audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

תהלים א: אשרי האיש

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אביגדור הרצוג
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 3.
    הודו - בני ישראל אמיר אפטקר
  • 4.
    כורדיסטן - עמדיה משה חיים
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה מוצפי
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - תורכיה ברוך חסון
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב מוריס רומאני
  • 10.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו דוד בוזגלו
  • 11.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 12.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان תהלים א: אשרי האיש
دورة العام יום כיפור;לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • (א) אַשְׁרֵי, מאושר, מחוזק ונוחל הצלחה הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת, לפי המחשבה, או: עם מועצתם של רְשָׁעִים, וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים, אנשי חטא לֹא עָמָד, שכן העומד בדרכם עשוי למצוא את עצמו הולך בכיוון רע, וּבְמוֹשַׁב לֵצִים, קלי דעת המתלוצצים על דברים טובים, גם אם אינם עושים רע בפועל ובמוצהר, לֹא יָשָׁב. חברת הלצים פותחת פתח לרע אף ללא מודעות מכוונת. לכן עצם הישיבה במחיצתם, גם ללא שותפות פעילה, איננה טובה. (ב) כִּי אִם, אלא בְּתוֹרַת ה' המורה דרך חיים חֶפְצוֹ, וּביתר שאת - בְתוֹרָתוֹ שלו, במה שהוא יודע ומבין יֶהְגֶּה, משקיע את מחשבתו והגות לבו. ומשמעות נוספת: ידבר יוֹמָם וָלָיְלָה. (ג) וְהָיָה שכרו של המתרחק מן הרע ודבק בטוב כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם, שאיננו חסר דבר; אין הוא נזקק אפילו לגשם כי המים משקים אותו תמיד. אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ, בזמנו, וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל. לא פוסקת צמיחתו ורעננותו של העץ הזה. בדימוי לעץ מגולמת הבטחה ממשית: אדם כזה מניב בזמנו את פרי תורתו ועמלו. פרותיו טובים לו ולעולם, ואין הוא צריך לחשוש מהתנוונות וכמישה, ובכללו של דבר כֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ.

    לעומת זה - (ד) לֹא כֵן הָרְשָׁעִים, לא רק שאינם כעץ שתול, כִּי אִם כַּמֹּץ, קש העוטף את גרגרי התבואה שאין בו צמיחה וגם אין לו מקום - אְַשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ, תהדוף אותו הרוּחַ לכל צד. להוויית הרשעים אין מקום משלה, ואפילו לא תכנית אמתית משלה. הרשעים נסחפים בכל גירוי המגיע אליהם מבחוץ, ונהדפים מדבר לדבר. (ה) עַל כֵּן בבוא שעת הדין לֹא יָקֻמוּ, אין תקומה לרְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט, וְלא יעמדו החַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים; לא רק שאינם יכולים לצאת זכאים במשפט, הם אף אינם יכולים להצטרף לחבורה הזאת. (ו) כִּי יוֹדֵעַ מקרוב ואוהב ה' דֶּרֶךְ צַדִּיקִים, ומשום כך הוא מכוון אותם ומסייע להם בדרך חייהם, וְאילו דֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד מעצמה. אין לה עמידה יציבה בפני מאורעות הזמן.

     

    פירוש הרב אבן ישראל שטיינזלץ לקוח מתוך התנ"ך המבואר בהוצאת שפע וקורן ירושלים.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟