audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

מוסף לשבת

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    איטליה - איטליה כללי
  • 2.
    אלג'יריה - קונסטנטין פנחס זרביב ורפאל בן שושן
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי מרדכי קרויזר
  • 4.
    אשכנז - מזרח אירופה דב אברמוביץ'
  • 5.
    הודו - קוצ'ין בנג'ו אברהם
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים משה חבושה
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - תורכיה משה פרסי
  • 10.
    ספרדים צפון אפריקה - ג'רבה הרב דוד קרעי
  • 11.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו חיים לוק בליווי חזנים
  • 12.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס אילן דמרי
  • 13.
    תורכיה - תורכיה כללי רוני איש-רן
  • 14.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان מוסף לשבת
دورة العام שבת
موعد الصلاة מוסף
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
عن
  • תפילת מוסף לשבת נאמרת כחלק מתפילת הבוקר, לאחר תפילת שחרית, קריאת התורה וההפטרה. במרכזה עומדת תפילת העמידה, ונוספו אליה קטעים שונים כמו חטיבת הסיום של התפילה (אין כאלהינו ופיטום הקטורת, מזמור שיר ליום השבת בחלק מן הנוסחים, עלינו לשבח, והפיוטים אנעים זמירות ויגדל). מקובל לראות את פתיחתה בנקודה מסוימת בשלבי הכנסת ספר תורה או באשרי, כפי שניתן לראות בביצועים השונים באתר. עניינה של עמידת מוסף הוא שבח לאל - בדומה ליתר תפילות העמידה בשבת - והזכרת עניינו של היום, קרבן המוסף שהוקרב בשבתות בבית המקדש, במקביל לזמן אמירת התפילה.תפילת מוסף לשבת נאמרת כחלק מתפילת הבוקר, לאחר תפילת שחרית, קריאת התורה וההפטרה. במרכזה עומדת תפילת העמידה, ונוספו אליה קטעים שונים כמו חטיבת הסיום של התפילה (אין כאלהינו ופיטום הקטורת, מזמור שיר ליום השבת בחלק מן הנוסחים, עלינו לשבח, והפיוטים אנעים זמירות ויגדל). מקובל לראות את פתיחתה בנקודה מסוימת בשלבי הכנסת ספר תורה או באשרי, כפי שניתן לראות בביצועים השונים באתר. עניינה של עמידת מוסף הוא שבח לאל - בדומה ליתר תפילות העמידה בשבת - והזכרת עניינו של היום, קרבן המוסף שהוקרב בשבתות בבית המקדש, במקביל לזמן אמירת התפילה.

    תפילת העמידה במוסף היא אחד החלקים הקדומים שמייחדים את תפילות השבת מאלו שבימות החול. נוסח ומבנה התפילה ומסורת אמירתה שונים ברוב העדות והמסורות. בחלק מן המסורות קיימת נעימה מיוחדת לתפילות השבת (בחלקן אף קיימים הבדלים בין תפילות השבת השונות), במסורת חלב יש מקאמים ייעודיים לשבתות השונות ואילו במסורת ספרד־ירושלים התפילה נאמרת דווקא במקאם חיג'אז.

    עמידת התפילה נפתחת ונחתמת בדומה לתפילת העמידה לחול, אך במקום הבקשות שבחלק האמצעי בחול, נאמרת בה ברכה נרחבת העוסקת בקרבן המיוחד שהוקרב בשבת בבית המקדש ובקדושת היום. בשל כך מספר הברכות שבתפילה מסתכם בשבע, והיא נקראת גם "תפילת שבע".

    נוסח הקדושה שנאמר בתפילות העמידה בשבת שונה גם הוא, ובחלק מן הקהילות הוא מושר בלחן מיוחד או בהלבשה, או נאמר בנעימה המיוחדת לתפילה בשבת או במקאם שמוקדש לאותה שבת (כמו יתר תפילת העמידה בשבת). בנוסף, נוסח הקדושה של מוסף שונה מזה של הקדושה הנאמרת בשחרית: "כתר יתנו לך" במקום "נקדישך ונעריצך", ובנוסח אשכנז - "נעריצך ונקדישך" במקום "נקדש את שמך" (כפי שניתן לשמוע בביצוע האשכנזי). זהו אחד החלקים החשובים והעשירים ביותר מן הצד הביצועי והמוזיקלי של התפילה, וקיימים לחנים, "הלבשות" ונוסחים רבים אצל המסורות השונות.

    הברכה הרביעית בתפילת המוסף של שבת, ברכת קדושת היום, היא ברכה ארוכה המורכבת מכמה חלקים. היא נפתחת בקטע פיוטי "תכנת שבת", שמסודר באקרוסטיכון א"ב הפוך - תשר"ק - ומתאר את השבת במקדש ואת קרבן המוסף שהוקרב בה. בשבת ראש חודש נאמר נוסח שונה לחלק זה של הברכה, "אתה יצרת" (בשונה מיתר תפילות העמידה בראש חודש, שבהן המועד מוזכר רק בתוספת "יעלה ויבוא").

    לאחר חלק זה, הברכה ממשיכה בתפילה על החזרה לארץ ישראל ולעבודת הקרבנות "יהי רצון [...] שתעלנו בשמחה לארצנו" ובאמירת הפסוקים המתארים את קרבנות השבת "וביום השבת" (במסורות אשכנז יש כמה לחנים ונוסחים לחלק זה).



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟