audio items
snunit
كوكيز (cookies)

يستخدم موقع المكتبة الوطنية ملفات تعريف (cookies)لتحسين تجربة التصفح الخاصة بك. إن تصفحك للموقع يمثل موافقة على استخدام ملفات تعريف (cookies). لمزيد من المعلومات، يرجى الاطلاع على سياسة الخصوصية

العودة إلى نتائج البحث

אשיר עוז

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    סוריה - חלב (ארם צובה) חיים ברזילאי, משה לאטי
  • 2.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה חבושה, מתוך כנס שירת הבקשות, יד בן צבי, 2004
  • 3.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מתוך מופע שירת הבקשות, ירושלים התשס"ו
  • 4.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מתפללי בית כנסת אוהבי ציון
  • 5.
    סוריה - חלב (ארם צובה) פייטנים מקהילת ארם צובה, ניו יורק
  • 6.
    סוריה - חלב (ארם צובה) קבוצת חזנים
  • 7.
    סוריה - חלב (ארם צובה) קבוצת חזנים, ירושלים 1960
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אשיר עוז
دورة العام שירת הבקשות
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אָשִׁיר עֹז... וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר – אשיר בבוקר על עוזך וגבורתך. לפי תהלים נט, יז: וַאֲנִי אָשִׁיר עֻזֶּךָ וַאֲרַנֵּן לַבֹּקֶר חַסְדֶּךָ...
    • אֶל לֵב חוֹקֵר – לאל, היודע את המתחולל בלב האדם, לפי ירמיהו יז, י: אֲנִי ה' חֹקֵר לֵב בֹּחֵן כְּלָיוֹת...
    • יוֹם יוֹם אֶדְפֹּק דְּלָתָיו – אנסה להתקרב אל ה' בכל יום, לפי משלי ח, לד: אַשְׁרֵי אָדָם שֹׁמֵעַ לִי לִשְׁקֹד עַל דַּלְתֹתַי יוֹם יוֹם לִשְׁמֹר מְזוּזֹת פְּתָחָי.
    • וְאָבוֹא לְמִשְׁכְּנוֹתָיו – אבוא אל מקום מושבו, לפי תהלים קלב, ז: נָבוֹאָה לְמִשְׁכְּנוֹתָיו נִשְׁתַּחֲוֶה לַהֲדֹם רַגְלָיו. (ואולי מהדהדים כאן גם פסוקי תהלים מג, ג-ד).
    • וְאַחְבִּיר מִנִּפְלְאוֹתָיו לְהַגִּיד – אחבר מלים (שירים) על נפלאותיו.
    • לְהַגִּיד בַּבֹּקֶר – לשיר ולומר בבוקר. צירוף מלים זה לקוח מן הפסוק בתהלים צב, ג לְהַגִּיד בַּבֹּקֶר חַסְדֶּךָ וֶאֱמוּנָתְךָ בַּלֵּילוֹת.
    • שַׁחַק כָּאֹהֶל מָתַח – מתח ופרש את השמיים מעל פני האדמה כאוהל המתוח על הארץ. דימוי זה מקורו בישעיהו (מ, כב): הַיּשֵׁב עַל חוּג הָאָרֶץ וְיֹשְׁבֶיהָ כַּחֲגָבִים הַנּוֹטֶה כַדֹּק שָׁמַיִם וַיִּמְתָּחֵם כָּאֹהֶל לָשָׁבֶת.
    • וְשַעֲרֵי מִזְרָח יִפְתַּח – התחלת היום מתוארת כפתיחת שער המזרח שבשמים, שממנו יוצאת השמש. זהו שיבוץ מהרחבת ברכת יוצר אור של שבת ויום טוב, שבה נאמר: הָאֵל הַפּוֹתֵחַ בְּכָל יוֹם דַּלְתוֹת שַׁעֲרֵי מִזְרָח. וּבוֹקֵעַ חַלּוֹנֵי רָקִיעַ. מוֹצִיא חַמָּה מִמְּקוֹמָהּ וּלְבָנָה מִמְּכוֹן שִׁבְתָּהּ...
    • בַּבֹּקֶר בַּבֹּקֶר – צירוף זה מופיע בפסוקים אחדים במקרא, למשל בשמות טז, כא ובויקרא ו, ה.
    • רָץ שֶׁמֶש אֶל מִצְוָתוֹ כְּאִישׁ יוֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ – השמש נחפז למלא את תפקידו ולהאיר את העולם, כחתן הרץ בשמחה אל חופתו. הלשון כאן לפי האמור על השמש בתהלים יט, ו וְהוּא כְּחָתָן יֹצֵא מֵחֻפָּתוֹ יָשִׂישׂ כְּגִבּוֹר לָרוּץ אֹרַח.
    • וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ – אורו נופל על הכול, כפי שנאמר בפסוק הסמוך (בתהלים יט, ז) מִקְצֵה הַשָּׁמַיִם מוֹצָאוֹ וּתְקוּפָתוֹ עַל קְצוֹתָם וְאֵין נִסְתָּר מֵחַמָּתוֹ.
    • מֵעֶרֶב עַד בֹּקֶר – צירוף זה מופיע בפסוקים אחדים במקרא, למשל בשמות כז, כא ובבמדבר ט, כא.
    • אוֹר שֶׁמֶשׁ בְּהִלּוֹ יֵצֵא אִישׁ לְפָעֳלוֹ לַעֲבוֹדָתוֹ – כאשר השמש מאירה וזורחת, יוצא האדם לעבודתו. לפי האמור בתהלים קד, כב-כג תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ... יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב.
    • לָכֵן קוּם אֱנוֹשׁ דָּוֶה – לכן קום אדם כואב, עצוב.
    • מֵעֶרֶשׂ רַךְ וְנָאוֶה – ממיטה רכה ויפה.
    • קוּמָה בְּעוֹד לַיְלָה – קום כאשר עוד לילה וחשוך, לפני זריחת החמה. כפי שנאמר על אשת חיל במשלי (לא, טו): וַתָּקָם בְּעוֹד לַיְלָה וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק לְנַעֲרֹתֶיהָ.
    • וֶהְיֵה נָכוֹן לַבֹּקֶר – היה מוכן ומזומן כאשר השחר יפציע. מלים אלו אמר ה' למשה בסיני, (שמות לד, ב): וֶהְיֵה נָכוֹן לַבֹּקֶר וְעָלִיתָ בַבֹּקֶר אֶל הַר סִינַי וְנִצַּבְתָּ לִי שָׁם עַל רֹאשׁ הָהָר.
    • קְרָא שִׁיר בְּגָרוֹן – שיר בקול. לפי הפסוק מישעיהו (נח, א): קְרָא בְגָרוֹן אַל תַּחְשׂךְ כַּשּׁוֹפָר הָרֵם קוֹלֶךָ...
    • יַעֲלֶה לָךְ לְזִכָּרוֹן לִפְנֵי אֵל – בשירתך יזכור אותך ה', כפי שנאמר על כסף הכיפורים בשמות ל, טז, על תרועת החצוצרות בבמדבר י, י ועל זהב התרומה בבמדבר לא, נד.
    • בְּרָן יַחַד כּוֹכְבֵי בֹקֶר – כאשר שרים כוכבי הבוקר ביחד בשעת שחר מוקדמת, כאשר עוד נראים אחרוני הכוכבים בשמיים. לפי הפסוק מאיוב לח, ז: בְּרָן יַחַד כּוֹכְבֵי בֹקֶר וַיָּרִיעוּ כָּל בְּנֵי אֱלֹהִים.
    • אִם לַיְלָה תָּשִׁיר הוֹדוֹ – אם תשבח אותו בשירה בלילה. ואולי מכוונת שורה זו לשירת הבקשות.
    • יוֹמָם יְצַוֶּה לָךְ חַסְדּוֹ – ה' יגמול עמך חסדים בכל יום, לפי הפסוק מתהלים מב, ט יוֹמָם יְצַוֶּה ה' חַסְדּוֹ וּבַלַּיְלָה שִׁירֹה עִמִּי תְּפִלָּה לְאֵל חַיָּי.
    • יַחֲלֹק לָךְ מִכְּבוֹדוֹ – יאציל עליך מהודו. לפי מטבע הברכה שטבעו חכמים עבור הרואה מלכי ישראל (בבלי, ברכות נח ע"א) "ברוך שחלק מכבודו ליראיו".
    • תָּעֻפָה כַּבֹּקֶר – אפילו אפלתך (תָּעֻפָה=חושך) תאיר כמו בוקר, לפי איוב יא, יז וּמִצָּהֳרַיִם יָקוּם חָלֶד תָּעֻפָה כַּבֹּקֶר תִּהְיֶה, וראו רש"י שם.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟