audio items
snunit
Back to search results

אין די באר חסדי

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אלג'יריה - אורן שמואל כהן
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו יהונתן דקל
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה דניאל אשכנזי
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה רחמים זייני
  • 5.
    ספרדים צפון אפריקה - אלג'יריה שניר אטיאס
  • 6.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ביטון, חיים לוק
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו משה אלפסי
Play songs in order
playerSongImg
Title אין די באר חסדי
Cycle of the Year לכל עת;שירת הבקשות
Cycle of Life ברית מילה ;חתונה
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • • אֵין דֵּי בָאֵר חַסְדֵי - אי אפשר להסביר ולפרט את חסדי ה' כי מרובים המה. המשורר עושה פה פרפראזה על הפסוק בישעיהו (מ, טז): וּלְבָנוֹן אֵין דֵּי בָּעֵר וְחַיָּתוֹ אֵין דֵּי עוֹלָה, תוך כדי החלפת המילים: בָּעֵר-בָאֵר; שם אומר הנביא שאין די בכל עצי יער הלבנון על מנת להבעיר אש לצורכי קורבן לאל, וכאן למשורר אין די מילים על מנת לשבח את האל. • יְיָ עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי - האל הוא כמבצר ומעוז המגן ושומר על האדם הבוטח בו ואליו אפשר גם לנוס בעת צרה, על פי ירמיהו טז, יט: יְיָ עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי בְּיוֹם צָרָה... • מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי - האל הוא נחלתי וגורלי, על פי תהלים טז, ה: יְיָ מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי. • לְדוֹר וָדוֹר אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ... - אספר בשבחי האל ובנאמנותו וחסדו לעמו מדור לדור, השיבוץ מתהלים פט, ב: חַסְדֵּי יְיָ עוֹלָם אָשִׁירָה לְדֹר וָדֹר אוֹדִיעַ אֱמוּנָתְךָ בְּפִי. • אֵל מָגֵן בַּעֲדִי - על פי תהלים ג, ד: וְאַתָּה יְיָ מָגֵן בַּעֲדִי כְּבוֹדִי וּמֵרִים ראשִׁי. • הֱיֵה סִתְרִי אַתָּה - האל יהיה לי למסתור ומחסה, כמצודה המגנה על האדם. על פי תהלים קיט, קיד: סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי. • וְאַל תֵּפֶן - אל תפנה, תביט. בקשה מהאל שלא יתחשב בפשעי העם ובחטאיו, על פי דברים ט, כז: אַל תֵּפֶן אֶל קְשִׁי הָעָם הַזֶּה וְאֶל רִשְׁעוֹ וְאֶל חַטָּאתוֹ. • וְכֹבֶד מַעֲלִי - עוונותי וחטאי הרבים. את המילה כֹבֶד ניתן לפרש בכפל משמעות - הן במשמעות של רבים - חטאים רבים, והן במשמעות של עוונותי המכבידים עלי והם עלי כמשא. • צוּרִי וְגוֹאֲלִי - כינויים לאל, על פי תהלים יט, טו: יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יְיָ צוּרִי וְגאֲלִי. • חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר- ניתן לפרש הן ככינוי לקב"ה, שהוא מקור החיים, על פי תהלים לו, י: כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר; הן במשמעות של נחיה באורך, החיים שלנו יהיו לאורו של הקב"ה. • יָהֵל - יאיר, יזרח, על פי איוב לא, כו: אִם אֶרְאֶה אוֹר כִּי יָהֵל וְיָרֵחַ יָקָר הֹלֵךְ. • הָאִירָה פָנֶיךָ - הזרח לנו את אור הישועה, הארת פנים של הגאולה לעומת הסתר הפנים של הגלות. השיבוץ מתהלים לא, יז: הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ. • חָזָק - תואר לאל על פי ירמיהו נ, לד, גּאֲלָם חָזָק יְיָ צְבָאוֹת שְׁמוֹ. • רְאֵה בְּדֹחַק הַשָּׁעָה - ראה את מצוקתם של ישראל בגלות. • וּשְׁלַח מֹשֶׁה רוֹעֶה מַצְמִיחַ יְשׁוּעָה - שלח גואל. משה רבנו נקרא הרועה הנאמן, שהוביל את עם ישראל, צאנו של הקב"ה, אל ארץ ישראל, בגאולה הראשונה.

Have more information? Found a mistake?