audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

רבת שבעה לה נפשי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    סוריה - חלב (ארם צובה) אליהו עבוד, מאיר עבוד, שמואל עבוד
  • 2.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מרדכי ארביבו
  • 3.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה נר גאון
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان רבת שבעה לה נפשי
دورة العام יום כיפור;ימים נוראים
موعد الصلاة שחרית
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • רַבַּת שָׂבְעָה לָּה נַפְשִׁי עִנּוּי בְּיַד צָר מוֹקְשִׁי – נפשי כבר שבעה דיה מענויי האויב, הטומן לי מוקש; מיוסד על תהלים (קכג, ד): רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים. מוקשי הוא כינוי לעמים המבוסס על תיאורם כ'מוֹקֵשׁ' במקרא, ראו למשל שופטים (ב, ג): וְגַם אָמַרְתִּי לֹא אֲגָרֵשׁ אוֹתָם מִפְּנֵיכֶם וְהָיוּ לָכֶם לְצִדִּים וֵאלֹהֵיהֶם יִהְיוּ לָכֶם לְמוֹקֵשׁ.
    • מָתַי תִבְנֶה לְעִיר קָדְשִׁי וְכָל אוֹיֵב לִי תָדִין – מתי כבר תבנה מחדש את ירושלים עיר הקודש, ותעמיד את אויבי לדין?
    • פַּלְגֵי מַיִם יָרְדָה עֵינִי עַל חֶטְאִי וַעֲוֹנִי – עיני בוכה ללא הרף על עבירותי. פרפראזה על איכה (ג, מח) פַּלְגֵי מַיִם תֵּרַד עֵינִי עַל שֶׁבֶר בַּת עַמִּי (וראו גם תהלים קיט, מח).
    • אִם לֹא אֶשְׁמוֹר תּוֹרַת קוֹנִי אֵיךְ אֶעֱשֶׂה לְיוֹם הַדִּין – אם לא אקיים את האמור בתורת הקדוש ברוך הוא, כיצד אוכל לעמוד ביום הדין, בו ישפוט אותי על מעשי?
    • אָנָּא סְלַח לְמַעֲלִי אַתָּה צוּרִי גּוֹאֲלִי – אנא ממך אלוהי, סלח נא לחטאי; 'מעל' הוא חטא בלשון המקרא. הצירוף 'צוּרִי גּוֹאֲלִי' – על פי תהלים (יט, טו): יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגֹאֲלִי.
    • וְשִׂים חֶלְקִי וְגוֹרָלִי עִם כָּל יוֹדְעֵי דָת וָדִין – והענק לי מקום בגן עדן, יחד עם לומדי התורה ושומרי מצוותיה. ברקע הטור עומד הפסוק מתהלים (טז, ה): ה' מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי. 'חלק' ו'גורל' הם מונחים הקשורים לנחלה ומקום בלשון המקרא (ראו למשל במדבר כו, נו). הטור נחתם בשיבוץ ממגילת אסתר, המדבר במקורו בהקשר אחר (א, יג): וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ לַחֲכָמִים יֹדְעֵי הָעִתִּים כִּי כֵן דְּבַר הַמֶּלֶךְ לִפְנֵי כָּל יֹדְעֵי דָּת וָדִין.
    • לְמַעֲנָךְ הוֹשִׁיעֵנִי וּמִטּוּבָךְ תַּשְׂבִּיעֵנִי – אנא ממך, אף אם אני איני ראוי לכך, הושיעני והטב עמי למענך אתה; רעיון זה רווח בתפילה ובמסורת הפיוט, ומקורו בבקשות דומות המצויות במקרא – למשל בקשתו של דניאל (ט, יט): ה' שְׁמָעָה ה' סְלָחָה ה' הַקֲשִׁיבָה וַעֲשֵׂה אַל תְּאַחַר לְמַעַנְךָ אֱלֹהַי כִּי שִׁמְךָ נִקְרָא עַל עִירְךָ וְעַל עַמֶּךָ. הצירוף 'וּמִטּוּבָךְ תַּשְׂבִּיעֵנִי' נשען על ביטויים דומים בלשון המקרא – למשל באחת מנבואות הנחמה של ירמיהו (לא, יג): וְרִוֵּיתִי נֶפֶשׁ הַכֹּהֲנִים דָּשֶׁן וְעַמִּי אֶת טוּבִי יִשְׂבָּעוּ נְאֻם ה'.
    • כִּימֵי שְׁלֹמֹה תַנְחֵנִי בְּרַחֲמִים וְלֹא בְדִין – כפי שהנהגת את העם ברחמים בימי שלמה, שהיו ימים של שגשוג ופריחה דתית ולאומית, כך תנהיג גם אותנו, כעת, במידת הרחמים והחסד, ולא במידת הדין; האבחנה בין 'דין' ו'רחמים' כשתי דרכים שונות בהנהגת הקב"ה את עולמו פותחה בהרחבה בקבלה, אך מקורותיה כבר בספרות חז"ל – ראו למשל מדרש ויקרא רבה (פרשה כט, ג): "כשהקדוש ברוך הוא עולה לישב על כסא הדין בראש השנה, לדין הוא עולה; הדא הוא דכתיב [=וזה הוא שכתוב]: 'עלה אלהים בתרועה' (תהלים מז, ו). וכיון שישראל נוטלין שופרותיהן ותוקעין, מיד - 'ה' בקול שופר' [=כהמשך הפסוק שם]; מה הקדוש ברוך הוא עושה? עומד מכסא הדין ויושב על כסא רחמים, ומתמלא עליהם רחמים, והופך להם מדת הדין למדת רחמים. אימתי? בראש השנה...".


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟