audio items
snunit
كوكيز (cookies)

يستخدم موقع المكتبة الوطنية ملفات تعريف (cookies)لتحسين تجربة التصفح الخاصة بك. إن تصفحك للموقع يمثل موافقة على استخدام ملفات تعريف (cookies). لمزيد من المعلومات، يرجى الاطلاع على سياسة الخصوصية

العودة إلى نتائج البحث

ידעתני בטרם תצרני

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    תימן - כלל תימן אורי מלמד
  • 2.
    תימן - כלל תימן אורי מלמד
  • 3.
    תימן - כלל תימן בנימין נחום
  • 4.
    תימן - כלל תימן דורון מהדי
  • 5.
    תימן - כלל תימן יעקב מועלם, עמי שאער
  • 6.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 7.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 8.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 9.
    תימן - כלל תימן יצחק נהרי
  • 10.
    תימן - כלל תימן שלום צדוק
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان ידעתני בטרם תצרני
دورة العام לכל עת
دورة الحياة חתונה
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יְדַעְתַּנִי בְּטֶרֶם תִּצְּרֵנִי – הפייטן פונה לקדוש ברוך הוא ש'ידע' אותו עוד טרם יצירתו, ושהכל גלוי מלפניו. מיוסד על הקדשת הנביא ירמיהו מבטן (ירמיהו א, ד-ה): וַיְהִי דְבַר ה' אֵלַי לֵאמֹר בְּטֶרֶם אֶצָּרְךָ בַבֶּטֶן יְדַעְתִּיךָ וּבְטֶרֶם תֵּצֵא מֵרֶחֶם הִקְדַּשְׁתִּיךָ נָבִיא לַגּוֹיִם נְתַתִּיךָ.
    • וְכָל עוֹד רוּחֲךָ בִי תִּצְּרֵנִי – כל עוד רוח השם בי, כל עוד אני חי – אתה (האל) תשמור עלי. המשורר חורז את שתי צלעיות הטור ב'צימוד', כלומר, במילה זהה בצליליה ושונה במשמעותה: 'תִּצְּרֵנִי'. הטור כולו מדגיש את תלותו המוחלטת של האדם באל, מן הזמן שקודם ללידתו ('בְּטֶרֶם תִּצְּרֵנִי') ועד יום מותו ('וְכָל עוֹד רוּחֲךָ בִי'). תלות זו היא נושאו של הפיוט.
    • הֲיֶשׁ לִי מַעֲמָד אִם תֶּהְדְּפֵנִי – אין לי יכולת עמידה אם חלילה תהדוף ותפיל אותי. על פי ירמיהו (מו, טו): מַדּוּעַ נִסְחַף אַבִּירֶיךָ לֹא עָמַד כִּי ה' הֲדָפוֹ.
    • וְאִם לִי מַהֲלָךְ אִם תַּעְצְרֵנִי – 'וְאִם' כמו 'וְהַאִם', כשאלה רטורית. לא רק עמידתי תלויה בחסדיך, אלא אף יכולתי ללכת, אם חלילה תעצור בעדי. המשורר יוצר הקבלה על דרך הניגוד בין 'מַעֲמָד' (עמידה) ו'מַהֲלָךְ' (הליכה).
    • וּמָה אֹמַר וּמַחְשָׁבִי בְיָדְךָ – מה אוכל לומר, הרי ממילא כל מחשבותיי ידועות לך. ריה"ל מבטא רעיון זה במקומות נוספים, למשל בפיוט ליום הכיפורים 'ימינך נושא עווני': "אֲבָל בְּיָדְךָ רַעְיוֹנָי/וּבְמֶה עֲצָתִי חֲשׁוּבָה" (וראו גם בספר הכוזרי, מאמר חמישי, כ).
    • וּמָה אוּכַל עֲשֹׂה עַד תַּעְזְרֵנִי – ומה אוכל לעשות ללא עזרתך. כשם שבטור הקודם הקביל המשורר על דרך הניגוד עמידה והליכה, כך הוא מקביל בטור זה אמירה ועשייה.
    • דְּרַשְׁתִּיךָ בְּעֵת רָצוֹן עֲנֵנִי – אני דורש קרבתך כאשר עת רצון היא מלפניך, ענה לי; כבקשת משורר התהלים (סט, יד): וַאֲנִי תְפִלָּתִי לְךָ ה' עֵת רָצוֹן אֱלֹהִים בְּרָב חַסְדֶּךָ עֲנֵנִי בֶּאֱמֶת יִשְׁעֶךָ.
    • וְכַצִּנָּה רְצוֹנְךָ תַּעְטְרֵנִי – וכמו צינה, שהיא סוג של מגן העוטף את האדם מכל צדדיו, תעטוף אותי ב'רצונך' - ברכתך. מיוסד על תהלים (ה, יג): כִּי אַתָּה תְּבָרֵךְ צַדִּיק ה' כַּצִּנָּה רָצוֹן תַּעְטְרֶנּוּ.
    • הֲקִימֵנִי לְשַׁחֵר אֶת דְבִירְךָ – הקם אותי ועזור לי לקום עם שחר ('לְשַׁחֵר' – על פי משלי ז, טו) ולבוא לבית קדשך, אשר בפיוט זה נראה שהוא בית התפילה, ולא בית המקדש (המכונה במקרא 'דביר' – מלכים א, ו, ה, ועוד).
    • וְאֶת שִׁמְךָ לְבָרֵךְ עוֹרֲרֵנִי – עורר אותי לברך את שמך. חתימת הפיוט מעידה על ייעודו כ'רשות' (=פיוט הקדמה) ל'ברכו', היינו לאמירת 'ברכו את השם המבורך' הקודמת לברכות קריאת שמע של שחרית.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟