audio items
snunit
Back to search results

קמתי באשמורת

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים גבריאל חסון
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ראובן בן ציון בטאט
  • 3.
    תורכיה - תורכיה כללי חיים אפנדי
  • 4.
    תורכיה - תורכיה כללי יצחק אלגזי
  • 5.
    תורכיה - תורכיה כללי ללא מבצע
  • 6.
    תורכיה - תורכיה כללי מרדכי כלפון
  • 7.
    תורכיה - תורכיה כללי משה חבושה
  • 8.
    תורכיה - תורכיה כללי משה נר גאון
  • 9.
    תורכיה - תורכיה כללי עזרא ברנע
Play songs in order
playerSongImg
Title קמתי באשמורת
Cycle of the Year יום כיפור;ימים נוראים;סליחות
Prayer Time שחרית
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • • קַמְתִּי בְאַשְׁמוֹרֶת לְבַקֵּשׁ עַל עֲוֹנַי - קמתי לפנות בוקר כדי להתפלל לפניך, אלוהים, על חטאי. 'אַשְׁמוֹרֶת' - זמן המעבר שבין הלילה והיום, על פי שמות (יד, כד): וַיְהִי בְּאַשְׁמֹרֶת הַבֹּקֶר וַיַּשְׁקֵף ה' אֶל מַחֲנֵה מִצְרַיִם בְּעַמּוּד אֵשׁ וְעָנָן... היקיצה לתפילה עם שחר או בלילה ממלאת תפקיד מרכזי במסורת הפיוט, ומוזכרת כבר במקרא - למשל בנבואת ישעיהו (כו, ט): נַפְשִׁי אִוִּיתִיךָ בַּלַּיְלָה אַף רוּחִי בְקִרְבִּי אֲשַׁחֲרֶךָּ...
    • וְנַפְשִׁי שְׁחַרְחֹרֶת מִפְּנֵי רֹב זְדוֹנַי - ונשמתי כהה ומלוכלכת כביכול בשל חטאי הרבים. 'שְׁחַרְחֹרֶת' - על פי ביטוי יחידאי במקרא שנזכר בהקשר אחר במגילת שיר השירים (א, ו): אַל תִּרְאוּנִי שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת... הביטוי נדרש על ידי חז"ל גם כביטוי לחטאים - ראו למשל מדרש שיר השירים רבה (א, ו).
    • רַחֵם עַל עֲדָתְךָ צֹאן מַרְעִיתֶךָ - רחם על עמך ישראל, המשול לצאן שאותו אתה רועה. הפייטן עובר בחדות מפניה אישית על עצמו לפניה קולקטיבית על כלל ישראל. מיוסד על תהלים (עד, א-ב): מַשְׂכִּיל לְאָסָף לָמָה אֱלֹהִים זָנַחְתָּ לָנֶצַח יֶעְשַׁן אַפְּךָ בְּצֹאן מַרְעִיתֶךָ זְכֹר עֲדָתְךָ...
    • אַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ עוֹד יְהַלְלוּךָ סֶּלָה - שיבוץ פסוק מלא מספר תהלים (פד, ה). הפייטן משבח את ישראל כמליץ יושר עליהם, ובכך מדגיש את מעברו מעמדת הדובר האישי לעמדת הדובר המשמש כנציג הכלל.
    • מִכִּסֵא כְבוֹד הוֹדְךָ בַּשֵּׂר לְעַם סְגֻלָּה - ממקום שבתך השמע נחמה לעמך ישראל. 'מִכִּסֵא כְבוֹד הוֹדְךָ' - צירוף שמקורו בשילוב פסוקים מירמיהו (יד, כא): אַל תִּנְאַץ לְמַעַן שִׁמְךָ אַל תְּנַבֵּל כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ... ותהלים (קמה, ה): הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ... עם סגולה הוא כינוי לעם ישראל, העם שהוא נחלת האל, על פי דברים (ז, ו): כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַה' אֱלֹהֶיךָ בְּךָ בָּחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.
    • שׁוּבָה שְׁבוּת קָדְשְׁךָ וְחוֹן כְּקֶדֶם סְגֻלָּה - השב את שכינתך, והענק חנינה לעם ישראל, גאל אותם כפי שעשית בעבר. מיוסד על תהלים (קכו, ד): שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב, וכן על איכה (ה, כא): הֲשִׁיבֵנוּ ה' אֵלֶיךָ ונשוב וְנָשׁוּבָה חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם.
    • הַפְלֵא נָא חַסְדְּךָ וּבְנֵה עִיר תְּהִלָּה - בחסדיך הנפלאים והמיוחדים בנה מחדש את ירושלים עיר הקודש. הצירוף 'הַפְלֵא נָא חַסְדְּךָ' מיוסד על ביטוי יחידאי במקרא, בתהלים (לא, כב-כג): בָּרוּךְ ה' כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר... 'עִיר תְּהִלָּה' - כינוי לירושלים על פי ישעיהו (סב, ז): וְאַל תִּתְּנוּ דֳמִי לוֹ עַד יְכוֹנֵן וְעַד יָשִׂים אֶת יְרוּשָׁלִַם תְּהִלָּה בָּאָרֶץ.



Have more information? Found a mistake?