקיבוצית, תיקייה המכילה מסמכים ותצלומים של "המכון לחינוך התנועה" שפעל בסמינר הקיבוצים משנות החמישים של המאה ה־20, ספרוני הדרכה לריקודי עם שחיברו רבקה שטורמן, לאה ברגשטיין, שלום חרמון ואחרים. חומרים ארכיוניים נוספים בתחום המחול פזורים באוספים רבים המופקדים בארכיון יד טבנקין. בשנת 2019 מבחר מייצג של פריטים בתחום המחול – שנשמרו בארכיון יד טבנקין – סודר, נרשם והומר למדיה דיגיטלית במסגרת מיזם "האוסף הלאומי הדיגיטלי בתחום המחול" בניהול הספרייה הלאומית. הפריטים נבחרו בידי צוות המיזם בשיתוף עם צוות ארכיון יד טבנקין. החומרים שנבחרו מתמקדים בפעילות בשנות החמישים של המאה ה־20, וביניהם נכללים: תיקייה המכילה מסמכים מנהליים ומסמכי הפקה של הסרט "אדם ותנועתו" מאת יהודית בינטר, פרוטוקול של סמינר בנושא חינוך גופני ודרכי הכשרה לספורט, תצלומים ממופע סטודנטיות של "המכון לחינוך התנועה" וכן כמה כרזות מתוך אוסף גדול של כרזות להקת המחול הקיבוצית. כל פריטי המבחר המייצג מופקדים ושמורים בארכיון יד טבנקין.

סימול
YTA
תאריך
1920-1992
היקף
תכולת הארכיון הדיגיטלי: 10 רשומות ו־75 קבצים.; תכולת הפריטים הפיזיים במבחר המייצג: 2 תיקים ו־7 פריטים.
כותר ארכיון יד טבנקין - מבחר חומרי ארכיון בתחום המחול.
הערות סוג האוסף: מבחר מייצג
מתוך ארכיון יד טבנקין - מבחר חומרי ארכיון בתחום המחול
Yad Tabenkin Archive - selected dance mateirals
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים מבחר מייצג מחומרי ארכיון יד טבנקין בתחום המחול זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד. The selected dance materials of The Yad Tebenkins Archive can now be accessed online as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.
מספר מערכת 997007620434005171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

מבחר מייצג מחומרי ארכיון יד טבנקין בתחום המחול זמינים דיגיטלית במסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל, להקת מחול בת-שבע ומחלקת היודאיקה בספריית אוניברסיטת הרווארד. The selected dance materials of The Yad Tebenkins Archive can now be accessed online as part of a collaborative initiative between, the Israel Ministry of Jerusalem and Heritage’s Landmarks Program, the Harvard Library Judaica Division and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים