audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

יום יום אודה

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    הודו - בני ישראל אמיר אפטקר
  • 2.
    הודו - בני ישראל ורד אבידן
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו טובה קשטיאל
  • 4.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו נשות מסילת ציון
  • 5.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו רמי יעקב
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חבה, שלמה מועלם
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל משה חבושה
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל רפאל אליעזר
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן עזרא אליהו
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
عنوان יום יום אודה
تقليد מרכז אסיה וקווקאז - הודו
لحن تراثي יום יום אודה, מסורת הודו - תוכן גולשים
السلم الموسيقي כללי
دورة العام לכל עת
موعد الصلاة אחר
ملحن ללא מלחין ידוע
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية
  • • מִן הָעַמִּים לִסְגֻלָּה לוֹ לְקָחָנוּ - הקב"ה בחר לו את עם ישראל להיות לו לעמו המיוחד לו, כפי שנאמר לפני קבלת התורה (שמות יט, ה): וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ.
    • עֲשֶׂרֶת דִּבְּרוֹת קָדְשׁוֹ - בתורה הם קרויים "עשרת הדברים" (שמות לד, כח; דברים ד, יג; שם י, ד).
    • צְבָא מָרוֹם רִבּוֹתַיִם יָרְדוּ עִמּוֹ - עשרות אלפי מלאכים ירדו עם הקב"ה בסיני, לפי המדרש על הפסוק העוסק במעמד הר סיני (תהלים סח, יח) רֶכֶב אֱלֹהִים רִבֹּתַיִם אַלְפֵי שִׁנְאָן אֲדֹנָי בָם סִינַי בַּקֹּדֶשׁ. כך למשל בתנחומא וישלח ב נאמר: "כשבא הקב"ה ליתן תורה לישראל, ירדו עמו רכב רבותים שנאמר (תהלים ס"ח) "רכב אלהים רבותים אלפי שנאן". רבי אבדימי אמר: כ"ב אלף מרכבות מלאכים ירדו עמו לסיני.
    • מִסִּינַי בָּא, וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ - הקב"ה נגלה בסיני והתגלה בזיו אורו משעיר, המצוי מזרחית לסיני. לפי תיאורו של משה רבנו את מעמד הר סיני בברכתו לעם ישראל טרם פטירתו: ה' מִסִּינַי בָּא וְזָרַח מִשֵּׂעִיר לָמוֹ הוֹפִיעַ מֵהַר פָּארָן וְאָתָה מֵרִבֲבֹת קֹדֶשׁ (דברים לג, ב).
    • בְּקוֹל שׁוֹפָר חָזָק מְאֹד יַעֲנֶנּוּ - בעת מתן תורה משה היה מדבר והקב"ה היה עונה לו בקול, ונסתם מאתנו מה פירוש אותו קול. וכך מתואר בשמות יט, יט: וַיְהִי קוֹל הַשֹּׁפָר הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאֹד משֶׁה יְדַבֵּר וְהָאֱלֹהִים יַעֲנֶנּוּ בְקוֹל.
    • חָרַד וְרָגַז הַר סִינַי - כפי שנאמר בשמות יט, יח: וְהַר סִינַי עָשַׁן כֻּלּוֹ מִפְּנֵי אֲשֶׁר יָרַד עָלָיו יְהֹוָה בָּאֵשׁ וַיַּעַל עֲשָׁנוֹ כְּעֶשֶׁן הַכִּבְשָׁן וַיֶּחֱרַד כָּל הָהָר מְאֹד. על פי המדרש, ההרים הזדעזעו וזעו ממקומם בעת מתן תורה.
    • עֵת בִּיאָתוֹ - כאשר [ה'] בא.
    • לְהַנְחִיל דָּת - לתת את התורה. הביטוי מופיע בהושענות: "תַּעֲנֶה יְדִידִים נוֹחֲלֵי דָת מְשׁוּלַת מַיִם".
    • מֹשֶׁה עֶבֶד אֵל נֶאֱמַן בֵּיתוֹ - משה רבנו זכה לדרגת הקרבה הגדולה ביותר עם הקב"ה, שמעיד עליו: לֹא כֵן עַבְדִּי משֶׁה בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת וּתְמֻנַת יְיָ יַבִּיט.
    • וְשָׁם - בסיני.
    • עַיִן בְּעַיִן רָאֲתָה עֵינֵינוּ - בני ישראל ראו בעיניהם את התגלות השכינה על הר סיני, כמו שנאמר בבמדבר יד, יד: כִּי אַתָּה ה' בְּקֶרֶב הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר עַיִן בְּעַיִן נִרְאָה אַתָּה ה' וַעֲנָנְךָ עֹמֵד עֲלֵהֶם.
    • כְּאָז תְּגַלֶּה מַלְכוּתְךָ עָלַי - כמו שהתגלית לעם ישראל בעבר, כך אני מבקש שתגלה מלכותך עלי גם עתה.
    • וְלִי הַטֵּה שָׁלוֹם כְּמֵי נָהָר - הבא לי שלום וברכה בשפע רב, כזרם מי נהר, רב, כמו שמתאר ישעיהו הנביא (סו, יב) את זמן הגאולה: הִנְנִי נֹטֶה אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם וּכְנַחַל שׁוֹטֵף כְּבוֹד גּוֹיִם.
    • נָהָר אוּלַי - נהר התקווה, על משקל הנחל שעליו עמד דניאל - כפי שנאמר בספרו (ח, ב) וַאֲנִי בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה... וָאֶרְאֶה בֶּחָזוֹן וַאֲנִי הָיִיתִי עַל אוּבַל אוּלָי.
    • וְעֵינֵינוּ יִרְאוּ וְיִשְׂמַח לִבֵּנוּ - נחזה בעצמנו בגאולה. זהו שיבוץ מלשון ההקדמה לכפרות בנוסח הספרדי.



أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟