audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

קמתי באשמורת

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים גבריאל חסון
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ראובן בן ציון בטאט
  • 3.
    תורכיה - תורכיה כללי חיים אפנדי
  • 4.
    תורכיה - תורכיה כללי יצחק אלגזי
  • 5.
    תורכיה - תורכיה כללי ללא מבצע
  • 6.
    תורכיה - תורכיה כללי מרדכי כלפון
  • 7.
    תורכיה - תורכיה כללי משה חבושה
  • 8.
    תורכיה - תורכיה כללי משה נר גאון
  • 9.
    תורכיה - תורכיה כללי עזרא ברנע
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان קמתי באשמורת
دورة العام יום כיפור;ימים נוראים;סליחות
موعد الصلاة שחרית
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • קַמְתִּי בְאַשְׁמוֹרֶת לְבַקֵּשׁ עַל עֲוֹנַי - קמתי לפנות בוקר כדי להתפלל לפניך, אלוהים, על חטאי. 'אַשְׁמוֹרֶת' - זמן המעבר שבין הלילה והיום, על פי שמות (יד, כד): וַיְהִי בְּאַשְׁמֹרֶת הַבֹּקֶר וַיַּשְׁקֵף ה' אֶל מַחֲנֵה מִצְרַיִם בְּעַמּוּד אֵשׁ וְעָנָן... היקיצה לתפילה עם שחר או בלילה ממלאת תפקיד מרכזי במסורת הפיוט, ומוזכרת כבר במקרא - למשל בנבואת ישעיהו (כו, ט): נַפְשִׁי אִוִּיתִיךָ בַּלַּיְלָה אַף רוּחִי בְקִרְבִּי אֲשַׁחֲרֶךָּ...
    • וְנַפְשִׁי שְׁחַרְחֹרֶת מִפְּנֵי רֹב זְדוֹנַי - ונשמתי כהה ומלוכלכת כביכול בשל חטאי הרבים. 'שְׁחַרְחֹרֶת' - על פי ביטוי יחידאי במקרא שנזכר בהקשר אחר במגילת שיר השירים (א, ו): אַל תִּרְאוּנִי שֶׁאֲנִי שְׁחַרְחֹרֶת... הביטוי נדרש על ידי חז"ל גם כביטוי לחטאים - ראו למשל מדרש שיר השירים רבה (א, ו).
    • רַחֵם עַל עֲדָתְךָ צֹאן מַרְעִיתֶךָ - רחם על עמך ישראל, המשול לצאן שאותו אתה רועה. הפייטן עובר בחדות מפניה אישית על עצמו לפניה קולקטיבית על כלל ישראל. מיוסד על תהלים (עד, א-ב): מַשְׂכִּיל לְאָסָף לָמָה אֱלֹהִים זָנַחְתָּ לָנֶצַח יֶעְשַׁן אַפְּךָ בְּצֹאן מַרְעִיתֶךָ זְכֹר עֲדָתְךָ...
    • אַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ עוֹד יְהַלְלוּךָ סֶּלָה - שיבוץ פסוק מלא מספר תהלים (פד, ה). הפייטן משבח את ישראל כמליץ יושר עליהם, ובכך מדגיש את מעברו מעמדת הדובר האישי לעמדת הדובר המשמש כנציג הכלל.
    • מִכִּסֵא כְבוֹד הוֹדְךָ בַּשֵּׂר לְעַם סְגֻלָּה - ממקום שבתך השמע נחמה לעמך ישראל. 'מִכִּסֵא כְבוֹד הוֹדְךָ' - צירוף שמקורו בשילוב פסוקים מירמיהו (יד, כא): אַל תִּנְאַץ לְמַעַן שִׁמְךָ אַל תְּנַבֵּל כִּסֵּא כְבוֹדֶךָ... ותהלים (קמה, ה): הֲדַר כְּבוֹד הוֹדֶךָ... עם סגולה הוא כינוי לעם ישראל, העם שהוא נחלת האל, על פי דברים (ז, ו): כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַה' אֱלֹהֶיךָ בְּךָ בָּחַר ה' אֱלֹהֶיךָ לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.
    • שׁוּבָה שְׁבוּת קָדְשְׁךָ וְחוֹן כְּקֶדֶם סְגֻלָּה - השב את שכינתך, והענק חנינה לעם ישראל, גאל אותם כפי שעשית בעבר. מיוסד על תהלים (קכו, ד): שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב, וכן על איכה (ה, כא): הֲשִׁיבֵנוּ ה' אֵלֶיךָ ונשוב וְנָשׁוּבָה חַדֵּשׁ יָמֵינוּ כְּקֶדֶם.
    • הַפְלֵא נָא חַסְדְּךָ וּבְנֵה עִיר תְּהִלָּה - בחסדיך הנפלאים והמיוחדים בנה מחדש את ירושלים עיר הקודש. הצירוף 'הַפְלֵא נָא חַסְדְּךָ' מיוסד על ביטוי יחידאי במקרא, בתהלים (לא, כב-כג): בָּרוּךְ ה' כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר... 'עִיר תְּהִלָּה' - כינוי לירושלים על פי ישעיהו (סב, ז): וְאַל תִּתְּנוּ דֳמִי לוֹ עַד יְכוֹנֵן וְעַד יָשִׂים אֶת יְרוּשָׁלִַם תְּהִלָּה בָּאָרֶץ.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟