audio items
snunit
Back to search results

שיר השירים שיתופיוט

Enlarge text Shrink text
  • Cantillation
playerSongImg
Title שיר השירים שיתופיוט
Cycle of the Year לכל עת
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
About
  • לאחר פסוקי דזמרה מגיע זמנה של קריאת שמע, המלווה בברכות ובקטעי פיוט חגיגיים.

    יש הבדל יחיד בין קריאת שמע ביום הכיפורים לזו הרגילה: המשפט "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", נאמר בקול רם. נימוק למנהג הקדום נמצא במדרש: "כשעלה משה לרקיע, שמע מלאכי השרת שהיו מקלסין להקב"ה: 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד', והורידו לישראל. למה הדבר דומה? לאדם שגנב הורמין [חפץ נאה] מתוך פלטרין של מלך ונתנו לאשתו, ואמר לה: 'אל תתקשטי בו אלא בצנעה בתוך ביתך'. לכן כל השנה אומרים אותו בלחש, וביום הכיפורים אומרים אותו בפרהסיא, לפי שאנו כמלאכים" (מובא בטור או"ח סימן תריט).

    בתפילת העמידה שבע ברכות, כרגיל בשבת ומועד, ויש בה כמה הוספות ושינויים: התוספות של עשרת ימי תשובה (בברכות השבח וההודאה) ובהן בקשה מהאל שיזכרנו ויכתבנו בספר חיים

    בפיוט זה נוטל הש"ץ רשות להפסיק את הברכה בפיוט מעניין היום, ומציין כי דבריו אינם בדויים מלבו, אלא מבוססים על דרשות חז"ל. שלא כרגיל בתפילות השנה, במהלך חזרת הש"ץ בחג פותחים את ארון הקודש לפני אמירת פיוטים אחדים וסוגרים אותו לאחר אמירתם. חלק מהפיוטים נאמרים מפי הש"ץ בלבד, וחלק - מפי הש"ץ והקהל לסירוגין.

    לבה של חזרת שליח הציבור הוא הקדושה, מהארוכות שבקדושות שבסידור. זאת בשל התוספות השונות לקדושה עצמה המכונות "קדושָתות", שהן מערכות פיוטים מורכבות שנועדו להשתלב בתפילת החזרה ולהטרים ולרומם את אמירת הקדושה. במנהג הספרדים מקובל שאומר אותן הסומך, שהוא עוזרו של הש"ץ.

    קדושתות מקובלות לפי מנהג אשכנז וספרד הן "אמרו לאלוהים", המתארת בהרחבה את מעלותיו של האל, "מעשה אלוהינו" המנגידה בין גדולת מעשיו לשפלות מעשה האדם, והקדושתא הקדומה "לאל עורך דין", ששורותיה נחתמות במלים "בדין" ו"ביום דין" לסירוגין, אמצעי רטורי שמזכיר לקהל השומעים את עצמו של יום הדין.

    לאחר סיום תפילת העמידה אומרים "אבינו מלכנו", קדיש ולאחר מכן עוברים מיד לסליחות.

Have more information? Found a mistake?