חזרה לתוצאות החיפוש

אוסף אדוארד אלקן

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

האוסף כולל 355 תצלומים מן השנים 1925-1930 אשר צולמו בידי אדוארד אלקן, על גבי מדיות שונות: תשלילי ניטרט, תשלילי זכוכית ושקופיות (פוזטיב) זכוכית. מרבית התצלומים הם מארץ ישראל, מן התקופה שבה שהה אלקן ביישובים תל עדשים ונחלת יעקב (כפר חסידים) ועבד כרופא ביישובי האזור. חלק מן השקופיות והתצלומים כנראה לא צולמו על ידו, והם נרכשו בחנויות למזכרות. האוסף כולל גם תצלומים מאותה תקופה, המתעדים את מסעותיה של משפחת אלקן ברחבי אירופה, בדרך לארץ ישראל וממנה: גרמניה, איטליה, מצרים, עבר הירדן, ועוד. האוסף כולל גם שתי רשימות ביוגרפיות באנגלית מאת פרופסור אדוארד אלקן, בהן הוא מתאר את נעוריו בגרמניה ואת פרשת קורות חייו בארץ ישראל, בשנות העשרים.

סימול
ARC. 4* 1916
תאריך
1925-1930
היקף
0.4 מטר..
שפה
אנגלית;
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר אוסף אדוארד אלקן.
כותרים נוספים English title: Edward Elkan Collection.
אסף אדוארד אלקן.
הערות יתר ארכיונו של אדוארד אלקן מופקד במוסד הנקרא על שמו, Edward Elkan Collection of Lower Vertebrate Pathology, London.
הערת ציטוט ARC. 4* 1916 אוסף אדוארד אלקן, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך אוסף אדוארד אלקן.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי פרופסור אדוארד אלקן נולד ב-21 בפברואר 1895 בעיר המבורג, גרמניה, למשפחה יהודית אמידה. במלחמת העולם הראשונה שרת אלקן בחיל הרפואה של הצבא הפרוסי, והוסמך כרופא. בשנת 1925 עלה אלקן לארץ ישראל, והתיישב בתל עדשים, שם היה רופא המושב, ומאוחר יותר עבר אל חולדה. עם שובו ארצה לאחר חופשה בגרמניה, בשנת 1926, נשלח אלקן על ידי מרכז קופת חולים אל כפר חסידים אשר בעמק זבולון (אז נקרא נחלת יעקב). בשנת 1929 עזב אלקן את ארץ ישראל עם רעייתו ובתו, והם חזרו לעיר המבורג, גרמניה. במשך כל תקופת שהותו בארץ ישראל, תעד אלקן את סביבתו ואת מסעותיו ברחבי ארץ ישראל, עבר הירדן המזרחי ומצרים, במצלמתו הפרטית. אלקן צילם גם במהלך מסעותיו באירופה, מגרמניה לארץ ישראל ובחזרה. בשנת 1934 נאלץ אלקן לעזוב את גרמניה עם משפחתו, והוא התיישב בעיר לונדון. בבריטניה הפך אלקן לזואולוג וחוקר רפואה בעל שם עולמי, בין היתר, בזכות מחקרו החלוצי על החולייתנים. פרופסור אדוארד אלקן נפטר בשנת 1983. אוסף התצלומים שלו מארץ ישראל נמסר על ידו לאחייניתו, גב' אלינור רדאי, בשנת 1981. בשנת 2011 האוסף נסרק על ידי נדב מן (מעבדת ביתמונה).
היסטורית בעלים האוסף הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בשנת 2012 על ידי גב' אלינור רדאי.
מספר מערכת 990034437990205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?