audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

קידוש ליום שבת

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אלג'יריה - קונסטנטין שניר אטיאס
  • 2.
    אשכנז - יצירות חזנות גרשון סירוטה
  • 3.
    חסידים - חסידות כללי ללא מבצע
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן ישי סיידוף
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים מתפללים מבית הכנסת ע"ש אגא יחזקאל בעכו
  • 6.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס ללא מבצע
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان קידוש ליום שבת
دورة العام שבת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי – פסוקים מישעיהו נח (יג-יד). שעיקרם בפניית הנביא לאדם מישראל: אם תימנע מהליכה בשבת לצרכיך, לשם עשיית חפציך. חז"ל (בבלי עירובין, נב ע"ב) סמכו על פסוק זה את האיסור לצאת מחוץ לתחום השבת המוגדר בהלכה.
    • וְקָרָאתָ לַשַּׁבָּת עֹנֶג לִקְדוֹשׁ ה' מְכֻבָּד – אם תרבה בתענוגות ביום השבת ותכריז עליה כי היא יום של עונג, יום המקודש ע"י ה', שיש לכבדו במנוחה. חז"ל למדו שעונג שבת עיקרו במאכל ובמשתה משובח, או בכל דבר-מזון שייחדו האדם לשבת (בבלי שבת, קיח ע"ב).
    • וְכִבַּדְתּוֹ מֵעֲשׂוֹת דְּרָכֶיךָ מִמְּצוֹא חֶפְצְךָ וְדַבֵּר דָּבָר – אם תכבד את השבת בכך שלא תנהג בו בדרכיך הרגילים בימות החול. מפסוק זה למדו חז"ל הנחיות שונות שנועדו ליצור אבחנה בין ימי החול והשבת, ככתוב בתלמוד הבבלי (מסכת שבת, קיג ע"א-ע"ב): "'וכבדתו' – שלא יהא מלבושך של שבת כמלבושך של חול... 'מעשות דרכיך' – שלא יהא הילוכך של שבת כהילוכך של חול... 'ודבר דבר' – שלא יהא דבורך של שבת כדבורך של חול".
    • אָז תִּתְעַנַּג עַל ה' וְהִרְכַּבְתִּיךָ עַל בָּמֳתֵי אָרֶץ – אזי אכן תזכה לעונג מידי הקב"ה, שירומם ויעלה אותך למעלה עליונה.
    • וְהַאֲכַלְתִּיךָ נַחֲלַת יַעֲקֹב אָבִיךָ כִּי פִּי ה' דִּבֵּר – או אז תזכה לחלק ונחלה בארץ ישראל שניתנה ליעקב; הבטחה זו תתקיים, כפי שמתחייב עליה לפניך הקב"ה.
    • וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת... – פסוקים מספר שמות לא (טז-יז) המדגישים את שמירת השבת על ידי ישראל כאות ברית בין ישראל והקב"ה, ברית המבוססת על ההקבלה בין ששת ימי המעשה האנושי, ובין ששת ימי הבריאה האלוהית.
    • זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ – הפיסקה השלישית בקידוש של יום השבת לקוחה מן הציווי על השבת בעשרת הדברות שבספר שמות, ציווי המדגיש אף הוא את השבת כעדות לשביתת האל ממלאכת הבריאה.
    • שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָּל מְלַאכְתֶּךָ וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַה' אֱלֹהֶיךָ – השבת מוקדשת לה', בניגוד לששת ימי המעשה המוקדשים לעבודת האדם.
    • לֹא תַעֲשֶׂה כָל מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ – התורה מדגישה כי השביתה ממלאכה היא נחלת הכל.
    • כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים... וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ – התורה מזכירה כאן כיצד שבת האל ממלאכת הבריאה ביום השביעי, ואז קידש ובירך אותו.
    • סַבְרִי מָרָנָן וְרַבָּנָן וְרַבּוֹתַי – סבורים, מוכנים ומסכים מורינו ורבותינו ורבותי? פניה אל קהל המאזינים לקידוש ומעוניינים לצאת בו ידי חובתם. המקדש מסב את תשומת ליבם לעיקר הקידוש שיבוא מיד – הברכה על היין.
    • בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם בּוֹרֵא פְּרִי הַגָּפֶן – ברכה על היין, הנאמרת תוך אזכרת שמו של הקב"ה ('ה' אֱלֹהֵינוּ') וציון מלכותו ('מֶלֶךְ הָעוֹלָם').


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟