audio items
snunit
Back to search results

יום יום אודה

Enlarge text Shrink text
Play songs in order
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - בני ישראל אמיר אפטקר
  • 2.
    הודו - בני ישראל ורד אבידן
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו טובה קשטיאל
  • 4.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו נשות מסילת ציון
  • 5.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו רמי יעקב
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חבה, שלמה מועלם
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל רפאל אליעזר
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן עזרא אליהו
Play songs in order
playerSongImg
Title יום יום אודה
Tradition מרכז אסיה וקווקאז - הודו
Melodic tradition יום יום אודה, מסורת הודו - תוכן גולשים
Scale כללי
Cycle of the Year לכל עת
Prayer Time אחר
Composer ללא מלחין ידוע
Language עברית

תנאי השימוש:

This item is subject to copyright law and/or the terms of an agreement. All of the following are prohibited unless written permission from the copyright owner and the owner of the collection is obtained: Reproduction, publication, distribution, public performance, broadcasting, dissemination via the Internet or by any other means, and creating a derivative work of the item (for example, translation, modification or adaptation) in any form or by any means, whether digital or physical.

Notwithstanding the above, the user is entitled to make any permitted uses as defined in the Israeli Copyright Law (5768-2007), such as “fair use”. In any case, the name(s) of the creator(s) must be specified when making use of their work. It is forbidden to harm the author’s dignity or reputation by means of altering the item or damaging the item.

Use of the item is also subject to the terms of use of the Piyut and Prayer website.

If you believe that there is an error in the information above, or in case of any concern of copyright infringement in connection with this item, please contact us by e-mail: [email protected]

MARC RECORDS
Piyut Interpretation
  • • מִן הָעַמִּים לִסְגֻלָּה לוֹ לְקָחָנוּ - הקב"ה בחר לו את עם ישראל להיות לו לעמו המיוחד לו, כפי שנאמר לפני קבלת התורה (שמות יט, ה): וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ.
    • עֲשֶׂרֶת דִּבְּרוֹת קָדְשׁוֹ - בתורה הם קרויים "עשרת הדברים" (שמות לד, כח; דברים ד, יג; שם י, ד).
    • צְבָא מָרוֹם רִבּוֹתַיִם יָרְדוּ עִמּוֹ - עשרות אלפי מלאכים ירדו עם הקב"ה בסיני, לפי המדרש על הפסוק העוסק במעמד הר סיני (תהלים סח, יח) רֶכֶב אֱלֹהִים רִבֹּתַיִם אַלְפֵי שִׁנְאָן אֲדֹנָי בָם סִינַי בַּקֹּדֶשׁ. כך למשל בתנחומא וישלח ב נאמר: "כשבא הקב"ה ליתן תורה לישראל, ירדו עמו רכב רבותים שנאמר (תהלים ס"ח) "רכב אלהים רבותים אלפי שנאן". רבי אבדימי אמר: כ"ב אלף מרכבות מלאכים ירדו עמו לסיני.
    • מִסִּינַי בָּא, וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ - הקב"ה נגלה בסיני והתגלה בזיו אורו משעיר, המצוי מזרחית לסיני. לפי תיאורו של משה רבנו את מעמד הר סיני בברכתו לעם ישראל טרם פטירתו: ה' מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן וְאָתָה מֵרִבֲבֹת קֹדֶשׁ (דברים לג, ב).
    • בְּקוֹל שׁוֹפָר חָזָק מְאֹד יַעֲנֶנּוּ - בעת מתן תורה משה היה מדבר והקב"ה היה עונה לו בקול, ונסתם מאתנו מה פירוש אותו קול. וכך מתואר בשמות יט, יט: וַיְהִי קוֹל הַשֹּׁפָר הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאֹד משֶׁה יְדַבֵּר וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל.
    • חָרַד וְרָגַז הַר סִינַי - כפי שנאמר בשמות יט, יח: וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו יְהֹוָה בָּאֵשׁ וַיַּעַל עֲשָׁנוֹ כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד. על פי המדרש, ההרים הזדעזעו וזעו ממקומם בעת מתן תורה.
    • עֵת בִּיאָתוֹ - כאשר [ה'] בא.
    • לְהַנְחִיל דָּת - לתת את התורה. הביטוי מופיע בהושענות: "תַּעֲנֶה יְדִידִים נוֹחֲלֵי דָת מְשׁוּלַת מַיִם".
    • מֹשֶׁה עֶבֶד אֵל נֶאֱמַן בֵּיתוֹ - משה רבנו זכה לדרגת הקרבה הגדולה ביותר עם הקב"ה, שמעיד עליו: לֹא כֵן עַבְדִּי משֶׁה בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת וּתְמֻנַת יְיָ יַבִּיט.
    • וְשָׁם - בסיני.
    • עַיִן בְּעַיִן רָאֲתָה עֵינֵינוּ - בני ישראל ראו בעיניהם את התגלות השכינה על הר סיני, כמו שנאמר בבמדבר יד, יד: כִּי אַתָּה ה' בְּקֶרֶב הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר עַיִן בְּעַיִן נִרְאָה אַתָּה ה' וַעֲנָנְךָ עֹמֵד עֲלֵהֶם.
    • כְּאָז תְּגַלֶּה מַלְכוּתְךָ עָלַי - כמו שהתגלית לעם ישראל בעבר, כך אני מבקש שתגלה מלכותך עלי גם עתה.
    • וְלִי הַטֵּה שָׁלוֹם כְּמֵי נָהָר - הבא לי שלום וברכה בשפע רב, כזרם מי נהר, רב, כמו שמתאר ישעיהו הנביא (סו, יב) את זמן הגאולה: הִנְנִי נֹטֶה אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם וּכְנַחַל שׁוֹטֵף כְּבוֹד גּוֹיִם.
    • נָהָר אוּלַי - נהר התקווה, על משקל הנחל שעליו עמד דניאל - כפי שנאמר בספרו (ח, ב) וַאֲנִי בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה... וָאֶרְאֶה בֶּחָזוֹן וַאֲנִי הָיִיתִי עַל אוּבַל אוּלָי.
    • וְעֵינֵינוּ יִרְאוּ וְיִשְׂמַח לִבֵּנוּ - נחזה בעצמנו בגאולה. זהו שיבוץ מלשון ההקדמה לכפרות בנוסח הספרדי.



Have more information? Found a mistake?