audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

אברך את שם ה'

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו יהונתן דקל
  • 2.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו רמי יעקב
  • 3.
    סוריה - חלב (ארם צובה) אליהו עבוד, מאיר עבוד, שמואל עבוד
  • 4.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה חבושה
  • 5.
    סוריה - חלב (ארם צובה) משה נר גאון
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - לבנון מרקו טליו
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان אברך את שם ה'
دورة العام ימים נוראים;לכל עת;פורים;שבת;שירת הבקשות
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • אֲבָרֵךְ אֶת שֵׁם יְיָ בְּחִבָּה - אברך ואהלל את ה' באהבה. • הוֹדוּ לַייָ כִּי טוֹב - על דרך הלשון במזמורי תהלים: הוֹדוּ לַייָ כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ. • הִשְקָנוּ סַם וְלַעֲנָה מַר וְרֹאשׁ - השביענו צרות ומרורים, כאילו שתינו משקה העשוי צמחים מרים. עפ"י האמור באיכה ג, יט: זְכָר עָנְיִי וּמְרוּדִי לַעֲנָה וָרֹאשׁ. • לֹא יֹאבֶה יְיָ סְלוֹחַ לוֹ - ה' לא יסלח לו, עפ"י האמור בדברים כט, יט, על מי שיעבוד אלוהים אחרים: לֹא יֹאבֶה ה' סְלֹחַ לוֹ כִּי אָז יֶעְשַׁן אַף ה' וְקִנְאָתוֹ בָּאִישׁ הַהוּא וְרָבְצָה בּוֹ כָּל הָאָלָה הַכְּתוּבָה בַּסֵּפֶר הַזֶּה וּמָחָה ה' אֶת שְׁמוֹ מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם. • עֲשֶׂרֶת אֲלָפִים כִּכְּרֵי מָמוֹן - אלו עשרת אלפים ככר כסף שאמר המן לשקול בידי המלך אחשורוש, על מנת לאבד את היהודים. כמתואר במגילת אסתר (ג, ט): אִם עַל הַמֶּלֶךְ טוֹב יִכָּתֵב לְאַבְּדָם וַעֲשֶׂרֶת אֲלָפִים כִּכַּר כֶּסֶף אֶשְׁקוֹל עַל יְדֵי עֹשֵׂי הַמְּלָאכָה לְהָבִיא אֶל גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ. • עַם אָמוֹן - עם ישראל, שהוא חניכו ותלמידו של הקב"ה. אָמוֹן היא מלה יחידאית במקרא (משלי ח, ל), והפרשנים מפרשים אותה מלשון חניכה, אימון: וָאֶהְיֶה אֶצְלוֹ אָמוֹן וָאֶהְיֶה שַׁעֲשׁוּעִים יוֹם יוֹם. • בְּנֵי עַמּוֹן - שם כולל לכל העמים שמלך עליהם אחשורוש, מהודו ועד כוש. • תַּאֲוַת לִבּוֹ לֹא נָתַתָּ לוֹ - מנעת ממנו לבצע את זממו. המשורר הופך כאן את הפסוק בתהילים כא, ג: תַּאֲוַת לִבּוֹ נָתַתָּה לּוֹ וַאֲרֶשֶׁת שְׂפָתָיו בַּל מָנַעְתָּ סֶּלָה: • נֶאֱמָן בִּבְרִיתוֹ - צמד מילים המבטא את נאמנותו של האל, אשר לא חוזר בו מדברו. הלשון מתוך הברכה שמברכים בראיית קשת בענן: בָּרוּךְ אַתָּה... זוֹכֵר הַבְּרִית וְנֶאֱמָן בִּבְרִיתוֹ וְקַיָּם בְּמַאֲמָרוֹ. • וְכָל עֲדָתוֹ - היהודים אשר היו תחת מלכות אחשורוש. • מִיַּד אוֹיֵב אֲשֶׁר צִוָּה לִתְלוֹתוֹ - המן, אשר ציוה לתלות את מרדכי. • נִתְלָה הוּא עַל הָעֵץ אֲשֶׁר הֵכִין לוֹ - כמתואר במגלת אסתר (ז, ט): וַיּאמֶר חַרְבוֹנָה אֶחָד מִן הַסָּרִיסִים לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ גַּם הִנֵּה הָעֵץ אֲשֶׁר עָשָׂה הָמָן לְמָרְדֳּכַי אֲשֶׁר דִּבֶּר טוֹב עַל הַמֶּלֶךְ עֹמֵד בְּבֵית הָמָן גָּבֹהַּ חֲמִשִּׁים אַמָּה וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ תְּלֻהוּ עָלָיו. • רֵעִים אִכְלוּ שְׁתוּ שִׁכְרוּ בְשִׂמְחָה - המשורר פונה לבני עמו שישמחו בחג הפורים ויקיימו את מצוות סעודת החג. הלשון עפ"י שיר השירים ה, א: אִכְלוּ רֵעִים שְׁתוּ וְשִׁכְרוּ דּוֹדִים. • וּלְאֶבְיוֹנִים שִׁלְחוּ מָנוֹת וּמִנְחָה - ממצוות היום הן משלוח מנות ומתנות לאביונים. כנאמר במגלת אסתר, ט, כב: לַעֲשׂוֹת אוֹתָם יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה וּמִשְׁלֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיֹנִים. • אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ - אשרי העם שזוכה לשבת בהשקט ובטח, וזוכה לישועת האל. שיבוץ מתהילים קמד, טו: אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁכָּכָה לּוֹ אַשְׁרֵי הָעָם שֶׁה' אֱלֹהָיו.

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟