חזרה לתוצאות החיפוש

פרעות קישינב [אלבום תצלומים]

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
  • תמונה
כותר פרעות קישינב [אלבום תצלומים].
כותרים נוספים Жертвы Кишиневскаго Погрома 1903.
Kishinev Pogrom [Album of photographs].
תיאור אלבום בכריכת חצי-בד ובו ארבעים ואחד תצלומים בשחור לבן המודבקים על צדם האחד של 23 דפי קרטון עבים בגודל 22X35 ס"מ. התצלומים באלבום מתעדים את תוצאות פוגרום קישינוב שנערך ביהודי העיר בימים כ"ב-כ"ג בניסן תרס"ג (190-20 באפריל 1903). על כריכתו הקדמית של האלבום הוטבעה ברוסית כתובת המציינת את תוכנו ("קרבנות הפוגרום הקישינובי 1903") ואילו על הכריכה האחורית הודבקה לוחית כסף שעליה נחרטו המלים: "לזכר חללי הפוגרום הקישינובי כב-כג ניסן תרס"ג 6-7 אפריל 1903" - ציון התאריך הלועזי נעשה על-פי לוח השנה היוליאני (הישן). תחת כל תצלום נכתב תיאורו בדיו, בעברית. בבטנת הכריכה הקדמית והאחורית הודבקה כתובת זכרון: "נדבת האשה מרת רחל טשקר למען הספריה האוניברסיטאית העברית בירושלים לזכר נשמת בעלה המנוח צבי בן אלכסנדר זיסיא טשקר שנפטר ביום טו אלול תרפ"ג בקישינוב."
על חלק מדפי האלבום הוטבעה חותמת הוועד למען הספרייה הלאומית בקישינוב, ובעמוד האחרון של האלבום נכתב בדיו: "כל החומר של אלבום זה נאסף ונסדר על די חברי הועד למען הספריה [הלאומית] בקישינוב שהתחיל את עבודתו באחרון של פסח שנת תרפ"ט." מצדו השני של דף זה, הודבקה יריעת קלף שעליה נכתבה בידי סופר סת"ם רשימת שמות הרוגי פוגרום קישינב וכן צויין מספר הפצועים במאורעות. האלבום נתקבל בבית הספרים הלאומי והאוניברסיטאי בשנת 1937. מרבית התצלומים באלבום הינם רפרודוקציות מתצלומים שנאספו בידי יוצרי האלבום ממקורות שונים, ובהם מערכות עתונים יהודיים ברחבי העולם.
שנה 1903-1929
הערות סימול קודם במחלקת הארכיונים: V.704 ו- V. 713.
סוגה Silver Print
היקף החומר 41 Photographs : b&w ..
מתוך אוסף התצלומים
שפה עברית
סימול TMA 5492
זכויות גישה online_resources
רמת התיאור File Record
קרדיטים האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel
מספר מערכת 990037778210205171
      1. פרעות קישינב [אלבום תצלומים]

בכל שימוש יש לציין את מקור הפריט בנוסח הבא:

האוסף הלאומי לתצלומים על שם משפחת פריצקר, הספרייה הלאומית The Pritzker Family National Photography Collection, The National Library of Israel

תנאי השימוש:

כל שימוש מותר

מותר להעתיק את הפריט עבור כל מטרה ולהשתמש בו עבור כל מטרה.

אין צורך לפנות לספרייה הלאומית לקבלת רשות שימוש בפריט.

מידע נוסף:

פריט זה שייך לנחלת הכלל (Public Domain) ואינו כפוף לזכויות יוצרים במדינת ישראל.

יש לשים לב כי כללי זכויות יוצרים עשויים להשתנות ממדינה למדינה ולכן אם ברצונך לעשות שימוש בפריט מחוץ למדינת ישראל עליך לברר מהם כללי זכויות יוצרים על פי הדין החל באותה מדינה.

אם לדעתך נפלה טעות בנתונים המוצגים לעיל או שקיים חשש להפרת זכות יוצרים בפריט,

אנא פנה/י אלינו באמצעות טופס בקשה לבירור זכויות יוצרים.

 

תצוגת MARC
פרעות קישינב [אלבום תצלומים] – הספרייה הלאומית
תגיות

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?