חזרה לתוצאות החיפוש

ארכיון אריה ליב שינהויז

להגדלת הטקסט להקטנת הטקסט
צילום: לא ידוע, בערך 1911מתוך: אוסף אברהם שבדרון

אריה לייב שיינהויז (1935-1865), פרסם מאות מאמרים, מהם בעברית, בכתבי העת "המגיד", "המליץ" ואחרים, וכן בגרמנית. שיינהויז היה ידידם של המשורר מרדכי צבי מנה ושל הסופר אברהם מאפו, והיה שותף בהוצאתם לאור של כתביהם. הארכיון כולל התכתבות וכן את מרבית עזבונו הספרותי של מרדכי צבי מאנע.

סימול
V 1056
תאריך
1886-1935
היקף
0.2 מטר רץ..
שפה
עברית; גרמנית;
תיאור
הארכיון כולל מכתבים שנשלחו אל אריה ליב שינהויז מאת סופרים עבריים והוגי דעות, אנשי תנועת ההשכלה ברוסיה במאה התשע עשרה ואניש רוח עבריים ולא-עבריים במאה העשרים. חלק מן החומר נוגע לפעילותו של שיינהויז כעורך ספרותי ועוזר בעתון "המגיד". הארכיון כולל גם את מרבית עיזבונו הספרותי של מרדכי צבי מאנע (מנה המצי"ר) ובכלל זה כתבי יד של יצירותיו, מכתביו אל אישים שונים ומכתבים שמוענו אליו. עיזבונו של מאנה נשמר ברשותו של שיינהויז, ידידו הקרוב, כחלק מפעילותו בהוצאה לאור של כתביו.
מיקום
  • מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית מחלקת הארכיונים של הספרייה הלאומית
כותר ארכיון אריה ליב שינהויז.
כותרים נוספים English title: Leon Scheinhaus Archive.
הערת ציטוט V 1056 ארכיון אריה ליב שינהויז, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים
מתוך ארכיון אריה ליב שינהויז
רמת התיאור Fonds Record
תקציר ביוגרפי אריה לייב (ליאון) שיינהויז נולד בעיירה רדושקביץ', פלך וילנה, ליטא, בשנת 1865. פרסם מאות מאמרים, מהם בעברית, בכתבי העת "המגיד", "המליץ" ואחרים, וכן בגרמנית. שיינהויז היה ידידם של המשורר מרדכי צבי מנה ושל הסופר אברהם מאפו, והיה שותף בהוצאתם לאור של כתביהם. הוא נפטר בעיר ממל, ליטא, בשנת 1935.
היסטורית בעלים ההסתדרות הציונית בממל (קלייפדה) רכשה את עזבונו הספרותי של שיינהויז לאחר פטירתו, באמצעות יהושע רובין. עזבון זה הועבר בשנת 1937 מליטא לאוסף האוטוגרפים של אברהם שבדרון בספרייה הלאומית בירושלים, ורוב החומר בו פוזר בין האוספים השונים. בשנת 1961 נאספו מרבית המכתבים שנשלחו אל שיינהויז ואוגדו מחדש.
הערת שפה מרבית ההתכתבות היא בעברית ומיעוטה בגרמנית.
מספר מערכת 990026444830205171
קישורים תמונת ארכיון

תנאי השימוש:

לכל תיק בארכיון נקבעו תנאי השימוש המתאימים

תנאי השימוש מופיעים בדף התיק הארכיוני באתר הספרייה הלאומית.

למידע נוסף על שירות בירור מצב זכויות היוצרים ותנאי השימוש בפריטים מאוספי הספרייה לחצו כאן.

תצוגת MARC

יודעים עוד על הפריט? זיהיתם טעות?