audio items
snunit
العودة إلى نتائج البحث

כי אשמרה שבת

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    אשכנז - אשכנז כללי מרסל לנג
  • 2.
    הודו - בני ישראל צלילי ראג
  • 3.
    הודו - קוצ'ין אברהם חי, יוסף חי ואקיל
  • 4.
    הודו - קוצ'ין הרב אברהם חי אברהם
  • 5.
    חסידות צאנז - חסידות בובוב הרב ד״ר משה הכהן ווייס
  • 6.
    חסידים - חסידות ברסלב יצחק שפירא
  • 7.
    מרכז אסיה וקווקאז - אפגניסטן קבוצת חזנים
  • 8.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה הבורוכובים
  • 9.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה מנוחה דהן
  • 10.
    מרכז אסיה וקווקאז - בוכרה עזרא מלקוב
  • 11.
    מרכז אסיה וקווקאז - הודו איילת קולט
  • 12.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס
  • 13.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס טוביה נגארי, יצחק נגארי
  • 14.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס יקר שוקרי, ציון שוקרי
  • 15.
    סוריה - חלב (ארם צובה) מתפללי בית כנסת אוהבי ציון
  • 16.
    סוריה - חלב (ארם צובה) פייטנים מקהילת ארם צובה, ניו יורק
  • 17.
    סוריה - חלב (ארם צובה) קבוצת חזנים
  • 18.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 19.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד מנחם
  • 20.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל ויקטור שושן
  • 21.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל יהודה עובדיה-פתיה
  • 22.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל לא ידוע
  • 23.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל צלאח ודאוד
  • 24.
    ספרדים מסורות המזרח - בלקן סטפן סבליץ' (אשר אלקלעי)
  • 25.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן
  • 26.
    ספרדים מסורות המזרח - כורדיסטן רפאל אליעזר
  • 27.
    ספרדים מסורות המזרח - מצרים משה בן יוסף
  • 28.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא אהרן
  • 29.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו גד אדרי, דוד אוטמזגין
  • 30.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו התזמורת האנדלוסית
  • 31.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ויקטור שושן
  • 32.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ישעיהו
  • 33.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו ליאור אלמליח
  • 34.
    ספרדים צפון אפריקה - מרוקו מימון כהן
  • 35.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס אליהו גז
  • 36.
    ספרדים צפון אפריקה - תוניס ללא מבצע
  • 37.
    עכשווי - ישראל ויקטור שושן
  • 38.
    עכשווי - ישראל מאיר (מישל) ויצמן
  • 39.
    עכשווי - ישראל מורין נהדר
  • 40.
    פורטוגזים - פורטוגזים כללי אברהם לופז קרדוזו
  • 41.
    תורכיה - תורכיה כללי משה ויטל
  • 42.
    תורכיה - תורכיה כללי משה חבושה
  • 43.
    תימן - כלל תימן אפרים יעקב
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
שירה: מרסל לנג
קלידים: שמואל קופ
מתוך הדיסק זמירות מיכל
© כל הזכויות שמורות לאדוארד זליק והוצאת 'מורשה'
عنوان כי אשמרה שבת / אשכנז - על פי לחן תימן / מרסל לנג
تقليد אשכנז - אשכנז כללי
لحن تراثي כי אשמרה שבת / אשכנז - על פי לחן תימן / מרסל לנג
מאפייני הקלטה -ara מסחרי
السلم الموسيقي כללי
دورة العام לכל עת
موعد الصلاة אחר
دورة الحياة חתונה
ملحن ללא מלחין ידוע
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • אוֹת הִיא לְעוֹלְמֵי עַד בֵּינוֹ וּבֵינִי – השבת היא אות, עדוּת, לברית שבין עם ישראל והקב"ה, כפי שכתוב בספר שמות: "אַךְ אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִוא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם לְדֹרֹתֵיכֶם לָדַעַת כִּי אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם" (לא, יג), וכן: בֵּינִי וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אוֹת הִוא לְעֹלָם כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ (לא, יז).
    • אָסוּר מְצֹא חֵפֶץ לַעֲשׂוֹת דְּרָכִים – מבוסס על הפסוק הנאמר בקידוש של שבת בבוקר, "אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי, וְקָרָאתָ לַשַּׁבָּת עֹנֶג לִקְדוֹשׁ ה' מְכֻבָּד, וְכִבַּדְתּוֹ מֵעֲשׂוֹת דְּרָכֶיךָ מִמְּצוֹא חֶפְצְךָ וְדַבֵּר דָּבָר" (ישעיהו (נח, ג), וביאורו: על האדם להימנע ביום השבת מעשות חפציו, צרכיו היומיומיים, הרגליו ומנהגיו שנוהג בהם בימות החול, ולהימנע מ"דַבֵּר דָּבָר" - מלדבר דברים הקשורים לעסקי החול והמסחר, אלא יעסוק בחפצי קודש ודיבורי קודש.
    • דִבְרֵי מְלָכִים – סיפורים על מעשי המלכים ומלחמותיהם - ובשפתנו אנו - "פוליטיקה".
    • בּוֹ אֶמְצְאָה תָמִיד נוֹחַ לְנַפְשִׁי – ביום השבת אמצא מנוחה ורוגע לנפשי, גרסה אחרת: "נופש לנפשי".
    • הִנֵּה לְדוֹר רִאשׁוֹן – דור המדבר, הדור שיצא ממצרים.
    • נָתַן קְדוֹשִׁי – הקדוש ברוך הוא.
    • מוֹפֵת בְּתֵת לֶחֶם מִשְׁנֶה בַּשִּׁשִּׁי – ביום שישי זכה דור המדבר באופן ניסי למנה כפולה – לֶחֶם מִשְׁנֶה – מן המן, הלחם שהיה יורד מן השמיים.
    • רָשַׁם – הקב"ה כתב, ציווה.
    • בְּדַת הַיּוֹם – דיני יום השבת.
    • סְגָנָיו – סגני הכהנים. "סגן הכהנים" הוא ביטוי שגור הוא על לשון חז"ל למִשְׁנֶה לכהן הגדול.
    • לַעֲרֹךְ לֶחֶם פָּנִים לְפָנָיו – על סמך הפסוק "וְנָתַתָּ עַל הַשֻּׁלְחָן לֶחֶם פָּנִים לְפָנַי תָּמִיד" לחם הפנים היה מונח במרכז בית המקדש ונצטוינו להחליפו מדי שבת. גרסה אחרת: "לַעֲרֹךְ לֶחֶם תָּמִיד לְפָנָיו".
    • לְהִתְעַנּוֹת בּוֹ אָסוּר – בשבת אסור לצום, להיות בתענית.
    • עַל פִּי נְבוֹנָיו – התעניות שנקבעו על ידי חכמים.
    • לְבַד מִיּוֹם כִּפּוּר עֲוֹנִי – במקרה שיום הכיפורים חל בשבת, כן מתענים וצמים בשבת. זאת לעומת התעניות האחרות, הנדחות מפני השבת.
    • הַשְּׂמֵחִים בּוֹ הֵם שִׂמְחָה מַשִּׂיגִים – עפ"י הפסוק בישעיהו (לה, י): שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּ וְנָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה. ישנה גרסה אחרת: "והמתאבלים בו אחור נסוגים", וגרסה נוספת: "אויבי אבלים בו, אחור נסוגים" (גרסה זו שנשתמרה בקרב בני תימן היא הגרסה היחידה המתאימה למשקל).
    • יוֹם שְׂמָחוֹת הוּא – יום השבת, על סמך הפסוק "וּבְיוֹם שִׂמְחַתְכֶם וּבְמוֹעֲדֵיכֶם וּבְרָאשֵׁי חָדְשֵׁכֶם וּתְקַעְתֶּם בַּחֲצצְרת עַל עלֹתֵיכֶם..." (במדבר י, י), שחז"ל דרשוהו על יום השבת (ספרי בהעלותך פס' ע"ז).
    • מֵחֵל מְלָאכָה בּוֹ – המילה מֵחֵל משמשת במשמעות כפולה – הן מלשון חילול – חילול שבת, והן מלשון התחלה – מי שמתחיל בשבת מלאכה, סופו להכרית.
    • סוֹפוֹ לְהַכְרִית – נענש ב"כרת": "וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשַּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם... כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ". נוסחת החסידים: "מעדן בו נפשו סופו לשארית".
    • בְּבוֹרִית – בסבון. נוסחא אחרת: כְּבוֹרִית.
    • עַרְבִית וְשַׁחֲרִית מוּסָף מִנְחָה – ארבע התפילות שמתפללים בשבת, לעומת ימות החול שבהן שלוש תפילות בלבד. ביום השבת (וגם במועדים) מתווספת תפילת ה"מוסף" והיא נתקנה כנגד הקרבן שהיו מקריבים בבית המקדש ביום השבת ובמועדים.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟