audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

יה אלי וגואלי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי אברהם גולדברג, אברהם הויזמן
  • 2.
    אשכנז - אשכנז כללי יוסף בירנבוים
  • 3.
    אשכנז - אשכנז כללי נתנאל זלבסקי, צבי זלבסקי, רזיה זלבסקי
  • 4.
    אשכנז - אשכנז כללי עמנואל כהן
  • 5.
    אשכנז - אשכנז כללי שמעון רודיך
  • 6.
    אשכנז - מזרח אירופה אילן דמרי, ברוך ברנר, ניצן-חן רזאל, נתנאל זלבסקי
  • 7.
    אשכנז - מזרח אירופה אפרת גוש
  • 8.
    אשכנז - מזרח אירופה ללא מבצע
  • 9.
    אשכנז - מזרח אירופה צפניה דרורי
  • 10.
    חסידים - חסידות ברסלב דוד רפאל בן עמי
  • 11.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان יה אלי וגואלי
دورة العام לכל עת;סוכות;פסח;שבועות;שמחת תורה / שמיני עצרת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אֶתְיַצְבָה לִקְרָאתֶךָ – אעמוד לפני האל.
    • הָיָה וְיִהְיֶה הָיָה וְהֹוֶה – תיאורים לאל, ע"פ השם בו התגלה למשה רבנו - אהיה אשר אהיה, והמדרש אומר על כך: "רבי יצחק אמר, אמר לו הקב"ה למשה אמור להם
    אני שהייתי ועכשיו אני הוא ואני הוא לעתיד לבא... (שמו"ר ג, ו).
    • וְתוֹדָה. וְלָעוֹלָה. וְלַמִּנְחָה. וְלַחַטָּאת. וְלָאָשָׁם. וְלַשְּׁלָמִים. וְלַמִּלוּאִים – סוגים שונים של קרבנות.
    • זְכוֹר נִלְאָה – עייפה וחלשה, כינוי לציון, כפי שנדרש מהפסוק בתהלים סח, י: גֶּשֶׁם נְדָבוֹת תָּנִיף אֱלֹוֹהִים נַחֲלָתְךָ וְנִלְאָה אַתָּה כוֹנַנְתָּהּ.
    • אֲשֶׁר נָשְׂאָה – סבלה.
    • וְהָשִׁיבָה לְאַדְמָתֶךָ – השב את עם ישראל לארצו, בקשה לגאולה.
    • סֶלָה אֲהַלְלֶךָּ בְּאַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ – אהלל את האל במזמור "אַשְׁרֵי יוֹשְׁבֵי בֵיתֶךָ" (תהלים קמה), מזמור שהפסוק הזה (מתהלים פד, ה) מהווה פתיחה לו. מזמור "אַשְׁרֵי", שעיקרו שבח ותהלה לאל, נאמר שלוש פעמים ביום ורבים עליו המדרשים. בגמרא (ברכות ד ע"ב) נאמר עליו: כל האומר תהלה לדוד בכל יום שלוש פעמים מובטח לו שהוא בן העולם הבא.
    • דַּק עַל דַּק – אלקים מופשט ביותר.
    • עַד אֵין נִבְדַק – עד שלא ניתן לחקור ולבדוק אותו.
    • וְלִתְבוּנָתוֹ אֵין חֵקֶר – לא ניתן לחקור את תבונתו, לפי ישעיהו מ, כח ...אֵין חֵקֶר לִתְבוּנָתוֹ, ובדומה לפסוק המופיע בפסוקים העוקבים במזמור "אַשְׁרֵי" (תהלים קמה, ג): גָּדוֹל ה' וּמְהֻלָּל מְאֹד וְלִגְדֻלָּתוֹ אֵין חֵקֶר.
    • הָאֵל נוֹרָא – האל שמעשיו נוראים ויראים ממנו.
    • בְּאַחַת סְקִירָה – במבט אחד, לפי האמור בבבלי ראש השנה יח, ע"א: בראש השנה כל באי העולם עוברין לפניו כבני מרון... וכולן נסקרין בסקירה אחת.
    • בֵּין טוֹב לָרַע יְבַקֵּר – האל מבחין במבט אחד בין טוב לרע.
    • אֲדוֹן צְבָאוֹת... חִבֵּר כָּל אָהֳלוֹ – אף שהאל מושל בצבאות רבים של ברואים בדרך פלאית הוא מאחד את כל הבריאה, כפי שאהלו, המשכן, אוחד על ידי היריעות, לפי האמור בשמות כו, ו וְעָשִׂיתָ חֲמִשִּׁים קַרְסֵי זָהָב וְחִבַּרְתָּ אֶת הַיְרִיעֹת אִשָּׁה אֶל אֲחֹתָהּ בַּקְּרָסִים וְהָיָה הַמִּשְׁכָּן אֶחָד.
    • בִּנְתִיבוֹת לֵב לִבְלֵב – ע"פ חכמי הסוד, האל ברא את העולם בשלושים ושתים נתיבות חכמה, כמנין ל"ב. ניתן לפרש גם במובן של - נוכחותו של האל משגשגת בלב האדם.
    • הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ – אלקים מדומה בעוצמתו לצור, סלע. ומעשיו שלמים. זהו שיבוץ משירת האזינו, דברים לב, ד הַצּוּר תָּמִים פָּעֳלוֹ כִּי כָל דְּרָכָיו מִשְׁפָּט...


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟