audio items
snunit
كوكيز (cookies)

يستخدم موقع المكتبة الوطنية ملفات تعريف (cookies)لتحسين تجربة التصفح الخاصة بك. إن تصفحك للموقع يمثل موافقة على استخدام ملفات تعريف (cookies). لمزيد من المعلومات، يرجى الاطلاع على سياسة الخصوصية

العودة إلى نتائج البحث

כל מקדש שביעי

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי ללא מבצע
  • 2.
    חסידויות נוספות - חסידות בוסטון לוי יצחק הורביץ בן פנחס דוד מבוסטון
  • 3.
    חסידות רופשיץ - חסידות מעליץ עמנואל כהן
  • 4.
    חסידות רופשיץ - חסידות מעליץ תמיר גרנות
  • 5.
    חסידים - חסידות ברסלב יצחק שפירא
  • 6.
    חסידים - חסידות כללי משה רנרט
  • 7.
    חסידים - חסידות סלונים נתנאל זלבסקי, צבי זלבסקי
  • 8.
    חסידים - חסידות רוז'ין רנד
  • 9.
    מזרח אירופה - הונגריה - צ'כיה אביגדור הרצוג
  • 10.
    מזרח אירופה - הונגריה - צ'כיה יהודה וייס
  • 11.
    מזרח אירופה - ליטא - פולין אברהם צימרמן
  • 12.
    מזרח אירופה - ליטא - פולין אברהם קבלקין
  • 13.
    מזרח אירופה - ליטא - פולין פנינה מייזליש
  • 14.
    מערב אירופה - פרנקפורט ודרום גרמניה (כולל אלזס, אוסטריה, שוויץ) יצחק ברום, מרדכי ברום
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان כל מקדש שביעי
دورة العام שבת
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • כָּל מְקַדֵּשׁ שְׁבִיעִי כָּרָאוּי לוֹ - כל מי שמקדש את השבת כפי שנכון לקדשה.
    • כָּל שׁוֹמֵר שַׁבָּת כַּדָּת מֵחַלְּלוֹ - כל מי ששומר שבת כהלכה ונמנע מלחללה.
    • שְׂכָרוֹ הַרְבֵּה מְאֹד עַל פִּי פָעֳלוֹ - מקבל שכר רב על מעשיו.
    • אִישׁ עַל מַחֲנֵהוּ וְאִישׁ עַל דִּגְלוֹ - פסוק מבמדבר א, נב, המתאר את חנייתו המסודרת של העם. כאן מטעים השיבוץ את הסדר הנינוח של ישראל בשבת, היושבים במקומותיהם. נראה שיש כאן רמז להימנעות מיציאה מתחום שבת.
    • הַמְחַכִּים בְּבִנְיַן אֲרִיאֵל - המחכים לבנין המקדש.
    • כִּמְקַבְּלֵי מַתַּן נַחֲלִיאֵל - כמקבלי התורה. נחליאל ומתנה הם שמם של שתי תחנות במסעותיהם של בני ישראל במדבר. המדרש דורש את שמם בהקשר לתורה: "מאי דכתיב (במדבר כא יח-יט) 'וּמִמִּדְבָּר מַתָּנָה וּמִמַּתָּנָה נַחֲלִיאֵל וּמִנַּחֲלִיאֵל בָּמוֹת' - אמר ליה: אם אדם משים עצמו כמדבר זה שהכל דשין בו - תורה ניתנה לו במתנה, וכיון שניתנה לו במתנה - נחלו אל, שנאמר וממתנה נחליאל" (עירובין נד, ע"א).
    • גַּם שְׂאוּ יְדֵיכֶם קוֹדֶשׁ - התפללו.
    • בָּרוּךְ ה' אֲשֶׁר נָתַן מְנוּחָה לְעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל - פסוק הוא ממלכים א ח, נו.
    • הַמְאַחֲרִים לָצֵאת מִן הַשַּׁבָּת וּמְמַהֲרִים לָבֹא - מוסיפים זמן על השבת אחרי זמן צאתה ולפני זמן קבלתה.
    • וּלְעָרֵב עֵרוּבוֹ - מקפידים על הלכות ערובי תחומין וערובי חצרות.
    • זֶה הַיּוֹם עָשָׂה ה' נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בוֹ - פסוק הוא מתהלים קיח, כד.
    • זִכְרוּ תּוֹרַת משֶׁה בְּמִצְוַת שַׁבָּת גְּרוּסָה - זכרו את מצוות שבת הנלמדת ונגרסת מתוך תורת משה.
    • חֲרוּתָה לְיוֹם הַשְּׁבִיעִי כְּכַלָּה בֵּין רֵעוֹתֶיהָ מְשֻׁבָּצָה - השבת חקוקה בין הימים ככלה העומדת בין רעותיה.
    • טְהוֹרִים יִירָשׁוּהָ וִיקַדְּשׁוּהָ בְּמַאֲמַר כָּל אֲשֶׁר עָשָׂה - ישראל ינחלוה ויקדשוה. המשך הפסוק ניתן לשתי פרשנויות: א. יקדשוה לפי ציוויו של ה', הכל-יכול, עושה -כל. ב. יקדשוה במאמר - כלומר בקידוש, המופיע לאחר המלים "וירא אלוהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד..." ותחילת הקידוש היא הפסוק החותם בית זה -
    • וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה - פסוק מבראשית ב, א.
    • כִּדְבַר הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ - בצו ה' וחוקו.
    • כָּל עֲדַת יִשְׂרָאֵל יַעֲשׂוּ אוֹתוֹ - פסוק משמות יב, מז. הפסוק במקור מתייחס לקרבן הפסח, וכאן הוא מוסב אל השבת.
    • מְשֹׁךְ חַסְדְּךָ לְיֹדְעֶיךָ אֵל קַנֹּא וְנוֹקֵם - אף שאתה אל קנא ונוקם, אנו מבקשים שתרעיף על יודעיך-עובדיך חסד.
    • נוֹטְרֵי לַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי - שומרי השבת.
    • שַׂמְּחֵם - את שומרי השבת.
    • זָכוֹר וְשָׁמוֹר לְהָקֵם - המקיימים את ציוויה, המנוסחים כאן לפי פתיחת הדיבר על השבת בשמות ובדברים - זכור ושמור.
    • שָׁלֵם - אחד משמותיה הקדומים של ירושלים.
    • בְּבִנְיַן שָׁלֵם - צירוף דו-משמעי: בבנין ירושלים ובבנין מושלם, כלומר בבנינו הגמור של המקדש.
    • תַּבְהִיקֵם - תאיר את שומרי השבת.
    • יִרְוְיֻן מִדֶּשֶׁן בֵּיתֶךָ וְנַחַל עֲדָנֶיךָ תַשְׁקֵם - פסוק הוא מתהלים לו, ט. ירוו וישבעו מטוב בית המקדש ומנחל העדנים, הרומז כנראה לנהר שבגן עדן.
    • עֲזוֹר לַשּׁוֹבְתִים בַּשְּׁבִיעִי בֶּחָרִישׁ וּבַקָּצִיר עוֹלָמִים - עזור לעולם לאלו השובתים ביום השביעי ממלאכות החריש והקציר.
    • פּוֹסְעִים בּוֹ פְּסִיעָה קְטַנָּה - שומרי השבת מקפידים לא ללכת בשבת במהירות כפי שהם הולכים בחול (לפי הגמרא בשבת קיג ע"ב).
    • סוֹעֲדִים בּוֹ לְבָרֵךְ שָׁלשׁ פְּעָמִים - סועדים בשבת שלוש סעודות, כפי הציווי.
    • תַּצְהִיר - תאיר.
    • כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים - לפי חז"ל בששת ימי בראשית האיר את העולם אור גדול מאור החמה ומאור הלבנה. בעקבות חטא האדם מיעט הקב"ה את האור וגנזו לצדיקים לעתיד לבוא. הבטחת אור זה לעתיד נשענת על הפסוק: וְהָיָה אוֹר הַלְּבָנָה כְּאוֹר הַחַמָּה וְאוֹר הַחַמָּה יִהְיֶה שִׁבְעָתַיִם כְּאוֹר שִׁבְעַת הַיָּמִים בְּיוֹם חֲבֹשׁ ה' אֶת שֶׁבֶר עַמּוֹ וּמַחַץ מַכָּתוֹ יִרְפָּא. (ישעיה ל, כו)
    • ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל הָבָה תָמִים - פסוק משמואל א יד, מא. משמעו כאן: ה', תן לתמים, כלומר לשומרי שבת את המגיע להם.
    • ה' אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל תְּשׁוּעַת עוֹלָמִים - ה' הוא מושיעם של ישראל לעולם.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟