חזרה לתוצאות החיפוש

נחום וילבוש (1971-1879), היה מהנדס מכונות, חבר משלחת הסקר הציוני לאוגנדה ומייסדם של בית החרושת "שמן". האוסף כולל התכתבות של בני משפחת וילבוש, משפחת חלוצים בתחומי התעשייה והיצור, בעיקר מכתבים של נחום וילבוש לביתו זוהרה וביוגרפיה שנכתבה מאת יואל וילבוש על אביו.

סימול
ARC. 4* 1771
תאריך
1911-1943
היקף
5 מטר..
שפה
עברית;
תיאור
באוסף: התכתבות של בני המשפחה. בעיקר מכתבים של נחום וילבוש לביתו זוהרה. כן ביוגרפיה שנכתבה על ידי יואל וילבוש על אביו. וכן רשימת התיקים של ארכיונו של נחום וילבוש הנמצא בארכיון הציוני המרכזי.;בארכיון גדליהו וילבושביץ: התכתבות אישית (המכתבים אל גדליה וילבושביץ וממנו בשבתו בחיפה, וכן באלכסנדריה ובדמשק); רשימות והתכתבות עם ספקים ובעלי מקצוע בתחום ההנדסה והבניין, בין השאר בנוגע לתכנון רחוב ג'מאל פשה ולתכנון בית כנסת בעיר יפו, וכן התכתבות עם "חברת השקאה פלשתינה" במושבה פתח תקוה; התכתבות הנוגעת לפעילותו הציונות של וילבושביץ, בין השאר עם מנחם אושיסקין ועם זלמן דוד לבונטין; מעט תוכניות הנדסיות; מעט תצלומים, בין השאר של בית החרושת "שמן" ושל בית המשאבה על נהר הירקון (מבנה הבטון הראשון בארץ ישראל).;באוסף גם: ספר תווים ותעודות מתקופת לימודיה של אלכסנדרה וילבושביץ, בתו של גדליהו, בבית הספר הריאלי העברי בחיפה.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר אוסף משפחת וילבושביץ.
כותרים נוספים English title: Wilbuschewitsch family Collection.
יוצרים נוספים וילבוש, זהר 1907-2005 ((יוצר האוסף))
וילבוש, יואל ((יוצר האוסף))
הערות הארכיון של נחום וילבוש נמצא בארכיון הציוני המרכזי, ירושלים.
הערת ציטוט ARC. 4* 1771 אוסף משפחת וילבוש, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
מתוך אוסף משפחת וילבושביץ.
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי משפחת חלוצים בתחומי התעשייה והיצור. נחום וילבוש היה מהנדס מכונות, חבר משלחת הסקר הציוני לאוגנדה. מייסדם של בית החרושת הראשון לשמנים. בתו של נחום זהרה ובנו יואל. גדליהו וילבושביץ, יליד בלרוס, מהנדס מכונות, פעיל ציוני ומחלוצי התעשייה והבנייה בארץ ישראל. עלה ארצה בשנת 1892, ויסד בה כמה מפעלים תעשייתיים, תכנן מבנים רבים בתל אביב ובחיפה, ועסק גם בהוראה בתחום זה.
היסטורית בעלים האוסף הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בשתי הפקדות על ידי יואל וילבוש. הפקדה ראשונה: ינואר 2001, הפקדה שנייה: מאי 2010. ארכיון גדליהו וילבושביץ הופקד לצמיתות בספרייה הלאומית בחודש מארס 2010.
הערת שפה האוסף בשפות גרמנית, רוסית, עברית, ערבית טורקית, וקצת באנגלית.
מספר מערכת 990032422140205171

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?