audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

ישראל נושע בה'

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מתפללי בית כנסת אוהבי ציון
  • 2.
    סוריה - חלב (ארם צובה) פייטנים מקהילת ארם צובה, ניו יורק
  • 3.
    סוריה - חלב (ארם צובה) קבוצת פייטנים
  • 4.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב ציון וטורי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان ישראל נושע בה'
دورة العام מוצאי שבת;שבת;שירת הבקשות
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יִשְׂרָאֵל נוֹשַע בַּה' תְּשׁוּעַת עוֹלָם – ה' מושיע את ישראל לנצח, לפי הפסוק מישעיהו מה, יז: יִשְׂרָאֵל נוֹשַׁע בַּה' תְּשׁוּעַת עוֹלָמִים...
    • אִם תָּשִׁיב רַגְלָךְ מִשַּׁבָּת... – אם תגביל את הליכתך בתוך תחום השבת, לפי הפסוקים המדברים בשכרו של שומר השבת (ישעיהו נח, יג-יד) אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי... וְהִרְכַּבְתִּיךָ עַל בָּמֳתֵי אָרֶץ וְהַאֲכַלְתִּיךָ נַחֲלַת יַעֲקֹב אָבִיךָ...
    • יִשְׁמָרְךָ כְּאִישׁוֹן בַּת – ה' ישמור אותך היטב, כפי שהאדם שומר על בבת עינו. לפי הפסוק מתהלים יז, ח: שָׁמְרֵנִי כְּאִישׁוֹן בַּת עָיִן בְּצֵל כְּנָפֶיךָ תַּסְתִּירֵנִי.
    • תִּזְכֶּה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת – תזכה לראות טובה וברכה. לפי הפסוק בתהלים קו, ה: לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ.
    • וּתְמִימִים יִנְחֲלוּ טוֹב – ושלמים יזכו בטוב. פסוק הוא ממשלי כח, י: מַשְׁגֶּה יְשָׁרִים בְּדֶרֶךְ רָע בִּשְׁחוּתוֹ הוּא יִפּוֹל וּתְמִימִים יִנְחֲלוּ טוֹב.
    • עֹנֶג קְרָא עַל ה' – הפיטן משלב שני ביטויים מהפסוקים הנזכרים לעיל, המדברים בשכר שומר השבת מישעיהו נח, יג-יד אִם... וְקָרָאתָ לַשַּׁבָּת עֹנֶג... אָז תִּתְעַנַּג עַל ה'.
    • אֱלֹהֵי עוֹלָם – האל הנצחי או אלהי התבל, לפי ישעיהו מ, כח.
    • מִנַּחַל עֲדָנָיו תִּשְׁתֶּה – השתיה ממי הנחל היוצא מגן עדן כשכר לבני אדם נזכרת בתהלים לו, ח-ט: מַה יָּקָר חַסְדְּךָ אֱלֹהִים וּבְנֵי אָדָם בְּצֵל כְּנָפֶיךָ יֶחֱסָיוּן. יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם.
    • יַרְכִּיבְךָ עַל בָּמֳתֵי – יתן לך מעמד מכובד. השיבוץ לקוח מהפסוק הנזכר מישעיהו (נח, יד) וְהִרְכַּבְתִּיךָ עַל בָּמֳתֵי אָרֶץ וְהַאֲכַלְתִּיךָ נַחֲלַת יַעֲקֹב אָבִיךָ...
    • לְהוֹשִׁיעַ מִשּׁוֹפְטֵי – יושיע אותך מאלו הרוצים לשפוט אותך. לפי תהלים קט, לא: כִּי יַעֲמֹד לִימִין אֶבְיוֹן לְהוֹשִׁיעַ מִשֹּׁפְטֵי נַפְשׁוֹ.
    • נַפְשְׁךָ תָּלִין בְּטוֹב – משלים אלו לקוחות מפסוקים המתארים את גמולו של ירא ה' (תהלים כה, יב-יג): מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא ה' יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר. נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ.
    • קֹדֶשׁ הִיא לְשֵׁם ה' – כך נאמר על השבת בשמות לא, יד: וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם...
    • אוֹת הִיא לְעוֹלָם – השבת היא אות וסימן לקשר שבין עם ישראל לאלוהיו. כך נאמר שמות לא, יג: ...אַךְ אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִוא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם לְדֹרֹתֵיכֶם לָדַעַת כִּי אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם וכן במקומות אחרים בתורה.
    • כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂהוּ – כי ה' עשה את העולם בששה ימים, כפי שנאמר בשמות לא, יז: בֵּינִי וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אוֹת הִוא לְעֹלָם כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שָׁבַת וַיִּנָּפַשׁ וכן במקומות אחרים בתורה.
    • כֹּל פָּעַל לְמַעֲנֵהוּ – את הכול יצר ה' לשמו ובשבילו, לפי הפסוק ממשלי טז, ד: כֹּל פָּעַל ה' לַמַּעֲנֵהוּ וְגַם רָשָׁע לְיוֹם רָעָה.
    • וַיְכַל בּוֹ מַעֲשֵׂהוּ – ובשבת סיים מלאכתו ומעשיו, לפי האמור בבראשית ב, ב: וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּשְׁבֹּת בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מִכָּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה.
    • וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב – בצירוף זה נחתם כמעט כל יום מימי בריאת העולם בפרק א' בבראשית.
    • הִמְצִיא – מצא.
    • עַל כֵּן בֵּרַך וַיְקַדְּשׁוֹ – ה' ברך וקידש את יום השבת, כפי שכתוב בעשרת הדיברות (שמות כ, יא): כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עַל כֵּן בֵּרַךְ ה' אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ.
    • לִשְׁמוֹ גַּם לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ – לכבודו. הביטוי לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ מופיע בתהלים ל, ה זַמְּרוּ לַה' חֲסִידָיו וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ וכן בתהלים צז, יב.
    • כֶּתֶר מַלְכוּת בְּרֹאשׁוֹ – השבת מכתירה את ה' כבורא העולם. שיבוץ מופלג הוא מאסתר ו, ח: יָבִיאוּ לְבוּשׁ מַלְכוּת... וְסוּס אֲשֶׁר רָכַב עָלָיו הַמֶּלֶךְ וַאֲשֶׁר נִתַּן כֶּתֶר מַלְכוּת בְּרֹאשׁוֹ.
    • בְּכֶתֶר שֵׁם טוֹב – כתרו של מי שידוע לכול כטוב. הביטוי לקוח מדברי ר' שמעון בפרקי אבות (ד, יג): שְׁלשָׁה כְתָרִים הֵם, כֶּתֶר תּוֹרָה וְכֶתֶר כְּהֻנָּה וְכֶתֶר מַלְכוּת, וְכֶתֶר שֵׁם טוֹב עוֹלֶה עַל גַּבֵּיהֶן.
    • עַם בְּנֵי אֵל... אֲהוּבִים חֲבִיבִים אֵלָיו – עם ישראל שנקראו משום חביבותם בניו של ה', שכך אמר ר' עקיבא בפרקי אבות (ג, יד): חֲבִיבִין יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּקְרְאוּ בָנִים לַמָּקוֹם. חִבָּה יְתֵרָה נוֹדַעַת לָהֶם שֶׁנִּקְרְאוּ בָנִים לַמָּקוֹם, שֶׁנֶּאֱמַר (דברים יד), בָּנִים אַתֶּם לַה' אֱלֹהֵיכֶם.
    • אֵל דֵּעוֹת ה' – לפי דבריה של חנה בשירתה (בשמואל א ב, ג) אַל תַּרְבּוּ תְדַבְּרוּ גְּבֹהָה גְבֹהָה יֵצֵא עָתָק מִפִּיכֶם כִּי אֵל דֵּעוֹת ה' וְלוֹ נִתְכְּנוּ עֲלִלוֹת.
    • אַהֲבַת עוֹלָם – לפי האמור בירמיהו לא, ב ...וְאַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתִּיךְ עַל כֵּן מְשַׁכְתִּיךְ חָסֶד.
    • בִּטְחוּ בוֹ גַם לְווּ עָלָיו – סמכו על ה', ואם אין לכם די צורכי השבת, לוו עבורה, וה' יעזור לכם לפרוע את חובכם, כפי שאמר ר' יוחנן בשם ר' אליעזר בר' שמעון בבבלי (ביצה טו, ע"ב): "אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל: בני, לוו עלי, וקדשו קדושת היום, והאמינו בי, ואני פורע."
    • פֹּעַל אִישׁ יַשְׁלִים אֵלָיו – ה' יגמול לאיש כפעלו.
    • עָלָיו תָּבֹא בִּרְכַּת טוֹב – לפי הפסוק ממשלי כד, כה: וְלַמּוֹכִיחִים יִנְעָם וַעֲלֵיהֶם תָּבוֹא בִרְכַּת טוֹב.
    • חֲזַק וְקַוֵּה אֶל ה' – לפי הפסוק מתהלים כז, יד: קַוֵּה אֶל ה' חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל ה'.
    • חַסְדּוֹ לְעוֹלָם – שחסדו אינו פוסק. פסוקים רבים במקרא חוזרים על הביטוי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ (ראו למשל ירמיהו לג, יא, תהלים קז, א).
    • יָשִׁיב בָּנִים לִגְבוּלֵיהֶם – יחזיר את ישראל מגלותם, כפי שמובטח לרחל בירמיהו לא, טז: וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם.
    • יַטֶּה שַׁפְרִירוֹ עֲלֵיהֶם – יטה עליהם את אהלו הנאה, כלומר יגן עליהם, לפי האמור בנבוכדראצר בירמיהו מג, י: ...וְשַׂמְתִּי כִסְאוֹ מִמַּעַל לָאֲבָנִים הָאֵלֶּה אֲשֶׁר טָמָנְתִּי וְנָטָה אֶת שַׁפְרִירוֹ עֲלֵיהֶם.
    • לְמַעַן יִיטַב לָהֶם בְּעוֹלָם שֶׁכֻּלּוֹ טוֹב – כפי דרשת הפסוק מדברים כב, ז ...לְמַעַן יִיטַב לָךְ וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים בבבלי, קידושין לט ע"ב – "לעולם שכולו טוב", כלומר לעולם הבא.
    • אִמְצוּ – חזקו.
    • פְדוּיֵי ה' בְּשִׂמְחַת עוֹלָם תְּשׁוּבוּן צִיּוֹן בְּרִנָּה – גאולי ה' יחזרו לארצם בשמחה ובשירה, כפי המתואר בישעיהו (נא, יא): וּפְדוּיֵי ה' יְשׁוּבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם...
    • מֶלֶךְ בְּיָפְיוֹ תֶּחֱזֶינָה עֵינֵיכֶם – בעת הגאולה תראו את ה' במלוא הדרו, כפי המתואר בישעיהו (לג, יז): מֶלֶךְ בְּיָפְיוֹ תֶּחֱזֶינָה עֵינֶיךָ תִּרְאֶינָה אֶרֶץ מַרְחַקִּים.
    • עֵינֵיכֶם אֶל אֵל תִּשְׁעֶינָה – עיניכם יפנו אל ה'.
    • גַּם ה' יִתֵּן הַטּוֹב – פסוק הוא מתהלים פה, יג: גַּם ה' יִתֵּן הַטּוֹב וְאַרְצֵנוּ תִּתֵּן יְבוּלָהּ.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟