חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון המפלגה הקומוניסטית בארץ ישראל

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט

המפלגה הקומוניסטית הישראלית נוסדה ב-1919 כ'מפלגת פועלים סוציאליסטית עברית' שהפכה לפק"פ (פאלסטינישע קומוניסטישע פארטיי). בארכיון: כרוזים, חוזרים, מנשרים, תדפיסים, התכתבות, הזמנות, מאמרים בעתונות ודו"חות של המפלגה הקומוניסטית.

סימול
V 1272
תאריך
1923-1965
היקף
7 מטר..
שפה
mul;
תיאור
בארכיון: כרוזים, חוזרים, מנשרים, תדפיסים, התכתבות, הזמנות, מאמרים בעתונות ודו"חות של המפלגה הקומוניסטית. כן באוסף מעזבונה של יהודית בובר מזמן היותה חברת המפלגה הקומוניסטית, ומעזבונו של חנוך בז'וזה - בעיקר בענין הפילוגים בתוך המפלגה שבהם היה לבז'וזה חלק פעיל כגון פלג "האמת", אגודת "עם ועולם" ופלג בז'וזה במק"י.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר ארכיון המפלגה הקומוניסטית בארץ ישראל.
כותרים נוספים English title: Communist party in Israel Archive.
ארכיון המפלגה הקומוניסטית בישראל.
יוצרים נוספים המפלגה הקומוניסטית בישראל (1948-1975)
הערת ציטוט V 1272 ארכיון המפלגה הקומוניסטית בארץ ישראל, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך ארכיון המפלגה הקומוניסטית בארץ ישראל.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי המפלגה הקומוניסטית הישראלית נוסדה ב-1919 כ'מפלגת פועלים סוציאליסטית עברית' שהפכה לפק"פ (פאלסטינישע קומוניסטישע פארטיי). רוב שנותיה דגלה המפלגה באידיאולוגיה אנטי ציונית קיצונית וחלק משנות המנדט הבריטי הוצאה אל מחוץ לחוק ופעיליה נאסרו. בין פעיליה ומנהיגיה היו יהודים ופלסטינים והמפלגה עברה במשך השנים פילוגים רבים בין יהודים לערבים ובין זרמים שונים בקרב הפעילים היהודים של המפלגה.
היסטורית בעלים הארכיון הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בשלוש הפקדות: הפקדה ראשונה ב 1965/1964 כנראה, הפקדה שנייה מעזבונו של חנוך בז'וזה בספטמבר 1979, הפקדה שלישית נתקבלה מגב' רות הראל בירושלים, אוקטובר 1991.
בסוף מאי 2015 נוספו לארכיון כ-40 מכלים שהגיעו ממוסקבה בתיווך משרד החוץ הישראלי. חומר זה היה שייך לארכיון המפלגה הקומוניסטית (רק"ח) והועבר לשמירה במוסקבה בין השנים 1975-1989. החומר מכיל התכתבות של פנימית עם פעילים בארץ ועם מפלגות קומוניסטיות אחרות, פרוטוקולים של ישיבות סניפים, של ישיבות הוועד המרכזי וגופים אחרים של המפלגה, בין השאר דיונים הקשורים לתהליכי הפילוג בין מק"י לרק"ח ב-1965. זאת לצד כרוזים ופרסומים שונים של המפלגה על גלגוליה ופלגיה, כולל ארגוני חזית שונים. חלק מהחומר קשור לפעילות המפלגה משנות השלושים עד שנות ה-60 על פלגיה השונים ורובו קשור לפעילות רק"ח - לאחר הפילוג מ-1965 ועד שנות ה-80. חומר זה נוסף לארכיון וסודר בסדרות 3, 4, 5
הערת שפה הארכיון בעברית, יידיש, ערבית, גרמנית, צרפתית ורוסית.
מספר מערכת 990032475900205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?