audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

יחידה רעיה

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 2.
    עכשווי - ישראל חיים פרחי
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان יחידה רעיה
دورة العام לכל עת
دورة الحياة חתונה
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יְחִידָה רַעְיָה – האהובה היא יחידה, כפי שנאמר בשיר השירים ו, ט: אַחַת הִיא יוֹנָתִי תַמָּתִי אַחַת הִיא לְאִמָּהּ בָּרָה הִיא לְיוֹלַדְתָּהּ... וייתכן שברובד נוסף, יש כאן גם פנייה אל הנשמה, המכונה אף היא 'יחידה' (ראו למשל תהלים כב, כא; שם לה, יז).
    • גַּל נָעוּל – דימוי האהובה לתנועה הפורצת והחיונית של הגל ולאיפוק ולצניעות שבנעילתו, מופיע בשיר השירים ד, יב: גַּן נָעוּל אֲחֹתִי כַלָּה גַּל נָעוּל מַעְיָן חָתוּם.
    • גַּן רָוֶה – סמיכות הגן לגל עולה מהאזכור הקודם, משיר השירים. הביטוי גן רוה לקוח מישעיהו נח, יא ...וְהָיִיתָ כְּגַן רָוֶה וּכְמוֹצָא מַיִם אֲשֶׁר לֹא יְכַזְּבוּ מֵימָיו.
    • יוֹצְרֵךְ לְבָבוֹת בּוֹחֵן – אלוהים, שיצר אותך ושיודע את המתחולל בלב האדם. הביטוי מופיע במספר מקומות, למשל משלי יז, ג מַצְרֵף לַכֶּסֶף וְכוּר לַזָּהָב וּבֹחֵן לִבּוֹת ה'.
    • כִּי קוֹלֵךְ עָרֵב וּמַרְאֵךְ נָאוֶה – כי נעים קולך ויפה מראך, לפי שיר השירים ב, יד: יוֹנָתִי בְּחַגְוֵי הַסֶּלַע בְּסֵתֶר הַמַּדְרֵגָה הַרְאִינִי אֶת מַרְאַיִךְ הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ כִּי קוֹלֵךְ עָרֵב וּמַרְאֵיךְ נָאוֶה.
    • אַיֶּלֶת אֲהָבִים וְיַעֲלַת חֵן – כינוי ליופיה של האשה האהובה, לפי משלי ה, יח–יט: יְהִי מְקוֹרְךָ בָרוּךְ וּשְׂמַח מֵאֵשֶׁת נְעוּרֶךָ. אַיֶּלֶת אֲהָבִים וְיַעֲלַת חֵן...
    • הַיָּפָה בַנָּשִׁים – האשה היפה יותר מכל הנשים, לפי שיר השירים א, ח: אִם לֹא תֵדְעִי לָךְ הַיָּפָה בַּנָּשִׁים... וראו עוד שם ה, ט וכן שם ו, א.
    • כְבוּדָה – נכבדה.
    • נָעַמְתְּ מְאֹד מִכֹּל כְּלֵי חֶמְדָּה – את נעימה יותר מכל הדברים האהובים.
    • נָעַמְתְּ מְאֹד – לפי קינת דוד על יהונתן בשמואל ב א, כו צַר לִי עָלֶיךָ אָחִי יְהוֹנָתָן נָעַמְתָּ לִּי מְאֹד נִפְלְאַתָה אַהֲבָתְךָ לִי מֵאַהֲבַת נָשִׁים.
    • מִכֹּל כְּלֵי חֶמְדָּה – לפי נחום ב, י בֹּזּוּ כֶסֶף בֹּזּוּ זָהָב וְאֵין קֵצֶה לַתְּכוּנָה כָּבֹד מִכֹּל כְּלִי חֶמְדָּה.
    • מִזָּהָב מִפָּז מֵאֹדֶם וּפִטְדָּה – יותר ממתכות ומאבנים יקרות. אֹדֶם וּפִטְדָּה הן שתים מאבני החושן.
    • בְּעֵינֵי כֹל רוֹאַיִךְ אַתְּ נוֹשֵׂאת חֵן – לפי האמור אודות אסתר באסתר ב, טו: וַתְּהִי אֶסְתֵּר נֹשֵׂאת חֵן בְּעֵינֵי כָּל רֹאֶיהָ.
    • וּדְמוּת פָּנַיִךְ... יִדְמוּ לְיָרֵחַ יָקָר מָלֵא בֶן יוֹמוֹ – פני האהובה דומים לירח במילואו (באמצע החודש). הדימוי לירח לקוח משיר השירים ו, י: מִי זֹאת הַנִּשְׁקָפָה כְּמוֹ שָׁחַר יָפָה כַלְּבָנָה בָּרָה כַּחַמָּה.... הביטוי ירח יקר לקוח מאיוב (לא, כו): אִם אֶרְאֶה אוֹר כִּי יָהֵל וְיָרֵחַ יָקָר הֹלֵךְ. ראב"ע מפרש ירח יקר כירח במילואו, באמצע החודש.
    • בָּרוּךְ הָאֵל שֶׁבָּרָא בְעוֹלָמוֹ בְּרִיּוֹת טוֹבוֹת – לפי הברכה הנאמרת בראיית אילנות מלבלבים בימי ניסן, המובאת בבבלי (ברכות מג, ע"ב) "ברוך שלא חיסר בעולמו כלום וברא בו בריות טובות ואילנות טובות להתנאות בהן בני אדם".
    • וַיֹּאמֶר לִמְצוֹא חֵן – והוא ביקש ליהנות בהם בני אדם ולמצוא חן בעיניהם, או גם: ביקש למצוא, לגלות את חינם של הבריות. ביטוי זה הוא שיבוץ ממענהו של יעקב לעשו בבראשית לג, ח: וַיֹּאמֶר מִי לְךָ כָּל הַמַּחֲנֶה הַזֶּה אֲשֶׁר פָּגָשְׁתִּי וַיֹּאמֶר לִמְצֹא חֵן בְּעֵינֵי אֲדֹנִי.
    • הֲלוֹא אֲבַקֵּשׁ לָךְ בֵּית מְנוּחָה – אני מבקש להביאך אל בית שבו תמצאי מנוחה. לפי דברי נעמי לרות כלתה (במגילת רות ג, א) בִּתִּי הֲלֹא אֲבַקֶּשׁ לָךְ מָנוֹחַ אֲשֶׁר יִיטַב לָךְ.
    • תּוֹךְ נְוֵה שָׁלוֹם – בתוך מקום של יופי ושלום, לפי ישעיהו לב, יח: וְיָשַׁב עַמִּי בִּנְוֵה שָׁלוֹם וּבְמִשְׁכְּנוֹת מִבְטַחִים וּבִמְנוּחֹת שַׁאֲנַנּוֹת.
    • בְּהַשְׁקֵט וּבְבִטְחָה – בשקט ובביטחון, לפי דברי ה' בישעיהו ל, טו ...בְּשׁוּבָה וָנַחַת תִּוָּשֵׁעוּן בְּהַשְׁקֵט וּבְבִטְחָה תִּהְיֶה גְּבוּרַתְכֶם...
    • כַּבֵּד אֲכַבְּדֵךְ מְאֹד – כדברי בלק ביד שליחיו אל בלעם בבמדבר כב, יז: כִּי כַבֵּד אֲכַבֶּדְךָ מְאֹד וְכֹל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלַי אֶעֱשֶׂה...
    • בְּמִנְחָה – במתנה.
    • הָאֶבֶן הָרֹאשָׁה תְּשֻׁאוֹת חֵן חֵן – הדמות המרכזית, כמרכזיותה של האבן הראשה המונחת בשיאה של צורת הקשת הבנויה, ושהכול משמיעים את שבחה, לפי זכריה ד, ז: מִי אַתָּה הַר הַגָּדוֹל לִפְנֵי זְרֻבָּבֶל לְמִישֹׁר וְהוֹצִיא אֶת הָאֶבֶן הָרֹאשָׁה תְּשֻׁאוֹת חֵן חֵן לָהּ.
    • אִם לֹא תֵדְעִי לָךְ – אם אינך יודעת, לפי שיר השירים א, ח: אִם לֹא תֵדְעִי לָךְ הַיָּפָה בַּנָּשִׁים צְאִי לָךְ בְּעִקְבֵי הַצֹּאן וּרְעִי אֶת גְּדִיֹּתַיִךְ עַל מִשְׁכְּנוֹת הָרֹעִים.
    • עַל מָה וְעַל מַה דּוֹדַי לָךְ אֶתְּנָה – מדוע נתתי לך את אהבתי, לפי שיר השירים ז, יג: ...שָׁם אֶתֵּן אֶת דֹּדַי לָךְ.
    • רַבּוֹת בָּנוֹת אַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה – את עלית על בנות רבות, לפי משלי לא, כט רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה.
    • שֶׁקֶר הַיּוֹפִי וְהֶבֶל הַחֵן – מעלתך עליהן אינה (דווקא) ביופי ובחן, שכן: שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל (משלי לא, ל).
    • בֹּאִי לְגַנִּי אֲחוֹתִי – לפי שיר השירים ה, א בָּאתִי לְגַנִּי אֲחֹתִי כָלָּה אָרִיתִי מוֹרִי עִם בְּשָׂמִי אָכַלְתִּי יַעְרִי עִם דִּבְשִׁי שָׁתִיתִי יֵינִי עִם חֲלָבִי...
    • אֶל בֵּית אִמִּי וְאֶל חֶדֶר הוֹרָתִי – לפי שיר השירים ג, ד ...עַד שֶׁמָּצָאתִי אֵת שֶׁאָהֲבָה נַפְשִׁי אֲחַזְתִּיו וְלֹא אַרְפֶּנּוּ עַד שֶׁהֲבֵיאתִיו אֶל בֵּית אִמִּי וְאֶל חֶדֶר הוֹרָתִי.
    • וְלָקַחְתְּ מִיָּדִי... מָצָאתִי בְעֵינַיִךְ חֵן – אם מצאתי חן בעינייך, תקחי את ברכתי, לפי דברי יעקב לעשו בבראשית לג, י: אַל נָא אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ וְלָקַחְתָּ מִנְחָתִי מִיָּדִי כִּי עַל כֵּן רָאִיתִי פָנֶיךָ כִּרְאֹת פְּנֵי אֱלֹהִים וַתִּרְצֵנִי.
    • תְּבֹרָךְ מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל – הכלה / כנסת ישראל ברוכה ותתברך יותר מכל הנשים / אומות העולם. לפי ברכתה של דבורה ליעל בשופטים ה, כד: תְּבֹרַךְ מִנָּשִׁים יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ.
    • הֵנָּה שָׂרָה וְרִבְקָה לֵאָה וְחַנָּה - אותן 'נשים באוהל' מזוהות באופן דרשני עם האמהות לפי בבלי, נזיר כג ע"ב: "'מנשים באהל תבורך' - מאן נשים שבאהל? שרה רבקה רחל ולאה. המשורר השמיט מהן את רחל, והוסיף אליהן – בלא מקור ידוע - גם את חנה, כנראה לצורך החריזה.
    • לִקְרָאתָהּ הַבָּנוֹת צְאֶינָה וּרְאֶינָה – המשורר קורא לבנות לצאת לקראת הכלה, לפי שיר השירים ג, יא: צְאֶינָה וּרְאֶינָה בְּנוֹת צִיּוֹן בַּמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה בָּעֲטָרָה שֶׁעִטְּרָה לּוֹ אִמּוֹ בְּיוֹם חֲתֻנָּתוֹ וּבְיוֹם שִׂמְחַת לִבּוֹ.
    • כְּלִיל תִּפְאֶרֶת לְרֹאשָׁהּ – כתר לראשה של הכלה, על פי הנאמר על משה בתפילת שחרית של שבת: כליל תפארת בראשו נתת, בעומדו לפניך על הר סיני.
    • לִוְיַת חֵן – משווה ומוסיף לחנה של הכלה, לפי משלי ד, ט: תִּתֵּן לְרֹאשְׁךָ לִוְיַת חֵן עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת תְּמַגְּנֶךָּ.
    • דָּוִד הַמֶּלֶךְ מִגִּזְעוֹ מָשִׁיחַ בְּשִׁירָיו... יְשַׁבֵּחַ – במזמורי תהלים ששר דוד, שממנו יצא המשיח, נשבח אותך:
    • שִׁיר לַמַּעֲלוֹת שִׁיר לַמְנַצֵּחַ לְדָוִד מִזְמוֹר – אלו כותרות מזמורי תהלים.
    • לְדָוִד מִזְמוֹר – כאן רומז המשורר גם לשירו הוא, שכן שמו דוד.
    • דִּבְרֵי פִי חָכָם חֵן – המשורר מברך את עצמו ששירו ישא חן באוזני שומעיו, לפי קהלת י, יב: דִּבְרֵי פִי חָכָם חֵן וְשִׂפְתוֹת כְּסִיל תְּבַלְּעֶנּוּ.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟