חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון דליה פרידלנד - מבחר מייצג

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
בדימוי: גלויה בהפקת תקליטי CBS כחלק מהשקת תקליט הילדים 'זרעים של מסטיק, 1967מתוך: ארכיון דליה פרידלנד

דליה פרידלנד, שחקנית תיאטרון וקולנוע, מדבבת וזמרת, זוכת פרס אופיר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, נולדה בתל אביב בשנת 1935. היא בתם של חנה הנדלר וצבי פרידלנד, ממייסדי תיאטרון הבימה. החומרים בארכיון דליה פרידלנד נאספו ונשמרו במשך 100 שנים, בין השנים 1918–2019. את החומרים אספו הוריה, חנה הנדלר וצבי פרידלנד, ופרידלנד עצמה, שאף שמרה את הארכיון. בתקופה זו לא הופקו לארכיון עזרי איתור או קטלוג. בשנת 2019 מבחר מייצג מתוך חומרי הארכיון סודר, נרשם והומר למדיה דיגיטלית במסגרת מיזם "האוסף הלאומי הדיגיטלי בתחום התיאטרון" בניהול הספרייה הלאומית. המבחר המייצג כולל תצלומים, מחזות, אלבומים, תוכניות, קטעי עיתונות ותקליטים. החומרים שנבחרו משקפים את פעילותה המקצועית המגוונת של פרידלנד לאורך השנים כשחקנית תיאטרון וקולנוע, ובהם תצלומים מההצגות של תיאטרון הבימה: "טנגו" משנת 1967 ו"שש נפשות מחפשות מחבר" משנת 1969. במבחר נכלל גם התקליט "זרעים של מסטיק" משנת 1967, המבטא את עשייתה כמדבבת וזמרת. נוסף על כך נבחרו חומרים הקשורים להוריה של פרידלנד ותצלומים משפחתיים המעידים על עשייתם ושופכים אור על התפתחותה היצירתית של פרידלנד כבת לזוג שחקנים שתרמו תרומה משמעותית לתיאטרון הישראלי.

סימול
PDaFr
סימול מקורי
חזקה פרטית
תאריך
1920-2019
היקף
תכולת הארכיון הדיגיטלי: 26 רשומות ו־25 קבצים.; תכולת הפריטים הפיזיים במבחר המייצג: 8 תיקים ו־17 פריטים.
כותר ארכיון דליה פרידלנד - מבחר מייצג.
כותרים נוספים English title: Dalia Friedland Archive
הערות סוג האוסף: ארכיון אישי
פרסומים סקר שנערך ב-2018 במסגרת פרויקט 'האוסף הלאומי הדיגיטלי: אדריכלות, מחול,עיצוב ותיאטרון'
IMDb
אתר של דליה פרידלנד: https://www.think.ovh/תחשוב/he/
מתוך ארכיון דליה פרידלנד
Dalia Friedland Archive
רמת התיאור Fonds Record
קרדיטים מבחר מייצג מחומרי ארכיון דליה פרידלנד זמינים דיגיטלית, באדיבותה של בעלת הארכיון ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל ואוניברסיטת חיפה. The selected materials of The Dalia Friedland Archive can now be accessed online, by courtesy of the archive's owner and as part of a collaborative initiative between The Ministry of Jerusalem and Heritage, The National Library of Israel and the University of Haifa.
מספר מערכת 997007607720205171
קישורים תמונת ארכיון

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

מבחר מייצג מחומרי ארכיון דליה פרידלנד זמינים דיגיטלית, באדיבותה של בעלת הארכיון ובמסגרת שיתוף הפעולה בין משרד ירושלים ומורשת, הספרייה הלאומית של ישראל ואוניברסיטת חיפה. The selected materials of The Dalia Friedland Archive can now be accessed online, by courtesy of the archive's owner and as part of a collaborative initiative between The Ministry of Jerusalem and Heritage, The National Library of Israel and the University of Haifa.

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?

שותפים