audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אני הדל ועוזי עיר ומגדל

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    דרום תימן (שרעב וסביבותיה) - עדן ללא מבצע
  • 2.
    תימן - כלל תימן אהרן עמרם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אני הדל ועוזי עיר ומגדל
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אֲנִי הַדָּל – הדובר, המשורר.
    • וְעֻזִּי עִיר וּמִגְדָּל – האל משול כמבצר מבטחים בעת דלותי, ככתוב (משלי יח, ה): 'מִגְדַּל עֹז שֵׁם ה''.
    • וּמִבְטַחִי וְחֶשְׁקִי שֵׁם ה' – אני בוטח בקב"ה ונכסף אליו.
    • לְחֵן שַׁדַּי אֲנִי נִכְסָף בְּלִי דַּי בְּאַהְבָתִי וְשֵׂכֶל רַעֲיוֹנָי – כיסופי ממלאים את שכלי ומחשבותי.
    • שְׁבִיב נוּרָא דְּמַלְכָּא אִתְקְטִירָא בְּסוֹד לִבִּי לְהָסִיר אֶת יְגוֹנָי – גֵּץ מאִשו של הקב"ה נקשר בלבי ומפיג את צערי.
    • הֲדַסָּה – כינוי לשכינה.
    • הַמְּכַסָּה עֲלֵי רֹאשִׁי בְּשָׁעַת הֶגְיוֹנָי –חופפת עלי בעת שאני עוסק בתורה. מקור הדברים במסכת אבות ג, ו: 'עשרה שיושבין ועוסקין בתורה שכינה שרויה ביניהם... ומנין אפילו אחד, שנאמר בְּכָל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַזְכִּיר אֶת שְׁמִי אָבֹא אֵלֶיךָ וּבֵרַכְתִּיךָ'.
    • זְכוּת עוֹרֵר – זכור את זכויותי.
    • יְדִיד – כינוי לאל.
    • עַל דַּל מְשׁוֹרֵר – המשורר הדל.
    • בְּשִׁיר חָדָשׁ לְשַׂמַּח הֲמוֹנָי – המחבר שיר המשמח לב אנשים.
    • יְבִיאוּנִי בְּחֵן חַסְדֵי ה' לְהַר קָדְשׁוֹ – בחסדי ה' אזכה לעלות לבית המקדש, על יסוד הפסוק בתהלים מג, ג: 'שְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ הֵמָּה יַנְחוּנִי יְבִיאוּנִי אֶל הַר קָדְשְׁךָ'.
    • בְּיוֹם בּוֹא רֹאשׁ גְּאוֹנָי – הוא מלך המשיח.
    • מְחַכֶּה קוֹל תְּרוּעָה יוֹם יְשׁוּעָה – יום הגאולה שבו ייתקע בשופר, על יסוד הנאמר בישעיהו כז, יג: 'וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם וְהִשְׁתַּחֲווּ לַה' בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלִָם'.
    • וְשִׁבְטֵי יָהּ וְדִגְלֵיהֶם לְפָנָי – כינוי לכלל עם ישראל, על פי סידור השבטים בספר במדבר (כגון ב, ב: 'אִישׁ עַל דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל').
    • שְׁאוֹן גַּלֵּי זְמָן אֶשְׁכַּח בְּתֵימָן – מי יתן ואשכח את שאון גלי הזמן בתימן. שאון הגלים הוא ביטוי לצרות הגלות, על דרך הפסוק בתהלים סה, ח: 'מַשְׁבִּיחַ שְׁאוֹן יַמִּים שְׁאוֹן גַּלֵּיהֶם וַהֲמוֹן לְאֻמִּים'.
    • וְדוֹד נֶאְמָן יְכַסֶּה כָּל עֲווֹנָי – הקב"ה יסלח על כל פשעי. כיסוי העוונות הוא הסליחה עליהם, על דרך הפסוק במשלי י, יב: 'וְעַל כָּל פְּשָׁעִים תְּכַסֶּה אַהֲבָה'.
    • תְּנִי הַלֵּל יְחִידָתִי חֲצוֹת לֵיל – מבוסס על הפסוק בתהלים קיט, סב: 'חֲצוֹת לַיְלָה אָקוּם לְהוֹדוֹת לָךְ'. 'יחידה' הוא כינוי לנשמה, על דרך הפסוק בתהלים כב, כא: 'הַצִּילָה מֵחֶרֶב נַפְשִׁי מִיַּד כֶּלֶב יְחִידָתִי'.
    • לְצוּר גּוֹלֵל לְאוֹר לִבִּי וְעֵינָי – הקב"ה הוא היוצר את לבי ואת עיני, מחייה ומאיר אותם. הצירוף 'גולל אור' שאול מברכת קריאת שמע של ערבית: 'בורא יומם ולילה, גולל אור מפני חושך וחושך מפני אור', והמשורר הסב את הדברים מאור היום לאור העיניים והלב.
    • וְשָׂם דַּעַת וְהַשְׂכֵּל בְּפִי רַחְשִׁי וְגַם שֵׁמַע בְּאָזְנָי – הקב"ה חונן לאדם דעת, שם את יכולת הדיבור בפיו ואת כושר השמיעה באוזניו. הרעיון מצוי בפסוק בשמות ד, יא: 'מִי שָׂם פֶּה לָאָדָם אוֹ מִי יָשׂוּם אִלֵּם אוֹ חֵרֵשׁ אוֹ פִקֵּחַ אוֹ עִוֵּר הֲלֹא אָנֹכִי ה''.
    • וְעַל חֶבְרַת זְקֵנָי – תלמידי החכמים שבדור, המובילים אחריהם את שאר העם.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟