audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

נכון לבו

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חבה, שלמה מועלם
  • 2.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם
  • 3.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם, ישי מנחם
  • 4.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל חגולי שומל דרזי
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שלמה מועלם
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان נכון לבו
دورة العام פסח
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • נָכוֹן לִבּוֹ - לבו של האיש ירא ה' הוא נאמן לה' ובטוח בו, על פי האמור בתהילים קיב: מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּייָ. • אִישׁ הוּא יָרֵא - האיש אשר הוא ירא אלוהים. • נְתִיבוֹ מִצְוַת בּוֹרֵא - דרכו. כל דרכו היא לפי רצון האל.ומצוותיו. • נֶאֱמַר בּוֹ - באיש הירא. • כָתוּב אַשְׁרֵי - נאמר עליו בפרק קיב בתהילים: אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יְיָ בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד. • כָּל חוֹסֵי בוֹ אַשְׁרֵי שׁוֹמְרֵי - אשרי כל החוסים בצילו של האל, על פי מטבע הלשון בתהלים קו, ג: אַשְׁרֵי שׁמְרֵי מִשְׁפָּט עשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת. ותהלים ב, יב: אַשְׁרֵי כָּל חוֹסֵי בוֹ. • הַרְאֵה נִסָּן - פניה לקב"ה להראות את הנס של עם ישראל, לעשות להם נסים ולגאלם. • בְּיֶרַח נִיסָן - בחודש ניסן, הוא חודש גאולת מצרים, שהוא חודש מסוגל לגאולה ועליו דרשו חז"ל כי: בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל. • הָרֵם נִסָּן - נס במובן של דגל, לרומם ולנשא את דגלם של עם ישראל. המשורר משתמש בצורה מתוחכמת בלשון על לשון ומשחק עם המילה ניסן בשלוש משמעויות - הוא מבקש מהקב"ה שיגאל את עמו (הַרְאֵה נִסָּן) בחודש הגאולה (בְּיֶרַח נִיסָן) וירומם את דגל עם ישראל (הָרֵם נִסָּן). • דָּר מְעוֹנִי - כינוי לאל,שפירושו: שוכן שמיים. מעון הוא שמו של אחד משבעת הרקיעים ע"פ כמה מדרשים וביניהם מדרש תהילים קיד: שנאמר השמים ושמי השמים (מ"א ח כז), ר' אלעזר אומר שבעה הן וילון רקיע שחק זבול מעון מכון ערבות וכבודו של הקב"ה בערבות. • עַם קְדוֹשִׁים נֶאֱמָן - עם ישראל, הנאמן לקב"ה. • אוֹרָן הַזְרַח - הזרח את אורם של ישראל, גאל אותם. • קוֹנִי - כינוי לאל, מלשון קניין, אנו קניינו של האל. על פי בראשית יד, יט: אֵל עֶלְיוֹן קֹנֵה שָׁמַיִם וָאָרֶץ. • סַלְעִי אַתָּה וּמְצוּדָתִי - אתה, הקב"ה, המשען שלי, ע"פ תהילים לא, ד: כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי. • אָז הָיִיתָ לְעֶזְרָתִי - בגאולת מצרים. • עַתָּה - בזמן הגלות הנוכחי, גאל אותנו כשם שגאלת את אבותינו. • יָדְךָ שְׁלַח - היד היא סמל לפעולה ולאקטיביות. את הביטוי יד ה' ניתן למצוא במיוחד בהקשר לגאולת מצרים כמו למשל בשמות יג, יד: וְהָיָה כִּי יִשְׁאָלְךָ בִנְךָ מָחָר לֵאמֹר מַה זֹּאת וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ יְיָ מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים. • וְהַצְלַח - הצלח את דרכם של ישראל, גאל אותם. • טוֹב וְסַלַּח - כינוי לאל. • גּוֹאֵל - המשיח. • וָאֵל - מלשון כוח. • מַלְכֵי אֶרֶץ כָּל לְאֻמִּים - מלכי כל הארצות שבזמן הגאולה האחרונה עתידים אף הם להאמין בקב"ה. על פי תהלים קמא, יא: מַלְכֵי אֶרֶץ וְכָל לְּאֻמִּים שָׂרִים וְכָל שׁפְטֵי אָרֶץ...יְהַלְלוּ אֶת שֵׁם יְיָ. • נִין פֶּרֶץ מַהֵר - בקשה לזרז את בואו של משיח בן דוד. פרץ הוא אבי שושלת דוד, על פי רות ד, יח-כא: פֶּרֶץ הוֹלִיד אֶת חֶצְרוֹן... וְיִשַׁי הוֹלִיד אֶת דָּוִד. • תָּמִים - כינוי לאל, תמים מלשון שלם. • יִגְדֹּר פֶּרֶץ - המשיח, צאצאו של פרץ, יקבץ את ישראל מבין העמים ויסגור את הפרצה שנוצרה בגדר. הפייטן הופך את דברי הנביא במשל הכרם בישעיהו ה, ה: וְעַתָּה אוֹדִיעָה נָּא אֶתְכֶם אֵת אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה לְכַרְמִי הָסֵר מְשׂוּכָּתוֹ וְהָיָה לְבָעֵר פָּרֹץ גְּדֵרוֹ וְהָיָה לְמִרְמָס. שם מתוארת פורענות בו ייפרץ פרץ בגדר וישראל ייפגעו, ואילו כאן בפיוט - פרץ - המשיח, יגדור את הפרצה ויגאל את העם. • יִקְבֹּץ עַמִּים - כל העמים יתקבצו אל ירושלים ויעלו לרגל לבית המקדש כמתואר בחזון אחרית הימים של ישעיהו הנביא: וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית יְיָ בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם.

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟