חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף הלל אביחנן

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

הלל ברגמן-אביחנן (1978-1897), השתתף בפעילות התיאטרון הסטירי "הקומקום", ערך תוכניות בידור בתיאטרון "המטאטא", כתב מערכונים, תרגם פזמונים משפות שונות וכן ליבריות לאופרות ואופרטות. האוסף כולל טיוטות מיצירותיו, תרגומי אריות מתוך אופרות, שירים שתרגם ותוכניה להצגה "הכל בסדר" של תיאטרון המטאטא.

סימול
V 2664
תאריך
1934-1961
היקף
0.2 מטר..
שפה
עברית;
תיאור
באוסף: טיוטות בכתב יד ובמכונת כתיבה עם תיקונים בכתב יד של יצירותיו ("תפסו את הגנב", "הכל בסדר") טיוטה של "משירי עיר", מכתב למערכת "מעריב", תרגומי אריות מתוך אופרות, תרגום לשירי השוליה הנודד מאת גוסטב מאהלר, תרגום ל"עינים ירוקות", ותוכניה להצגה "הכל בסדר" של תיאטרון המטאטא.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר אוסף הלל אביחנן.
כותרים נוספים English title: Avichanan Hillel Collection.
הערת ציטוט V 2664 אוסף הלל אביחנן, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך אוסף הלל אביחנן.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי הלל ברגמן-אביחנן נולד בוורשה בשנת 1897. למד תיאטרון במוסקבה ובאקדמיה לתיאטרון בקייב. עלה לארץ ישראל עם רעייתו בשנת 1925. בשנים 1927-1928 השתתף בפעילות התיאטרון הסאטירי "הקומקום" בניהולו של אביגדור המאירי. בין השנים 1928-1948, כתב מערכונים, הופיע לעתים כשחקן וערך תכניות בידור בתיאטרון "המטאטא", תל אביב. אביחנן כיהן כמזכיר הנהלת תיאטרון "אהל" (1929-1936) ומזכיר התזמורת הפילהרמונית הארץ ישראלית (1936-1946). עסק רבות בתרגום פזמונים משפות שונות - רוסית, פולנית, גרמנית, צרפתית ויידיש, ובתרגומי ליבריות לאופרות ואופרטות.
היסטורית בעלים האוסף הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית על ידי משפחת אביחנן בשנת 1980.
הערת שפה החומר באוסף הוא בעברית.
מספר מערכת 990035094550205171

תנאי השימוש:

איסור העתקה

יתכן שאסור להעתיק את הפריט ולהשתמש בו עבור פרסום, הפצה, ביצוע פומבי, שידור, העמדה לרשות הציבור באינטרנט או באמצעים אחרים, עשיית יצירה נגזרת של הפריט (למשל, תרגום, שינוי היצירה או עיבודה), בכל צורה ואמצעי, לרבות אלקטרוני או מכני, ללא הסכמה מראש מבעל זכות היוצרים ומבעל האוסף.

לבירור אפשרות שימוש בפריט, יש למלא טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

מידע נוסף: הפריט עשוי להיות כפוף לזכויות יוצרים ו/או לתנאי הסכם.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט, אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?