חזרה לתוצאות החיפוש

אלבום ימימה ליובין-בלקינד [אלבום תצלומים]

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • תמונה
כותר אלבום ימימה ליובין-בלקינד [אלבום תצלומים].
כותרים נוספים Yemima Liubin Belkind Album [Album of photographs].
תיאור קבוצה של חמשה-עשר תצלומים בשחור לבן, בטכניקות שונות (בעיקר הדפסי כסף) ובהם תצלומי דיוקן ותצלומים קבוצתיים של בני משפחת בלקינד, קרוביהם וידידיהם, בעיקר מתקופת מלחמת העולם הראשונה ולאחריה. אוסף תצלומים זה הוא מעיזבונה של ימימה בלקינד-ליובין (1891-1969), מן המורות הראשונות למלאכת יד במושבות העלייה הראשונה ומוותיקות חדרה. האוסף כולל, בין היתר, תצלומי דיוקן של שמשון בלקינד, אביה של ימימה ליובין-בלקינד ואחד מראשי אגודת ביל"ו וממייסדי ראשון לציון
דיוקנות אחיו, ישראל בלקינד, מייסד ביל"ו וממייסדי גדרה
תצלומים קבוצתיים של בני משפחת בלקינד וידידיהם, במדי הצבא הבריטי - סמוך לכיבוש ארץ ישראל ותום מלחמת העולם הראשונה, וכן תצלומים אחדים של חברי מחתרת ניל"י.
התצלומים באלבום:
1. תצלום דיוקנו של שמשון בלקינד: הדפס חלבון מודבק על גבי כרטיס בתבנית Carte de visite, בערך 1884. בגב הכרטיס הודפס שם הצלם אשר הפיק דיוקן זה בעיר ירושלים, גראבאד קריקוריאן (Garabed Krikorian, Jerusalem). בלקינד עצמו הוסיף הקדשה להוריו, ביידיש, בגב התצלום.
2. תצלום דיוקנו של מאיר בלקינד (1827-1898): הדפס חלבון מודבק על גבי כרטיס בתבנית Cabinet Card, בערך 1890. על התצלום ובגבו הוטבע שם הצלם אשר הפיק דיוקן זה בעיר יפו: דאוד סבונג'י (David Sabungi, Jaffa).
3. תצלום דיוקנה של שושנה רוזין (לבית רוזן, 1888-1970), בתבנית Carte de Visite. בגב התצלום כתבה רוזין הקדשה, בדיו: "למזכרת אהבה וידידות נאמנה לחברתי הטובה מ' ימימה למשפחת בלקינד מאת רעותה המכבדה ואוהבת אותה אהבה נאמנה, שושנה רוזין. ג' כסלו התרס"ז א'אתתל"ח [20 בנובמבר 1906], ראשון לציון."
4. תצלום דיוקנו של ישראל בלקינד (1861-1929): הדפס חלבון מודבק על גבי כרטיס בתבנית Carte de visite, בערך 1906. על התצלום ובגבו הוטבע שם הצלם אשר הפיק דיוקן זה בעיר יפו: דאוד סבונג'י (David Sabungi, Jaffa). . בגב התצלום הוסיף בלקינד בתי מליות הקדשה לאחייניתו: "לימימה היקרה".
5. תצלום דיוקנו של ישי בלקינד (1896-1977) במדי הצבא האוסטרלי, בערך 1918: הדפס כסף, שחור לבן. בגב התצלום נוספה הקדשה בדיו, בכתב ידו של ישי בלקינד, לאחותו ימימה בלקינד.
6. תצלום קבוצתי של אחד מבני משפחת בלקינד עם ידידיו, במדי צבא, כנראה בשנת 1918. בגב התצום נוספה הקדשה בעפרון: "לימימה/ בה' אייר, יומים אחר נסעו של אבקרהם לאיי יון".
7. תצלום דיוקן של צעיר במדי הצבא הבריטי. צולם בקהיר, מצרים, כנראה בשנת 1918.
8. תצלום קבוצתי: אבשלום פיין (שני מימין) בחברת שלושה חיילים בגדודים העבריים.
9. דיוקן חבר מחתרת ניל"י נעמן בלקינד (שמאל) בחברת ראובן שוורץ. בערך 1915.
10. תצלום דיוקנו של חבר מחתרת ניל"י, אבשלום פיין (1895-1981). בגב התצלום, הקדשה לימימה בלקינד בכתב ידו של פיין וחתימתו, בציון התאריך: 2 במארס 1919.
11. ימימה בלקינד (יושבת, ראשונה מימין) בחברת ידידים, בהם אבשלום פיין. ראשון לציון, 22 בפברואר 1919.
12. תצלום דיוקנו של איתן בלקינד בעת שהיה אסור בכלא חאן עלי פשה, דמשק: הדפס כסף, שחור לבן. בגב התצלום כתב איתן בלקינד הקדשה לאחותו, ימימה: "לימימתי באהבה רבה מאיתן [...] שנת המאסר - 25 ביוני 1918, חאן עלי פשה בדמשק."
13. תצלום קבוצתי של בני מושבות העלייה הראשונה, כנראה מזמן מלחמת העולם הראשונה או מייד לאחריה. על התצלום אין כל פרטים בכתב.
14. יפת יודילוביץ' (יושב מימין) בחברת בן דודו, ישי בלקניד: תצלום שחור לבן. שני מצולמים לבושים במדי הצבא הבריטי.
15. תצלום של קצין בגדוד העברי הראשון ליהודה, בחברת שתי בנותיו הקטנות. בגב התצלום נכתבה בעפרון הקדשה: "מזכרת נצח למורתי היקרה והחביבה, גברת בלקינד, מאת תלמידתה מרים פרנקנטל."
פרטי ארכיון סדרה 2: אלבומי תצלומים
שנה 1882-1920
סוגה Print
היקף החומר 15 Photographs : b&w..
מתוך אוסף התצלומים
שפה לא מוגדר
סימול TMA 5509
זכויות גישה online_resources
רמת התיאור File Record
קרדיטים אוסף התצלומים, הספרייה הלאומית, האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית Photograph Collection, The National Library of Israel, The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel
מספר מערכת 990038363630205171
      1. אלבום ימימה ליובין-בלקינד [אלבום תצלומים]

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

אוסף התצלומים, הספרייה הלאומית, האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית Photograph Collection, The National Library of Israel, The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel

תנאי השימוש:

כל שימוש מותר

מותר להעתיק את הפריט עבור כל מטרה ולהשתמש בו עבור כל מטרה.

אין צורך לפנות לספרייה הלאומית לקבלת רשות שימוש בפריט.

מידע נוסף:

פריט זה שייך לנחלת הכלל (Public Domain) ואינו כפוף לזכויות יוצרים במדינת ישראל.

יש לשים לב כי כללי זכויות יוצרים עשויים להשתנות ממדינה למדינה ולכן אם ברצונך לעשות שימוש בפריט מחוץ למדינת ישראל עליך לברר מהם כללי זכויות יוצרים על פי הדין החל באותה מדינה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט,

אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים.

 

תצוגת MARC
אלבום ימימה ליובין-בלקינד [אלבום תצלומים] – הספרייה הלאומית
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?