العودة إلى نتائج البحث

ארכיון דן הדני

لتكبير النص لتصغير النص
דיוקן עצמי 2006.מתוך ארכיון דן הדני.

דן הדני נולד בפולין בשנת 1924. בשנת 1948 עלה לישראל, סיים קורס חובלים ג שנמשך שנתיים, ושירת בחיל הים כקצין בשירות קבע. בשנת 1964 השתחרר משירותו בצה"ל, והקים את סוכנות הצילום יפפ"א (Israel Press & Photo Agency) אשר העסיקה צלמים מקצועיים וסיפקה תצלומים וידיעות חדשותיות לכתבי עת ועיתונים זרים בכל רחבי העולם. באמצע שנות השבעים של המאה העשרים התרחבה פעילותה של סוכנות יפפ"א והיא היתה לספקית התצלומים העיקרית גם של מערכות עיתונים עבריים בישראל. בשנת 2000 פרש דן הדני לגמלאות וסגר את סוכנות IPPA. הוא הקדיש את השנים הבאות לדיגיטציה של ארכיון התצלומים שברשותו והנגשתם באתר אינטרנט מסחרי. בשנת 2016 סגר דן הדני את האתר המסחרי ותרם את כל ארכיון התצלומים שלו לספרייה הלאומית. הארכיון כולל למעלה מ-1,000,000 תצלומים, בהם תועדו אירועים רבים ומגוונים בתולדות מדינת ישראל - פוליטיים, חברתיים ותרבותיים, אישים, מקומות ישוב, הווי חיים ועוד.

رقم الرف
ARC. 4* 1995
رقم الإستدعاء لدى الوصي الحالي
National Library of Israel
تاريخ الإصدار
1930-2016
الشكل
15 מטר..
لغة المادة
العبرية; الانكليزية;
وصف المحتوى
הארכיון כולל למעלה מ-1,000,000 תצלומי עיתונות, בשחור לבן ובצבע, שנעשו בעיקר במדינת ישראל, ובהם תועדו אירועים שונים בתולדות המדינה, אישים, הווי חיים ועוד. תצלומים אלה נוצרו במסגרת פעילותה של סוכנות הצילום יפפא (IPPA) שנוסדה ונוהלה בידי דן הדני, ופעלה בין השנים 1965-2000. הארכיון כולל תשלילים (נגטיבים) של כל התצלומים, הדפסי מגע, יומני עבודה ורשימות שונות הנוגעות לניהול מלאי התצלומים, וכן תיעוד אחר בכתב ובדפוס באשר לעבודתה של סוכנות הצילום.
العنوان ארכיון דן הדני.
عنوان بديل English title: Dan Hadani Archive.
مساهم Israel Press and Photo Agency Israel (former owner)
ملاحظات Israel Press and Photo Agency original signature
ملاحظة اقتباس ARC. 4* 1995 ארכיון דן הדני, מחלקת הארכיונים, הספרייה הלאומית, ירושלים.
هذا جزء من ארכיון דן הדני
مستوى التوصيف Fonds Record
lds57 דן הדני נולד בפולין בשנת 1924. בשנת 1948 עלה לישראל, סיים קורס חובלים ג שנמשך שנתיים, ושירת בחיל הים כקצין בשירות קבע. בשנת 1964 השתחרר משירותו בצה"ל, לאחר 17 שנות שירות, ובאותה שנה הקים את סוכנות הצילום יפפ"א (Israel Press & Photo Agency) אשר העסיקה צלמים מקצועיים וסיפקה תצלומים וידיעות חדשותיות שונות לכתבי עת ועיתונים זרים בכל רחבי העולם. באמצע שנות השבעים של המאה העשרים התרחבה מאוד פעילותה של סוכנות יפפ"א והיא היתה לספקית התצלומים העיקרית גם של מערכות עיתונים עבריים בישראל. בשנת 2000 פרש דן הדני לגמלאות וסגר את סוכנות IPPA ובמקביל, עסק בפיתוח ארכיון התצלומים שברשותו, בדיגיטציה של התצלומים והעלאתם לרשת.
lds79 הארכיון הופקד בספרייה הלאומית על ידי מר דן הדני, גבעתיים, בהתאם לחוזה שנחתם ביום 22 בספטמבר 2016.
lds58 התיעוד הכתוב באוסף הוא בעברית ובאנגלית.
رقم النظام 990039442520205171
קישורים תמונת ארכיון

תנאי השימוש:

تمّ وضع شروط استخدام تتناسب مع كل ملف أرشيفي على حدة.

تظهر شروط الاستخدام في صفحة الملف الأرشيفي على موقع المكتبة الوطنية.

لمزيد من المعلومات حول خدمة الاستيضاح عن حالة حقوق التأليف والنشر، وشروط استخدام المواد المتاحة في مجموعات المكتبة، انقروا هنا.

MARC RECORDS

أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟