audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אתה הוא אלהינו בשמים ובארץ גבור ונערץ

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי מאיר דוד
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי תלמידי ישיבת עציון
  • 3.
    חסידויות נוספות - חסידות מונסטריץ' רבינוביץ'
  • 4.
    חסידויות נוספות - חסידות צפת פנחס זילברמן
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אתה הוא אלהינו בשמים ובארץ גבור ונערץ
دورة العام יום כיפור;ימים נוראים;ראש השנה
موعد الصلاة שחרית
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אַתָּה הוּא אֱלֹהֵינוּ בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ – לפי דברים ג, כד ...מִי אֵל בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה כְמַעֲשֶׂיךָ וְכִגְבוּרֹתֶךָ.
    • גִּבּוֹר – כך מכונה הקדוש ברוך הוא במספר מקומות, למשל בדברים י, יז: כִּי ה' אֱלֹהֵיכֶם הוּא... הָאֵל הַגָּדֹל הַגִּבֹּר וְהַנּוֹרָא...
    • וְנַעֲרָץ – מטיל אימה ופחד. לפי תהלים פט, ח אֵל נַעֲרָץ בְּסוֹד קְדֹשִׁים רַבָּה וְנוֹרָא עַל כָּל סְבִיבָיו.
    • דָּגוּל מֵרְבָבָה – יוצא דופן, מסומן ומצוין אפילו בקרב רבים. לפי שיר השירים ה, י דּוֹדִי צַח וְאָדוֹם דָּגוּל מֵרְבָבָה, שמשמעו
    • הוּא שָׂח וַיֶּהִי וְצִוָּה וְנִבְרָאוּ – ה' ברא את הכול בדיבור פיו, כפי שמתואר בפרק א' בבראשית. משפט זה הוא שילוב של שיבוץ שני פסוקים מתהלים – ל, ט: כִּי הוּא אָמַר וַיֶּהִי הוּא צִוָּה וַיַּעֲמֹד וכן קמח, ה: יְהַלְלוּ אֶת שֵׁם ה' כִּי הוּא צִוָּה וְנִבְרָאוּ.
    • זִכְרוֹ לָנֶצַח – זכרו קיים לעולם, כפי שאמר ה' למשה בסנה (שמות ג, טו): זֶה שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר, וכדברי תהלים קלה, יג: ה' שִׁמְךָ לְעוֹלָם ה' זִכְרְךָ לְדֹר וָדֹר.
    • חַי עוֹלָמִים – ה' חי לנצח. זוהי לשון התלמוד במקומות אחדים ואף במטבע ברכות, למשל בברכת 'בורא נפשות'.
    • טְהוֹר עֵינַיִם – כפי שתיאר את ה' חבקוק (א, יג) טְהוֹר עֵינַיִם מֵרְאוֹת רָע וְהַבִּיט אֶל עָמָל לֹא תוּכָל...
    • יוֹשֵׁב סֵתֶר – בפסוק מאיוב (כב, יד) מתואר ה' כנסתר בעננים: עָבִים סֵתֶר לוֹ. לשון הפיוט שאובה מהאמור בתהלים (צא, א) על האדם החוסה בסתרו של ה': יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן.
    • כִּתְרוֹ יְשׁוּעָה לְבוּשׁוֹ צְדָקָה מַעֲטֵהוּ קִנְאָה נֶאְפָּד נְקָמָה – ה' לבוש ועטור בישועה, צדקה, קנאה ונקמה. מעטהו – לבושו; נאפד – חגור אפוד. ביטויים אלו שאולים מדברי ישעיהו (נט, יז): וַיִּלְבַּשׁ צְדָקָה כַּשִּׁרְיָן וְכוֹבַע יְשׁוּעָה בְּרֹאשׁוֹ וַיִּלְבַּשׁ בִּגְדֵי נָקָם תִּלְבֹּשֶׁת וַיַּעַט כַּמְעִיל קִנְאָה.
    • סִתְרוֹ יֹשֶׁר – גם במחשכיו הוא פועל ביושר. אין לביטוי זה מקור במקרא.
    • עֲצָתוֹ אֱמוּנָה – עצתו נאמנה, לפי ישעיהו כה, א ...אוֹדֶה שִׁמְךָ כִּי עָשִׂיתָ פֶּלֶא עֵצוֹת מֵרָחוֹק אֱמוּנָה אֹמֶן.
    • פְּעֻלָּתוֹ אֱמֶת – לפי האמור בתהלים קיא ז: מַעֲשֵׂי יָדָיו אֱמֶת וּמִשְׁפָּט נֶאֱמָנִים כָּל פִּקּוּדָיו, לשון זו מופיעה גם בברכת קידוש הלבנה, על פי מסכת סופרים כ, א.
    • צַדִּיק וְיָשָׁר – כפי שנאמר בשירת האזינו, דברים לב, ד ...אֵל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא.
    • קָרוֹב לְקוֹרְאָיו בֶּאֱמֶת – לפי תהלים קמה, יח קָרוֹב ה' לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת.
    • רָם וּמִתְנַשֵּׂא – גבוה ועליון, לפי הדרך שבה מתואר ה' בישעיהו נז, טו: רָם וְנִשָּׂא שֹׁכֵן עַד וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ מָרוֹם וְקָדוֹשׁ אֶשְׁכּוֹן וְאֶת דַּכָּא וּשְׁפַל רוּחַ...
    • שׁוֹכֵן שְׁחָקִים – יושב בשמים, הביטוי הזה אינו מקראי, אך קרוב הוא ברוחו לדברי משה בדברים לג, כו אֵין כָּאֵל יְשֻׁרוּן רֹכֵב שָׁמַיִם בְּעֶזְרֶךָ וּבְגַאֲוָתוֹ שְׁחָקִים.
    • תּוֹלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִימָה – פסוק הוא מאיוב כו, ז נֹטֶה צָפוֹן עַל תֹּהוּ תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִימָה, המתפרש על ידי רש"י ואחרים כתולה ארץ על בלי מה, כלומר על אין.
    • חַי וְקַיָּם – ביטוי זה מופיע בדברי בת הקול שסיפרה בנשגבותו של ה' לנבוכדנצר, לפי דברי רבן יוחנן בן זכאי בבבלי (חגיגה יג ע"א): "מלך אל חי וקים רם ונשא שוכן עליהם" ובמקומות נוספים.
    • נוֹרָא – מי שיראים מפניו, כפי שנאמר בדברים ז, כא: ...כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ בְּקִרְבֶּךָ אֵל גָּדוֹל וְנוֹרָא.
    • וּמָרוֹם וְקָדוֹשׁ – לפי ישעיהו נז, טו: כִּי כֹה אָמַר רָם וְנִשָּׂא שֹׁכֵן עַד וְקָדוֹשׁ שְׁמוֹ מָרוֹם וְקָדוֹשׁ אֶשְׁכּוֹן וְאֶת דַּכָּא וּשְׁפַל רוּחַ. בביאור נשענתי על גולדשמידט.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟