audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אעופה אשכונה

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ליאור אלמליח
  • 2.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ליאור אלמליח
  • 3.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ללא מבצע
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אעופה אשכונה
دورة العام לכל עת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • אָעוּפָה אֶשְׁכֹּנָה וְאַרְחִיקָה נְדֹד בַּמִּדְבָּר אָלִינָה וְאוּלַי אֶמְצָא דּוֹד – הפייטן מעוניין לצאת למסע בעקבות אלהיו ('דוֹד' – כינוי לאהוב במגילת שיר השירים) כציפור נודדת. מיוסד על תהלים (נה, ז-ח): וָאֹמַר מִי יִתֶּן לִּי אֵבֶר כַּיּוֹנָה אָעוּפָה וְאֶשְׁכֹּנָה הִנֵּה אַרְחִיק נְדֹד אָלִין בַּמִּדְבָּר סֶלָה. הדימוי לבעל-כנף בכלל וליונה בפרט רווח מאוד במסורת הפיוט, ונפוץ למשל בפיוטי ר' יהודה הלוי.  נֶשֶׁק אַהֲבָתוֹ בְּלִבִּי בֹּעֵרָה – אהבתי אליו בוערת בלבי, והיא כנשק נגדי.  יְדִיד - 'ידיד' הוא כינוי מדרשי לקדוש ברוך הוא, ראו למשל מסכת אבות דרבי נתן (נוסחא ב, פרק מג): "הקדוש ברוך הוא נקרא ידיד, שנאמר 'אשירה נא לידידי' (ישעיהו ה:א)".  אֵיזוֹ דֶּרֶךְ אָרַח וְאֵלְכָה גַּם אֲנִי – אחפש את הדרך בה הלך ממני ואלך בה למצאו. 'אָרַח' מלשון אורַח, דרך (ראו למשל תהלים קמב, ד). בטור משובץ קטע מפסוק בזכריה (ח, כא): ...נֵלְכָה הָלוֹךְ לְחַלּוֹת אֶת פְּנֵי ה' וּלְבַקֵּשׁ אֶת ה' צְבָאוֹת אֵלְכָה גַּם אָנִי.  יָצָאתִי לְבַקֵּשׁ דּוֹדִי בֵּין חֲבֵרִים נִלְכַּדְתִּי בְּמוֹקֵשׁ הִכּוּנִי הַשֹּׁמְרִים – הטור מתכתב בגלוי עם שיר השירים (ה, ו-ז): ...בִּקַּשְׁתִּיהוּ וְלֹא מְצָאתִיהוּ קְרָאתִיו וְלֹא עָנָנִי מְצָאֻנִי הַשֹּׁמְרִים הַסֹּבְבִים בָּעִיר הִכּוּנִי פְצָעוּנִי נָשְׂאוּ אֶת רְדִידִי מֵעָלַי שֹׁמְרֵי הַחֹמוֹת.  צִפִּיתִי לְדוֹדִי מָתַי יָבוֹא אֵלַי – ברוח דברי משורר התהלים (קא, ב): אַשְׂכִּילָה בְּדֶרֶךְ תָּמִים מָתַי תָּבוֹא אֵלָי...  יַלְבִּישֵׁנִי עֶדְיִי וִירַחֵם עָלַי – אני מחכה ומייחל לכך שהקב"ה ירחם עלי ויקשט אותי שוב בתכשיטי; רומז לקיבוץ הגלויות המובטח בנבואת ישעיהו (מט, יח): שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ חַי אָנִי נְאֻם ה' כִּי כֻלָּם כָּעֲדִי תִלְבָּשִׁי וּתְקַשְּׁרִים כַּכַּלָּה.  חֲשֹף זְרוֹעֲךָ לְקַבֵּץ פְּזוּרִים – גלה, אלוהי, את כוחך הגדול, וקבץ גלויות ישראל לארצם. מיוסד על ישעיהו (נב, י): חָשַׂף ה' אֶת זְרוֹעַ קָדְשׁוֹ לְעֵינֵי כָּל הַגּוֹיִם וְרָאוּ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ.  גַּלֵּה קֵץ יִשְׁעֲךָ וְדִגְלְךָ הָרֵם – גלה אימתי תבוא הגאולה, והתנהל בגאון בעולמך.  קוּמִי יְחִידָתִי וְשׁוּבִי בִּתְשׁוּבָה – מכאן ואילך פניית הקב"ה במענה לכלתו, כנסת ישראל; לחילופין אפשר שמדובר בפניית הפייטן אליה, בהיותו מתווך בין האוהבים.  אֲחוֹתִי רַעְיָתִי הִנֵּה גוֹאֲלֵךְ בָּא – עוד מעט קט המשיח בא. הצירוף 'אֲחוֹתִי רַעְיָתִי' מקורו בשיר השירים (ה, ב).  גַּם מִפָּז נִבְחָרָה - האהובה יקרה גם מזהב.  צְאִי נָא בִמְחוֹלוֹת – מיוסד על ירמיהו (לא, ג): עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל עוֹד תַּעְדִּי תֻפַּיִךְ וְיָצָאת בִּמְחוֹל מְשַׂחֲקִים.  זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ נְעוּרִים – מיוסד על נבואת ירמיהו (ב, ב): הָלֹךְ וְקָרָאתָ בְאָזְנֵי יְרוּשָׁלִַם לֵאמֹר כֹּה אָמַר ה' זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה.  הֵיכָלֵךְ אֲיַסֵּד בְּאַבְנֵי סַפִּירִים – אבנה מחדש את בית המקדש באבנים יקרות; ביטוי שאול מנבואת ישעיהו (נד, יא): עֲנִיָּה סֹעֲרָה לֹא נֻחָמָה הִנֵּה אָנֹכִי מַרְבִּיץ בַּפּוּךְ אֲבָנַיִךְ וִיסַדְתִּיךְ בַּסַּפִּירִים.  קוֹל דּוֹדִי הִנֵּה בָּא מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים – הגאולה עומדת אחר כתלנו, ועוד מעט קט והמשיח יופיע. 'קוֹל דּוֹדִי' רומז לאהוב עצמו, הקב"ה אך גם למשיח, על פי המדרש (ראו למשל מדרש שיר השירים זוטא, ב:ח); הטור כולו מיוסד על שיר השירים (ב, ח) קוֹל דּוֹדִי הִנֵּה זֶה בָּא מְדַלֵּג עַל הֶהָרִים מְקַפֵּץ עַל הַגְּבָעוֹת.  קוּמִי לָךְ אֲהוּבָה כִּי בָּא קֵץ דְּרוֹרִים – קומו, ישראל, והיענו לגאולתכם; הגיע זמן החירות.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟