audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

תהלים פח: שיר מזמור לבני קרח

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 4.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان תהלים פח: שיר מזמור לבני קרח
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • (א) שִׁיר מִזְמוֹר לִבְנֵי קֹרַח, לַמְנַצֵּחַ, העומד בראש המנגנים עַל מָחֲלַת, שם כלי שיר או מנגינה, לְעַנּוֹת, אולי שיר הכולל מענה, מעין פזמון חוזר של קבוצה אחרת, כמצוי בדברי קינה, מַשְׂכִּיל לְהֵימָן הָאֶזְרָחִי, אולי אחד מבני קורח, שהיה ממשוררי המקדש בזמן דוד המלך; וייתכן שהיה מצאצאי זרח ('אזרחי') שמיהודה.

    (ב) ה' אֱלֹֹהֵי יְשׁוּעָתִי, ביוֹם צָעַקְתִּי אליך, ואף בַלַּיְלָה אני זועק נֶגְדֶּךָ, מולך.

    (ג) תָּבוֹא לְפָנֶיךָ תְּפִלָּתִי, הַטֵּה אָזְנְךָ לְרִנָּתִי, נעימת תפילתי. (ד) כִּי שָׂבְעָה, התמלאה בְרָעוֹת נַפְשִׁי, וְחַיַּי לִשְׁאוֹל הִגִּיעוּ. חיי סמוכים למוות עד כדי נגיעה בו, (ה) ועד כדי כך שבעיני אחרים כבר נֶחְשַׁבְתִּי עִם יוֹרְדֵי בוֹר, כמי שכבר מת ונקבר. הָיִיתִי כְּגֶבֶר אֵין אֱיָל, חסר כוח. אין לי כוח לשאת את מצוקתי, ואני מחוסל ואבוד. (ו) אני נחשב בַּמֵּתִים, כאחד המתים - חָפְשִׁי מכל שעבוד ומכל קשר עם ענייני העולם. אני כְּמוֹ חֲלָלִים, הרוגים שֹׁכְבֵי קֶבֶר אֲשֶׁר לֹא זְכַרְתָּם, אינך עוסק בהם עוֹד, וְהֵמָּה מִיָּדְךָ נִגְזָרוּ, נכרתו. (ז) שַׁתַּנִי, שמת אותי בְּבוֹר תַּחְתִּיּוֹת, בְּמַחֲשַׁכִּים שבִּמְצֹלוֹת, קבור בעומק האדמה. (ח) עָלַי סָמְכָה, נשענה חֲמָתֶךָ, כל משקל הכעס האלוקי רובץ עלי, וְכָל מִשְׁבָּרֶיךָ עלי עִנִּיתָ, כאילו כל גלי זעמך מופנים ליעד אחד - לענות אותי ולהתנפץ עלי. סֶּלָה.

    (ט) הִרְחַקְתָּ את מְיֻדָּעַי, מכרַי מִמֶּנִּי. שַׁתַּנִי, שמת אותי תוֹעֵבוֹת, מתועב לָמוֹ, בעיניהם, כָּלֻא - וְלֹא אֵצֵא. (י) עֵינִי דָאֲבָה, כאבה וסבלה מִנִּי עֹנִי, מעינוי, מדחק. קְרָאתִיךָ, ה', בְּכָל יוֹם, שִׁטַּחְתִּי אֵלֶיךָ כַפָּי, ואיני מוצא תשובה.

    מאחר שאני רואה את עצמי כמי שכבר מת ואין לו עוד קיום, לפעמים אני תוהה: (יא) האם לַמֵּתִים תַּעֲשֶׂה פֶּלֶא?! והלוא הם כבר מתו. האִם רְפָאִים, שוכני השאול יָקוּמוּ ויוֹדוּךָ?! לכאורה הם מעבר לכל תקווה. סֶּלָה. (יב) הַאם יְסֻפַּר בַּקֶּבֶר חַסְדֶּךָ, ואֱמוּנָתְךָ תסופר בָּאֲבַדּוֹן?! (יג) הֲיִוָּדַע בַּחֹשֶׁךְ, בעולם המתים פִּלְאֶךָ?! וְהאם תתגלה צִדְקָתְךָ בְּאֶרֶץ נְשִׁיָּה, שִׁכחה, מחוזו של המוות?!

    (יד) ואף שאני נמצא במקום כזה, אֲנִי עדיין אֵלֶיךָ, ה', שִׁוַּעְתִּי, מתחנן, וּבַבֹּקֶר תְּפִלָּתִי תְקַדְּמֶךָּ. אני הראשון שמתפלל בהשכמת הבוקר. וזו תפילתי: (טו) לָמָה, ה', תִּזְנַח, אתה עוזב את נַפְשִׁי?! למה תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי?! (טז) עָנִי אֲנִי וְגֹוֵעַ, דועך וכלה מִנֹּעַר, מנעורי. ייסורי אינם חדשים לי, הם מלווים אותי כל ימי חיי. נָשָׂאתִי אֵמֶיךָ, מושאי פחדי, ייסוריך המאיימים, אָפוּנָה, אליהם אני שם לב, כי הם מקיפים אותי מכל עבר. (יז) עָלַי עָבְרוּ חֲרוֹנֶיךָ, כעסיך, בִּעוּתֶיךָ, הפחדים הגדולים שאתה מביא עלי צִמְּתֻתוּנִי, משתקים אותי. (יח) כל אלה סַבּוּנִי, סובבו אותי כַמַּיִם הרבים המבקשים להטביעני כָּל הַיּוֹם, הִקִּיפוּ עָלַי יָחַד כל הצרות והפורענויות, (יט) ואין לי עוזר, כי הִרְחַקְתָּ מִמֶּנִּי כל אֹהֵב וָרֵעַ, חבר, ומְיֻדָּעַי נעלמו כביכול במַחְשָׁךְ, באפלה.

     

    פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟