חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף אברהם הורוויץ

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

אברהם הורוויץ (1940-1863), סופר, משורר ובדחן חתונות במזרח אירופה. הארכיון כולל כתבי יד של אברהם הורוויץ: שירים, רומנים, מאמרים וכתבים אחרים בנושא בדחנות ודת, התכתבות עם בנו שאול ומשפחתו בארה"ב.

סימול
ARC. 4* 2044
תאריך
1880-1974
היקף
0.2 מטר..
שפה
יידיש;
תיאור
הארכיון כולל כתבי יד של אברהם הורוויץ: שירים, רומנים, מאמרים וכתבים אחרים בנושא בדחנות ודת, התכתבות עם בנו שאול ומשפחתו בארה"ב.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר אוסף אברהם הורוויץ.
כותרים נוספים English title: Avraham Horowitz Collection.
אוסף אברהם הורעוויטש.
הערת ציטוט ARC. 4* 2044 אוסף אברהם הורוויץ, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך אוסף אברהם הורוויץ
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי אברהם הורוויץ (הורעוויטש) נולד ב-26.02.1863 בעיר בוריסוב שבחבל מינסק ברוסיה הלבנה (בלרוס). הוא היה סופר, משורר ובדחן חתונות. אביו היה מלמד ואמו טבחית בחתונות של עשירים. אברהם למד בחדר ולאחר מכן שלוש עשרה שנים בישיבת בוריסוב. מגיל קטן התלווה לאמו לחתונות שם הוא נהנה משמחת החיים ואף התיידד עם הנגנים והבדחנים. בגיל 16 כתב את יצירתו הראשונה שהגיעה לידי אביו שלא היה מרוצה מעיסוק בנו. הוא עבד כבדחן כבר מגיל צעיר בחתונות, שם הופיע בשם "אברהם בדחן". מלבד זאת הוא כתב שירים על פוגרומים ואירועים נוספים, רומנים, סיפורים, זכרונות, וכמו כן רשם אוצר מלים מלשון הכליזמרים. הוא כתב בעיקר ביידיש, אך חיבר גם בעברית ושילב בכמה מיצירותיו את השפה העברית. הוא כתב תחת שמות עט שונים, כגון א. ג. ב., אברהמל דער מארשעליק, אברהמל עלקע ועוד. במשך חייו פורסמו רק שני הפרקים הראשונים של הרומן שלו "המעיל השחור עם הצווארון הלבן" ביידיש בשנת 1928 במינסק. אברהם הורוויץ שלח את כתביו לבנו שאול הושע הורוויץ לשם פירסומם בניו יורק. שאול ניסה לעזור לאביו לפרסם שירים גם בארץ ישראל בעיתון "דבר" בשנת 1939. אברהם הורוויץ נפטר ב-30.12.1940 בברזינו שבחבל מינסק במדינת בלרוס.
היסטורית בעלים ארכיון אברהם הורוויץ נמסר לידיו של פרופ' דב נוי בשנת 1974, ע"י נכדו מאיר הורוויץ, במטרה להפקידו לצמיתות בספריה הלאומית. הפקדה זו יצאה לפועל כשהארכיון של דב נוי הועבר לספרייה הלאומית בשנת 2018.
מספר מערכת 990050394070205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?