Back to search results

אוסף וינקור יוסף

Enlarge text Shrink text

לשמעון וג'ויה קלאצ'י נולדו שתי בנות אידה (1932) וסוזן (שושנה) (1935). אידה למדה בבית הספר עד גיל 11 לאחר מכן למדה לתקן גרבי משי כמקצוע שלימים סייע לה מאוד בפרנסת משפחתה. בשנת 1949, כשהיא רק בת 16, עלתה אידה לבדה בחברת משפחת ידידים לישראל ובעקבותיה עלו גם יתר בני המשפחה לישראל והתגוררו ביפו. ג'ויה נהגה לשחק קלפים עם זלמה חברה יפואית ממוצא בולגרי באחת משיחותיהן התברר כי בתה של זלמה הייתה חברתו של חיים ישראלי, בנה הבכור של גויה שנהרג בתאונה בזמן שירותו בהגנה, וזלמה שמרה סרט ומכתב מחיים. אידה נישאה ליוסף וינקור וסוזן (שושנה) נישאה לבן שחר. נולדו להם שני ילדים והיא נפטרה בגיל 25 ממחלת הסרטן (1960). משפחת קלאצ'י מתועדת גם באלבום של דוד קלצ'י בהוד השרון. באוסף תוכלו למצוא תמונות משפחתיות של הוריו של יוסף וינקור מאיזמיר שבתורכיה, כמו גם תמונות של יוסף מתקופת שהותו בקבוצת ה'עמלים' בשדה נחום ובהכשרה לפלמ"ח, תיעוד של טיול למצדה ומדבר יהודה, מדיר עסלוג' במלחמת העצמאות מנישואיו לאידה לבית קלצ'י ועוד.

Reference Code
IL-INL-YBZ-0724
Original Reference Code
יד יצחק בן צבי;YBZ.0724
Dates
01/01/1929-25/01/2000
Consists of
140 פריטים.
location
  • יד יצחק בן צבי
Title אוסף וינקור יוסף.
Notes אוסף זה קוטלג על ידי צוות יד יצחק בן צבי החל מ-20/07/2016 ועד 28/11/2016
Host Item יד יצחק בן צבי
Level of Description Fonds Record
Credits רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.
National Library system number 997009628327305171
      1. Show Next 10 Items out of 351
      2. Show All

When using this material, please acknowledge the source of the material as follows:

רשומה זו היא חלק מפרויקט רשת ארכיוני ישראל (רא"י) וזמינה במסגרת שיתוף פעולה בין יד יצחק בן צבי, משרד ירושלים ומורשת והספרייה הלאומית של ישראל. This bibliographic record is part of the Israel Archive Network project (IAN) and has been made accessible thanks to the collaborative efforts of the Yad Ben Zvi Archive, the Ministry of Jerusalem and Heritage and the National Library of Israel.

תנאי השימוש:

Appropriate Conditions of Use Have Been Established for Every Archive File

The terms of use appear on the archival file page on the National Library website.

For more information about the copyright status inquiry service and terms of use for items from the Library’s collections, click here.

MARC RECORDS

Have more information? Found a mistake?

Partners