audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

תהלים כד: לדוד מזמור לה' הארץ ומלואה

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אבישי ארקין
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי אורי קרויזר
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי שמחה שלמה זילבר
  • 4.
    מזרח אירופה - ליטא - פולין הרווי גולדפרב
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 7.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 8.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק
  • 9.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו יצחק רווח
  • 10.
    תורכיה - תורכיה כללי קבוצת חזנים
  • 11.
    תימן - כלל תימן אפרים יעקב
  • 12.
    תימן - מרכז תימן (צנעא וסביבותיה) אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان תהלים כד: לדוד מזמור לה' הארץ ומלואה
دورة العام ימים נוראים;לכל עת;שבת
موعد الصلاة אחר ללא לחן
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • לְדָוִד מִזְמוֹר - כותרת המזמור, המיוחס לדוד המלך.
    • לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ, תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ - כל העולם וכל מה שבו שייכים לקב"ה.
    • כִּי הוּא עַל יַמִּים יְסָדָהּ וְעַל נְהָרוֹת יְכוֹנְנֶהָ - כי הוא זה שברא את העולם, וייסד את האדמה, על ידי ציוויו בעת בריאת העולם על הפרדת הים מהיבשה, והיקוות המים - שעד אז היו מעורבבים יחד עם האדמה - אל מקומות מוגדרים.
    • יַמִּים - צורת רבים של ים.
    • מִי יַעֲלֶה בְהַר ה' וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ - מי ראוי להתקרב אל הקב"ה ולבוא במקדשו?
    • נְקִי כַפַּיִם - מי שידיו נקיות; כינוי סמלי לאדם ישר, שמעשיו טהורים, שידיו נקיות מגניבה ומכסף שלא הושג בדרכים ישרות.
    • וּבַר לֵבָב - מי שליבו נקי וישר, ואין בו מחשבות וכוונות רעות.
    • אֲשֶׁר לֹא נָשָׂא לַשָּׁוְא נַפְשִׁי - שלא נשבע שבועת שוא.
    • וְלֹא נִשְׁבַּע לְמִרְמָה - לא נשבע שבועת שקר במשפט כדי לרמות.
    • יִשָּׂא בְרָכָה מֵאֵת ה' וּצְדָקָה מֵאֱלֹהֵי יִשְׁעוֹ - האדם שידיו וליבו - כלומר: מעשיו ומחשבותיו - נקיים, הוא יקבל מהקב"ה ברכה.
    • זֶה דּוֹר דֹּרְשָׁיו, מְבַקְשֵׁי פָנֶיךָ יַעֲקֹב סֶלָה - זה הדור שכל בניו מבקשים את הקב"ה, מבקשים להתקרב אליו. וכיצד? על ידי שמירה על כל מה שתואר קודם לכן: נקיון כפיים ולב, הימנעות משבועת שקר וכו'.
    • שְׂאוּ שְׁעָרִים רָאשֵׁיכֶם וְהִנָּשְׂאוּ פִּתְחֵי עוֹלָם - שערי המקדש, הרימו את ראשיכם, הגביהו את עצמכם כביכול בשעה שמלך הכבוד נכנס דרככם.
    • וְיָבוֹא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד - כפי שכתוב בהמשך המזמור בצורה מפורשת, מלך הכבוד הוא הקב"ה. אולם בשלב זה במזמור קיימת אפשרות להבין שמדובר במלך בשר ודם; שהקריאה לשערי המקדש להגביה את קומתם כדי ש"מלך הכבוד" יוכל להיכנס מוסבת על מלך אנושי. אפשרות הבנה זאת מתבטאת במדרש על שלמה המלך (מופיע בכמה מקורות - למשל במסכת שבת ב, ל). לפי מדרש זה, כשבא המלך שלמה - שבנה את המקדש - להכניס לתוכו את ארון הקודש, נדבקו השערים זה לזה וסירבו להיפתח. עמד שלמה המלך ואמר לפני השערים מזמורי תהלים רבים, אך הללו עדיין סירבו להיפתח. כשהגיע למזמור 'לה' הארץ ומלואה' ואמר את הפסוק 'שאו שערים ראשיכם... ויבוא מלך הכבוד', רדפו אחריו השערים ורצו לבלוע אותו, (כי השתמע מדבריו לכאורה שהוא מתכוון על מלך הכבוד שהוא עצמו), תוך שהם שואלים אותו: "מי זה מלך הכבוד?!". שלמה ענה להם: 'ה' עיזוז וגיבור' ו'ה' צבאות הוא מלך הכבוד סלה'.
    • מִי זֶה מֶלֶךְ הַכָּבוֹד? ה' עִזּוּז וְגִבּוֹר, ה' גִּבּוֹר מִלְחָמָה - הקב"ה הוא מלך הכבוד, ולו העוז והגבורה. עִזּוּז וְגִבּוֹר - חזק. גִּבּוֹר מִלְחָמָה - נלחם בעוז בשונאיו.
    • ה' צְבָאוֹת הוּא מֶלֶךְ הַכָּבוֹד סֶלָה - הקב"ה הוא מלך הכבוד לעולם ועד; לנצח הוא ראוי לשם 'מלך הכבוד'.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟