audio items
snunit
Back to search results

לאל עורך דין

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אפרים אורן
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אשר היינוביץ
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי חזקי פוקס
  • 4.
    אשכנז - אשכנז כללי מאיר דוד
  • 5.
    אשכנז - אשכנז כללי עקיבא ואלי שהם
  • 6.
    אשכנז - יצירות חזנות יוסל'ה רוזנבלט
  • 7.
    מערב אירופה - פרנקפורט ודרום גרמניה (כולל אלזס, אוסטריה, שוויץ) בנימין קליין
Play songs in order
playerSongImg
Title לאל עורך דין
Cycle of the Year יום כיפור;ימים נוראים;לכל עת;ראש השנה
Prayer Time אחר
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation

  • • וּבְכֵן לְךָ הַכֹּל יַכְתִּירוּ – זוהי חוליית המעבר הקושרת פיוט זה לקודמו, העוסק אף הוא בהמלכת ה'. (ראו ב'על הפיוט').
    • עוֹרֵךְ דִּין – מנהל את המשפט, שופט.
    • לְבוֹחֵן לְבָבוֹת – למי שיודע את המתחולל בלבות האחרים, לפי תהלים ז, י: ...וּבֹחֵן לִבּוֹת וּכְלָיוֹת אֱלֹהִים צַדִּיק, וראו גם משלי יז, ג.
    • בְּיוֹם דִּין – ראש השנה (ואולי גם יום הכיפורים, יום חתימת הדין).
    • לְגוֹלֶה עֲמֻקוֹת – למי שגלויים לפניו המעמקים שבלב האדם, הלשון לפי איוב יב, כב: מְגַלֶּה עֲמֻקוֹת מִנִּי חשֶׁךְ וַיֹּצֵא לָאוֹר צַלְמָוֶת, וראו גם דניאל ב, כב.
    • לְדוֹבֵר מֵישָׁרִים – למדבר ביושר, לפי ישעיהו לג, טו: הֹלֵךְ צְדָקוֹת וְדֹבֵר מֵישָׁרִים מֹאֵס בְּבֶצַע...
    • לְהוֹגֶה דֵעוֹת – למי שחושב או מבטא דעות, אולי לפי דברי חנה בשירתה בשמואל א ב, ג: ...כִּי אֵל דֵּעוֹת ה' וְלוֹ נִתְכְּנוּ עֲלִלוֹת.
    • לְוָתִיק – רציני, זריז.
    • וְעֹשֶׂה חֶסֶד – לפי ירמיהו ט, כג: ...כִּי אֲנִי ה' עֹשֶׂה חֶסֶד מִשְׁפָּט וּצְדָקָה בָּאָרֶץ כִּי בְאֵלֶּה חָפַצְתִּי...
    • לְזוֹכֵר בְּרִיתוֹ – זוכר את הברית שכרת עם ישראל, כפי שנאמר במקומות רבים, למשל בתהלים קיא, ה: טֶרֶף נָתַן לִירֵאָיו יִזְכֹּר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ.
    • לְחוֹמֵל מַעֲשָׂיו – לחומל על ברואיו, כפי שנאמר במלאכי ג, יז: וְהָיוּ לִי אָמַר ה' צְבָאוֹת לַיּוֹם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה סְגֻלָּה וְחָמַלְתִּי עֲלֵיהֶם כַּאֲשֶׁר יַחְמֹל אִישׁ עַל בְּנוֹ הָעֹבֵד אֹתוֹ.
    • לְטַהֵר חוֹסָיו – למי שמטהר את אלו החוסים והבוטחים בו.
    • לְיוֹדֵעַ מַחֲשָׁבוֹת – כפי שנאמר בתהלים צד, יא: ה' יֹדֵעַ מַחְשְׁבוֹת אָדָם כִּי הֵמָּה הָבֶל.
    • לְכוֹבֵשׁ כַּעְסוֹ – למי ששולט בכעסו, כפי הלשון הנזכרת פעמיים בבבלי ברכות ז, א הן בתפילתו של ה' על עצמו: "יהי רצון מלפני שיכבשו רחמי את כעסי, ויגולו רחמי על מדותי, ואתנהג עם בני במדת רחמים..." והן בברכתו של ישמעאל כלפי הקדוש ברוך הוא: "יהי רצון מלפניך שיכבשו רחמיך את כעסך, ויגולו רחמיך על מדותיך, ותתנהג עם בניך במדת הרחמים..."
    • לְלוֹבֵשׁ צְדָקוֹת – לפי הדימוי המופיע בישעיהו נט, יז: וַיִּלְבַּשׁ צְדָקָה כַּשִּׁרְיָן וְכוֹבַע יְשׁוּעָה בְּרֹאשׁוֹ וַיִּלְבַּשׁ בִּגְדֵי נָקָם תִּלְבֹּשֶׁת וַיַּעַט כַּמְעִיל קִנְאָה.
    • לְמוֹחֵל עֲוֹנוֹת – לסולח לחטאים.
    • לְנוֹרָא תְהִלּוֹת – לפי שירת הים (שמות טו, יא) מִי כָמֹכָה בָּאֵלִם ה' מִי כָּמֹכָה נֶאְדָּר בַּקֹּדֶשׁ נוֹרָא תְהִלֹּת עֹשֵׂה פֶלֶא. לפי ביאורו של רש"י לביטוי זה שם - שיראים מלומר את תהלותיו.
    • לַעֲמוּסָיו – לישראל, שאותם הוא נושא ועומס על עצמו, כפי שמתואר בישעיהו מו, ג-ד שִׁמְעוּ אֵלַי בֵּית יַעֲקֹב וְכָל שְׁאֵרִית בֵּית יִשְׂרָאֵל הַעֲמֻסִים מִנִּי בֶטֶן הַנְּשֻׂאִים מִנִּי רָחַם. וְעַד זִקְנָה אֲנִי הוּא וְעַד שֵׂיבָה אֲנִי אֶסְבֹּל אֲנִי עָשִׂיתִי וַאֲנִי אֶשָּׂא וַאֲנִי אֶסְבֹּל וַאֲמַלֵּט.
    • לְעוֹנֶה לְקוֹרְאָיו – כפי שאומר ישעיהו (סה, כד): וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה עוֹד הֵם מְדַבְּרִים וַאֲנִי אֶשְׁמָע.
    • לְפוֹעֵל – ליוצר.
    • לְצוֹפֶה נִסְתָּרוֹת – למי שרואה את הדברים הסמויים מן העין, לפי הפסוק מדברים כט, כח: הַנִּסְתָּרֹת לַה' אֱלֹהֵינוּ וְהַנִּגְלֹת לָנוּ וּלְבָנֵינוּ עַד עוֹלָם לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת.
    • לְקוֹנֶה – ליוצר.
    • לְרַחֵם עַמּוֹ – למרחם על עמו.
    • לְשׁוֹמֵר אוֹהֲבָיו – לפי תהלים קמה, כ: שׁוֹמֵר ה' אֶת כָּל אֹהֲבָיו וְאֵת כָּל הָרְשָׁעִים יַשְׁמִיד.
    • לְתוֹמֵךְ תְּמִימָיו – לעוזר לשלמים עִמו, לפי לשונו של הפסוק מישעיהו מא, י: אַל תִּירָא כִּי עִמְּךָ אָנִי אַל תִּשְׁתָּע כִּי אֲנִי אֱלֹהֶיךָ אִמַּצְתִּיךָ אַף עֲזַרְתִּיךָ אַף תְּמַכְתִּיךָ בִּימִין צִדְקִי.


Have more information? Found a mistake?