audio items
snunit
Back to search results

אדיר ונאור

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - קוצ'ין קבוצת חזנים, מושב נבטים
  • 2.
    כורדיסטן - זאכו קבוצת חזנים
  • 3.
    כורדיסטן - עדת בראשי חזנים ממשפחת בראשי
  • 4.
    כורדיסטן - עמדיה קבוצת חזנים
  • 5.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס יקר שוקרי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל מאיר דורי
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים לא ידוע
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים רפי איש-רן
  • 12.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב יהודה חיון ובניו
  • 13.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב יצחק חיון, רפאל חיון, שאול חיון
  • 14.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב קבוצת פייטנים
  • 15.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו אברהם בן זקן
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ויקטור שושן
  • 17.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק בליווי דודי לוק ומוטי לוק
  • 18.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס אליעזר חג'אג'
  • 19.
    עכשווי - ישראל ללא מבצע
  • 20.
    עכשווי - ישראל שרה אלחיאני
  • 21.
    תורכיה - סלוניקי התזמורת הקאמרית , קבוצת פייטנים
  • 22.
    תורכיה - תורכיה כללי קבוצת חזנים
Play songs in order
playerSongImg
Title אדיר ונאור
Cycle of the Year יום כיפור;ימים נוראים;לכל עת;סליחות
Prayer Time שחרית
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation

  • • אַדִּיר וְנָאוֹר – כינוי לאל, עפ"י תהילים עו, ה: נָאוֹר אַתָּה אַדִּיר מֵהַרְרֵי טָרֶף. אדיר משמעו תקיף וחזק. נאור במקרא מתפרש כמי שיש בידו כח להרוס ולהחריב (ראו פירוש רש"י לאיכה ב, ז).
    • בּוֹרֵא דּוֹק וָחֶלֶד – בורא שמיים (דוק השמיים) וארץ (חלד). הביטוי דוק בהקשר לשמיים מופיע בישעיהו מ, כב: הַנּוֹטֶה כַדֹּק שָׁמַיִם וַיִּמְתָּחֵם כָּאֹהֶל לָשָׁבֶת. הציור הוא של השמיים המתוחים ופרושים כיריעה; חלד במשמעות ארץ מופיע בתהלים מט, ב: שִׁמְעוּ זֹאת כָּל הָעַמִּים הַאֲזִינוּ כָּל יֹשְׁבֵי חָלֶד.
    • מִי אֵל כָּמוֹךָ – עפ"י הפסוקים המופיע במיכה (ז, יח–כ): שם רמוזות י"ג מדות רחמים של האל: מִי אֵל כָּמוֹךָ נֹשֵׂא עָוֹן וְעֹבֵר עַל פֶּשַׁע לִשְׁאֵרִית נַחֲלָתוֹ לֹא הֶחֱזִיק לָעַד אַפּוֹ כִּי חָפֵץ חֶסֶד הוּא: יָשׁוּב יְרַחֲמֵנוּ יִכְבֹּשׁ עֲוֹנֹתֵינוּ וְתַשְׁלִיךְ בִּמְצֻלוֹת יָם כָּל חַטֹּאותָם: תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב חֶסֶד לְאַבְרָהָם אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתָּ לַאֲבֹתֵינוּ מִימֵי קֶדֶם. פסוקים אלו עומדים במרכזם של אמירת ה"תשליך" בראש השנה.
    • גּוֹלֶה עֲמוּקוֹת – בוחן כליות ולב, מגלה את שנסתר ביותר באדם אף ממנו עצמו. הלשון עפ"י איוב יב, כב: מְגַלֶּה עֲמֻקוֹת מִנִּי חֹשֶׁךְ.
    • דּוֹבֵר צְדָקוֹת – נוהג בצדק.עפ"י ישעיהו לג, טו, שם מדובר על הנדרש מהאדם: הֹלֵךְ צְדָקוֹת וְדֹבֵר מֵישָׁרִים מֹאֵס בְּבֶצַע מַעֲשַׁקּוֹת נֹעֵר כַּפָּיו מִתְּמֹךְ בַּשֹּׁחַד אֹטֵם אָזְנוֹ מִשְּׁמֹעַ דָּמִים וְעֹצֵם עֵינָיו מֵרְאוֹת בְּרָע.
    • הָדוּר בִּלְבוּשׁוֹ – לבוש כביכול בגדי הדר ומלכות. שיבוץ מישעיהו סג, א: מִי זֶה בָּא מֵאֱדוֹם חֲמוּץ בְּגָדִים מִבָּצְרָה זֶה הָדוּר בִּלְבוּשׁוֹ צֹעֶה בְּרֹב כֹּחוֹ אֲנִי מְדַבֵּר בִּצְדָקָה רַב לְהוֹשִׁיעַ.
    • זוֹכֵר הַבְּרִית – זוכר את הברית שכרת עם אבות האומה, אברהם יצחק ויעקב.
    • חוֹנֵן שְׁאֵרִית – מרחם על שארית עם ישראל המצויה בגלות. הלשון עפ"י עמוס ה, טו: אוּלַי יֶחֱנַן ה' אֱלֹהֵי צְבָאוֹת שְׁאֵרִית יוֹסֵף.
    • טְהוֹר עֵינַיִם – עפ"י חבקוק א, יג: טְהוֹר עֵינַיִם מֵרְאוֹת רָע וְהַבִּיט אֶל עָמָל לֹא תוּכָל: לָמָּה תַבִּיט בּוֹגְדִים תַּחֲרִישׁ בְּבַלַּע רָשָׁע צַדִּיק מִמֶּנּוּ.
    • כּוֹבֵשׁ עֲוֹנוֹת – כובש את עוונות האדם ומחכה לו שישוב בתשובה, ואינו מענישו מיד.
    • סוֹמֵךְ נוֹפְלִים – תומך וסועד את הזקוקים לעזרתו. עפ"י תהילים קמה, יד: סוֹמֵךְ ה' לְכָל הַנֹּפְלִים וְזוֹקֵף לְכָל הַכְּפוּפִים.
    • עוֹנֶה עֲשׁוּקִים – שומע את זעקת הגזולים ואלה שנעשה להם עוול, עפ"י תהילים קג, ו: עֹשֵׂה צְדָקוֹת ה' וּמִשְׁפָּטִים לְכָל עֲשׁוּקִים.
    • פּוֹדֶה וּמַצִּיל – פודה את עם ישראל מצרותיו. כמו שמופיע למשל בירמיהו לא, י : כִּי פָדָה ה' אֶת יַעֲקֹב וּגְאָלוֹ מִיַּד חָזָק מִמֶּנּוּ.
    • צוֹעֶה בְּרָב כֹּחַ – מזיז ומטלטל ברב כוחו. עפ"י פירוש רש"י לישעיהו סג, א: מִי זֶה בָּא מֵאֱדוֹם... זֶה הָדוּר בִּלְבוּשׁוֹ צֹעֶה בְּרֹב כֹּחוֹ...
    • קָרוֹב לְקוֹרְאָיו – האל קרוב למי שקורא אליו באמת עפ"י תהילים קמה, יח: קָרוֹב ה' לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת.


Have more information? Found a mistake?